Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ve slavném módním domě dojde k vraždě modelky a do vyšetřování se klidně i v přestrojení pustí manželé a zkušení vyšetřovatelé Hillmanovi. (Netflix)

Recenze (7)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Moc hezký barevný vizuál, ale jinak zdlouhavé, ukecané a nudné. Předchozí díl měl alespoň pár atmosférických scén s dámou v černém, tady není ani to. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Druhý snímek z barevné Mattssonovi pentalogie o detektivech Hillmanových. Oproti předchozímu filmu získává body zejména v obrazové kvalitě. Barevnost tu ději opravdu v mnohém prospěla a je třeba uznat, že se s ní pracuje velmi dobře. Divácky atraktivnější je i prostředí. Venkov tu je nahrazen módním domem La Femme, ve kterém se rozehrává zápletka až hororového ražení. Ta zní ale lépe na papíře, než vypadá ve skutečnosti. Přitom celé to dění kolem Thyry a dýk, které mají krom jí samé jen její dědicové nabízela docela slušný potenciál. Vyšetřovací linie tu však hraje až druhé housle a spíše než k vyšetřování dochází ke střídání konverzačních částí, ve kterých se dostáváme hlouběji do spleti mezilidských vztahů uvnitř La Femme a scén, kdy je ve vzduchu cítit předzvěst dalšího činu nebo blízkost možných pachatelů. Přičemž ve druhém případě se Mattsson nebojí vyvolávat až mysteriózní atmosféru. Samotný závěr sice působí docela dobře, ale spíš jako docela slušně natočená scéna z mnoha, než jako vyvrcholení celého předcházejícího dění. Téměř dvě hodiny jsou opravdu mnoho a některé momenty by klidně stály za vystřižení. Přiznivcem rozverného pomocníka Freddyho se asi nestanu nikdy. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

V podstate právoplatný predchodca gialla, až by človek povedal, že Manekýnka v červenom ustanovila niektoré jeho štylistické a naratívne prvky a časť zo zisku každého gialla by mal ísť do švédskych vreciek. Takže tu máme dýky v chrbtoch, viacero mŕtvol mladých žien, módne prostredie, figuríny, zameranie vizuálu na červenú farbu, dokonca aj mačku a ako bonus totálne za vlasy pritiahnuté, ale prekvapivé rozuzlenie. No a kopec logických dier. Čiže skvelý materiál pre porovnanie klasického gialla a švédskeho filmu. Ako detektívka to už zostarlo, ani nepochopíte, prečo niektorí ľudia museli zomrieť, ako sa dostali mŕtvoly tak vysoko a pri poslednej vražde sa budete nahlas smiať. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Má to krásné barvy, ještě hezčí ženy, některé jsou z nich zavražděné a některá z nich možná i vraždí... ale italské giallo to není, jasný pane. Co je to tedy? Manekýna v červeném. Poměrně tuctovou detektivku plnou vztahových propletenců, série vražd a čekání na odhalení vraha v poněkud nudném zpracování nezachránily ani ty barvy, ani dvě efektní lekačky a úplně ani ten přímo mysteriózní zvrat na závěr, když jednoduchý děj trvá neskutečně dlouhé 2 hodiny a s výjimkou několika krátkých klíčových scén je zde podáván úplně bez pohltivé atmosféry a bez snahy vyvolat výraznější napětí. Možná, že právě tento film posloužil Mariovi Bavovi nebo i dalším tvůrcům italského gialla jako inspirace, vzhledem k tolika podobnostem se nedivím, ale takových Šest žen pro vraha ze stejného prostředí s podobným dějem bylo svou skutečně strhující atmosférou zcela jinde. Tohle působilo na mě hodně vyčpěle včetně pokusu snahy o humor s postavou vykutáleného ňoumy-pomocníka Freddyho. [45%] ()

raimi 

všechny recenze uživatele

Druhej film z pětidílné série o případech manželské dvojice detektivů Hillmanových, a první v barvě. Tahle švédská stařinka je považována za úplně první film, kterej pracuje s vizuálními a vyprávěcími postupy gialla, a takovej Mario Bava se tady velice pravděpodobně fest inspiroval při výrobě svýho průlomovýho majstrštychu Sei donne per l'assassino. Výrazná práce s barevnou paletou, prostředí módního průmyslu, mysteriózní vraždy... ta podoba mě až šokovala. Tohle jsou opravdu úplně první základní kameny gialla, ty propriety tam jsou a to včetně za vlasy přitaženého finálního rozuzlení. Příjemná hitchcockovská stařinka, které škodí přestřelená délka, celková nevzrušivost a komediální prvky, které obstarává postava ťulpase Freddyho. Tenhle druh humoru, kdy si hlavní hrdinové vydržují ve své blízkosti absolutního idiota, jehož ňoumovství má rozesmát, mě naprosto míjí. ()

Pokryvac 

všechny recenze uživatele

Áno, film možno bez preháňania prirovnať so staršími talianskymi filmami "giallo" a je teda celkom uveriteľné, že sa otec tohto podžánra Mario Bava inšpiroval Manekýnkou v červenom v momente, keď tvoril scenár k svojmu filmu Šesť žien pre vraha. Ten sa takisto odohráva v modelingovom prostredí, hýri farbami a má prekvapivú pointu, len sa v ňom nešetrí krvou. Aj z toho dôvodu je Manekýnka v červenom skôr mysteriózne ladenou starosvetskou kriminálkou, ktorá sa (aj vzhľadom na dobové pomery) vyhýba otvorenému násiliu a tempo je takisto pomerne pomalé. Pochváliť treba farebné ladenie a atmosféru, čo sú ingredience, vďaka ktorým je film po vizuálnej stránke potešením pre oko diváka. Pre fanúšikov gialla je Manekýnka v červenom rozhodne zaujímavá filmová skúsenosť, pre ostatných možno trocha zdĺhavé, ale určite neurazí. Na rok 1958 pokroková švédska krimi, ktorá tak trocha predbehla dobu. ()

Reklama

Reklama