Reklama

Reklama

Policajt

  • Francie Un flic (více)
TV spot

Obsahy(1)

"Jediné city, které byl kdy člověk schopen vyvolat v policajtovi, jsou nedůvěra a podezření..." Takové je motto francouzského kriminálního filmu Policajt režiséra Jean-Pierra Melvilla. V tomto chladném, ale i s jistou dávkou neúprosného odstupu natočeném snímku se objevuje Alain Delon ve své obvyklé poloze tvrdého, uzavřeného a osamělého hrdiny. Jako komisař Coleman se dostane do rozporu mezi služební povinností a vztahem ke svému dávnému příteli. Simon, s jehož ženou má Coleman milostný poměr, je zapleten do přepadení banky a obchodu s narkotiky. A Coleman stojí náhle před nejtěžším rozhodnutím svého života... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (101)

Jurkodak1 

všechny recenze uživatele

Typický Melville, bohužel i s (dle toho co jsem u něj zatím viděl) tím negativním aspektem rychlých konců. No a také bohužel s nejspíše nižším rozpočtem, protože záběry s modýlky vlaku a helikoptéry a dokreslená pozadí mne z filmu celkem vytrhly a mírně mi zkazily zážitek. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Francouzský film s A. Delonem v hlavní roli kriminalisty v režii J. P. Melvilla. Bohužel jsem nucen konstatovat, že ač to Delonovi tradičně sluší a jeho elegance dosahuje nebeských výšin, jeho kriminalistické zdatnosti v tomto snímku zůstaly dost skryty. Jeho policista je těžce neosobní, k pachateli je veden neznámou intuicí a celé vyšetřování je jakési prapodivné. Režisér Melville je znám především díky svým dlouhým bezeslovným scénám detailně popisující konkrétní akt zločinu a to splnil i v tomto případě (loupež v bance a vynikající scéna ve vlaku Paříž-Lisabon), avšak jinak se v dramatu nachází až příliš hluchých míst, divák zkrátka není patřičně vtažen do děje. Dá se říci, že drama symbolizuje každodenní policejní rutinu, jak naznačuje naučená fráze hlavní postavy na konci služebního telefonního hovoru a také pohled do jeho vyhaslých očí. Vedle Delona můžeme sledovat i zločince v podání R. Crenny, jenž měl právě na svědomí onu bravurně zvládnutou vlakovou loupež a také půvabnou C. Deneuve, bohužel v jejím případě jsem zřejmě dost dobře nepochopil význam její postavy. Zmínil bych snad ještě nádherný tehdejší francouzský vozový park a těžce syrový a odosobněny závěr snímku a to je tak vše. Dle mého názoru se jedná o jednu ze slabších Delonovek, která stěží dosahuje průměrného hodnocení. ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Prekvapivo slabý, fádny a nudný film od Melvillea. Snaží sa trochu do všetkého načrieť, no nič uspokojivo nedotiahne. Policajt so smutnými očami, v podaní Delona, rozpletá kauzu veľmi pokútne pre diváka. Z jeho praktík nám rejža nič poriadne neozrejmí. To, že je policajtom mu máme uveriť len z úvodu, kde ho po nociach volajú k malým zločinom, pri ktorých vytasí suchú hlášku a odchádza. Popritom rieši s donášačkou líniu príbehu, ktorá sa potom šikovne prepojí s inou. Skrátka chladný film, ktorý si s vykresľovaním charakterov veľkú hlavu nerobí. Oproti tomu sa veľa času, 15 minút, venuje nereálnej akcii vrtuľníka s vlakom, ktorá je snímaná bez slov a nič podstatné pre dej neprinesie, ak neberiem facku donášačke, ktorá potom už nadobro zmizne zo scény. Tá hračkárska scéna s vláčikmi a vrtuľníkom mi vyslovene vadí a čudujem sa Melvilleovi, že takéto niečo prepašoval do filmu. Páči sa mi jemne depresívna atmosféra cez svojrázne filtre a taktiež krásna Deneuve, ktorú baví sledovať ako hrá iba cez oči. ()

Marek06 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem viděl film se scénou, kdy helikoptéra někoho vysadí do jedoucího vlaku, ale místo skutečného vlaku a skutečné helikoptéry tam byly roztomilé modely. Nemohl jsem přijít na to, co to je za film. Teď jsem ho znovu viděl a musím říct, že je to prostě béčko, které zachraňuje Alain Delon a Richard Crenna. ()

Likan7 

všechny recenze uživatele

S Alainem Delonem se v rámci Encyklopedie akčního filmu loučím Policajtem. A bohužel tím nejméně záživným a nejméně povedeným filmem. Policajt nemá špatnou atmosféru tehdejších francouzských kriminálek, ale příběhově i scénáristicky je to velká šeď a nuda. ()

Robbi 

všechny recenze uživatele

Minimalismus, syrovost, výmluvnost... Bohužel tenhle film se těmito výrazy zaštiťuje před výtkami, co se všechno nepovedlo. Crenna je opravdu asi nejvýraznější postavou filmu, ale i on hraje bez výrazu. Alain Delon zdánlivě bez nervů dělá svá nejfantastičtější rozhodnutí bez přítomnosti kamery, jak jinak si lze vysvětlit, jak intuitivně vyhmátne to, co k vyřešení případu potřebuje. Catherine Deneuve má bezpochyby svůj půvab a šarm, ale v tomto snímku se bezezbytku shodla s jeho žánrem - její role je naprosto minimalistická a vlastně děj nikam neposouvá, snad jen skrytě a ve vztazích, ovšem zrovna tak se dá říci, že kdyby její postava docela chyběla a jen se o ni mluvilo, nijak by to příběh neovlivnilo. Otázkou zůstává, zda měl štáb také minimalistický rozpočet, protože vlaková loupež se hodí spíš do filmu Vzpoura hraček. To je vůbec největší bolest Policajta, protože mu to ubírá na uvěřitelnosti víc, než by se mohlo zdát. Hvězdička pro Crennu, druhá pro zbytek teamu. ()

Rimland 

všechny recenze uživatele

Klasická (a nejmodřejší :-)) melvilleovská kriminálka se vším dobrým i špatným, co je charakterizuje. Tuhle bohužel sráží technická stránka (příkladem budiž malovaná pozadí a odfláknuté interiéry), která zbytečně narušuje jinak dokonalou atmosféru (ten úvod na pobřeží je něco geniálního). Je mi jasné, že natočit ve Francii roku 71/2 scénu vrtulníku letícího v mlhavé noci nad jedoucím vlakem (s finálním vyhnutím se kostelní věži) nebylo zrovna jednoduché, ale určitě to šlo udělat líp než jen s použitím mizerných dětských modýlků, kor když se jedná o klíčovou „akční“ scénu filmu… Faktem ale je, že těchhle nešvarů je tam tolik, až si začínám myslet, že to Melville udělal z kdovíjakého (pseudofilozofického?) důvodu schválně. Nějak se mi prostě nechce věřit, že by zrovna jeho film měl třeba potíže s financováním, ale nemá cenu brečet nad rozlitým mlékem... Zkrátka zamrzí to, ale i tak se pořád jedná o zatraceně stylovou (a zábavnou) záležitost. ()

MirkaP 

všechny recenze uživatele

Právě na ČT2 zkoumám, proč jsem tomu dala jen 3*. Ta půlhodinová rozvleklá scéna s vlakem je strašná! Prostě mu to ukradli a my přitom viděli skoro i to, jak se lupič dloube v nose. Děs. ()

TonyStark 

všechny recenze uživatele

Cigárko a oblek. Klidně by mohl mít pytel přes hlavu a stejně by všem bylo jasné, že to je Alan Delon a nejspíš hraje komisaře. Mlžná Francouská krajina, všude spousta modrých odstínů a totálně vymetená Paříž, miluju ty scény bez lidí a hlavně ulice bez aut - to už je dnes utopie. Herecky opět bezvadné, režisérsky jakbysmet (tak Melville, žejo) a třeba dlouhá scéna s Richardem Crennou ve vlaku je sedmdesátková krimi klasika. Jediná věc co trochu kazí celkový dojem je nízký rozpočet,který je ve filmu bohužel znát. Namalované kulisy v ulicích Paříže a hlavně ústřední akční scéna, kdy několik minut hrají hlavní roli elektrický vláček a nějaká hračka ve tvaru vrtulníku - to je jako pěst na oko. Ale čert to vem, dnes jsme moc rozmazlený. ()

Jehan 

všechny recenze uživatele

Už jen ta úvodní scéna je na medaili! Jinak je to ovšem podivný film, na kterém je nejzábavnější seladonský komisař A. Delon dělící se o platinovou C. Deneuve s R. Crennou (!). Prvotřídní ohozy, pěkná auta. Výborný je ten trapák - zkrachovalý bankéř a nekonečná vlaková scéna s vrtulníkem. Francouzská klasika s nenapodobitelnou atmosférou, ze které čerpali mnozí epigonští nechápavci.Pro někoho určitě nuda pruda. Jsou i lepší filmy z té doby a místa, ale díky za solidní výkony všech zúčastněných. ()

0verseer 

všechny recenze uživatele

Francúzska kriminálka zo starej školy, ktorá na csfd ostala trochu nedocenená. Proti Delonovi tradične v úlohe policajta, ktorý sa konečne nebojí pritlačiť na pílu, stojí Richard Crenna (plukovník Trautman z Ramba) a je mu viac než dôstojným protivníkom. K tomu krásna Catherine Deneuve a hutná pochmúrna atmosféra, vďaka ktorej som sa pasol na každej snímke na vyľudnené ulice Paríža a vlny rozbureného mora rozbijajúce sa o pobrežie... ()

SAINTS 

všechny recenze uživatele

Tento film už značne zostarol a podobne ako na inych kriminalok z tohto obdobia je na nom vidiet že sa na nom značne podpisal zub času.Film ma typicku Melvillovsku atmosferu,a film pôsobi značne chladne. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Francouzské filmy sedmdesátých a osmdesátých let o policistech se skoro podobaly jako vejce vejci. Máme tu fešáckého tvrďáckého poldu, který je ochoten překročit meze hranic, když je to nutné. Tyto role si mezi sebou rozdělovali Alain Delon a Jean-Paul Belmondo. A zrovna tento snímek mě až tolik nezaujal. Trvá dlouho než se pořádně začne něco dít. Z tohoto pohledu je skvělý úvod a pak závěr. Mezitím pobíhá Delon dokola jako rozzuřený pes a pouští hrůzu. I tak mu to ale pořád padne na míru. ()

Reklama

Reklama