Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shit
    *****

    Comics neznám a tak nemůžu moc soudit kvalitu filmu v porovnání se svojí předlohou. Můžu to akorát zhodnotit jen jako film a ten se rozhodně vyvedl, sice né úplně na výbornou, ale moc k tomu neschází. Hned ze začátku je parádní akce zakončená výbuchem budovy za doprovodu předehry Čajkovského 1812, to byla fakt paráda a velkolepej nástup filmu V jako Vendeta, jenže potom se film ponoří do dialogů a vysvětlování co jak kde a proč, sice je to natolik dobře udělaný, že to nenudí, jenže od takovýho filmu jsem čekal víc než jen spoustu dialgů, čekal jsem mnohem víc akce. samozřejmě nějaké se ve filmu dočkáme, třeba pár zabití z pomsty, ale na to jak je skvělá je jí oprvadu málo. Naštěstí na konci se vše vynahradí. Takovou řežbu už jsem dlouho neviděl, pan V tam ty svoje nože opravdu využije. Co se týká herců, tak k nim žádnou výtku opravdu nemam, Hugo Weaving je v roli V skvělý, spíš tím jak mluví než samotným herectvím, protože s maskou na hlavě toho z hereckýho umu moc neukážete, ale jeho představení se Evi prostě nemělo chybu. U Natalie Portman obdivuju, že si nechala ostříhat svoje dlouhý vlasy, ale i tak vypadá výborně a herecky to zvládla velmi doře i když některý scény nebyly úplně stoprocetní. Docela mě ale nedchla atmosféra tyranie a útlaku, ta je myslim vystižena Jamsem McTeiguem velmi dobře. Nazávěr musim dodat, že debutující režisér McTeigue odvedl dobrou prácí a comicsu určitě ostudu neudělal.(23.4.2006)

  • SNCIS
    ****

    Obsahuje spoilery: "Náš příběh začíná, jak už to často bývá, u mladého a slibného politika. Je to hluboce věřící muž, člen Konzervativní strany. Jde pevně za svým cílem a neohlíží se napravo ani nalevo. S rostoucí mocí bobtná i jeho fanatismus a jeho stoupenci jsou stále agresivnější. Až jeho Strana podpoří projekt ve jménu národní bezpečnosti. Nejdřív se tváří, že vyvíjejí biologické zbraně, a proto se na náklady nehledí. Nicméně, pravým cílem projektu je moc." Příběh o svobodě a demokracii ve světě, kde vládne násilí a korupce. Film nemá svižné tempo, což může někoho nudit, nicméně má v sobě hloubku a předává jisté poselství. Když tam je akce, tak to stojí za to. No, ale buďme upřímní, akce je nejvíc až v závěru. Roztomilá Natalie Portman byla skvělá. Nejvíce mě zaujala, když byla oblečená jako lolitka. Nejméně tehdy, když byla vězněna a přišla o vlasy. Hugo Weaving alias agent Smith, co k němu dodat. Za celý film jeho obličej neuvidíte a pokud koukáte s dabingem, tak ani neuslyšíte jeho hlas... V podstatě jakoby tam nebyl. "Jsi jako já." - "My dva máme společné jen to, že brzy oba zemřeme." - "Jak by sis to představoval?" - "S rukama kolem vašeho krku." - 70%.(17.3.2018)

  • monolog
    ***

    Na film se koukat dá. Oproti většině dnešních rádoby hlubších SF z Ameriky tu přeci jen nejde hlavně o triky nebo akci, ale i o nějakou tu myšlenku. Jenže problém je, že to není dotažený. Prostředí totalitní Anglie nemá ani na stav, jakej byl u nás (například, že by vysílali předtočenou revue, která zesměšňuje Stalina nebo Lenina, tomu by neuvěřil nikdo, či že by pro tvůrce této revue přišli až pozdě v noci, nebo způsoby, jak upravují cítění a myšlení lidí - zprávy a prohlášení v televizi a rádiu a zatýkání nepohodlných - to prostě není přesvědčivý). V něčem je zase až příliš drsný (střílení lidí na ulici apod). Prostě a jednoduše, s atmosférou a reálností prostředí si žádnou velkou práci nedali, spíše ji odflákli. Posledních deset minut Pelíšků má tu totalitu stonásobně hutnější, než celej tenhle film. Další věc, hlavní hrdina (a později i ta mladá) se po tom světě pohybují bez jakýchkoliv obav nebo potřeby nějak se krýt, mají přístup kdykoliv kamkoliv, a nikdo z desetitisíců tajných poldů si jich nevšimne. No a za kardinální sračku považuju konec. Nevím sice, jak vypadá ve skutečnosti krvavá revoluce, ale tohle považuju za krásně idealistické (pokud ne přímo naivní) zakončení jedné totality. Nepřesvědčivé prostředí, nepřesvědčivý konec, nepřesvědčivé ubíhání času. 451 stupňů Fahrenhetia je podobně minimální co se týká triků, ale tam je ta totalita přímo cítit z každýho kroku. Z každýho pohybu a slova. Tam nikdo netuší, jestli brácha nebo matka není náhodou udavač všeho schopný. Tady jsou všichni proti režimu a jen to nedávají najevo. Viděl jsem horší, ale to neznamená, že by to bylo kdovíjak nadprůměrné dílo.(25.5.2006)

  • Lima
    ***

    Film je nejslabší ve svém akčním začátku a konci, všechno mezitím je překvapivě duchaplné vyprávění plné úvah na téma boje jedince proti diktatuře, jeho práva být odlišný a neuniformní (zajímavé přiblížení osudu lesbické ženy, asi nejemocionálnější část filmu) a jeho ochoty podřídit svůj život boji proti zlu a totalitě i za cenu ztráty vlastního života. Ano, myšlenkově podnětné, ale v konečném důsledku poněkud rozporuplné, opravdu si totiž nemyslím, že vyhazování historických budov do vzduchu po vzoru teroristických frakcí je tím správným a efektivním krokem v boji proti státnímu zřízení. Akční scény nic moc, jejich nedostatek ve filmu byl v mých očích spíš plusem. Hlavním problémem filmu je nepřesvědčivé vyobrazení totality. Při něm je sice zřejmá narážka na všemocnost médií a jejich schopnost manipulovat davem, ale chyběla mi tu ta orwellovská beznaděj, tíživost života v totalitním systému. I proto byl celkový emocionální dopad filmu na mojí osobu poněkud mizivý. Na tohle téma příště raději sáhnu po Radfordově 1984, Truffautově Fahrenheitu, či Kachyňově Uchu.(24.9.2006)

  • H34D
    ****

    Škoda, že tento film je/byl často zneužívám k propagování anarchismu, když zas TAK moc anarchistický není. Wachowští podobně jako v Matrixu využili koncept vzbouření se proti kruté nadvládě, vytěžili z něj silné emoce utrpení, vybudovali dramatický vzestup k žádoucí katarzi a nakonec spláchli diváka mocným zážitkem a pocitem zadostiučinění. Jejich film je sice protipoliticky laděný, ale věřím, že v jádru se opravdu snaží jen podtrhnout důležitost pravdy a férového jednání napříč pomyslnými kastami společnosti. Scénář je napsán moc dobře (projevy V), ale tempo filmu se zdá nevyrovnané, má svá hluchá místa... 8/10(22.1.2014)

  • - Většina interiérových scén vznikala v Berlíně. Hlavním důvodem, proč se filmaři rozhodli strávit deset týdnů v historickém studiu Babelsberg, byl systém daňových úlev, který v Německu donedávna platil. (duklak2)

  • - I když se nechal vyškrtnout z titulků, přece jen je autorem komiksové předlohy Alan Moore. Slavný scénárista tak učinil po tom, co se mu nelíbily adaptace jeho děl Z pekla (2001) a Liga výjimečných (2003). (imro)

  • - V ateliérech v britském Sheppertonu pak vznikaly sádrové repliky budov, které se měli stát terčem bombových útoků. V měřírku 1:7, tak světlo světa spatřila sedmimetrová budova hlavního londýnského soudu Old Bailey nebo desetimetrový Parlament i s Big Benem. (duklak2)