poster

V jako Vendeta

  • USA

    V for Vendetta

  • Německo

    V wie Vendetta

  • Slovensko

    V ako vendeta

  • Slovensko

    V ako Vendeta

Akční / Sci-Fi / Thriller

USA / Německo / Velká Británie, 2005, 132 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ***

    Přestože vizuál útočí na nejvyšší mety a myšlenka mi je sympatická, nefunguje Vendeta jinak než jako komiksárna na efekt. Už těsně po skončení totiž všechny silnější momenty z hlavy vyprchávají a s několikaletým odstupem se mi vybaví jen totalitně-britská atmosféra a jako vždy úžasná Natalie. Promarněná šance, jaké je obzvlášť škoda. Těch potenciálně silných podnětů bylo totiž neskutečně moc.(7.5.2006)

  • sniper18
    ****

    Je to celkom dobrá sci-fi ladená akčná dráma. Má dosť dobrý príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, keď vo Veľkej Británii vládne totalitný režim a ľudia sú obmedzovaní na každom kroku, ale tajomný muž s maskou sa s tým nehodlá zmieriť a chystá svoju vlastnú revolúciu. A zoznamuje sa s mladou ženou, ktorá sa postaví autoritám a tak je nútená unikať pred zákonom. Spracovanie je celkom slušné, ale dalo sa to podať aj o dosť lepšie. Hlavným problémom tohto filmu je jeho minimálna informačná úroveň, tématika totalitného režimu ponúka vždy veľký potenciál, keďže je tu veľký priestor pre nové nápady, ale v tomto prípade by tvorcom všetko, čo chceli povedať vystačilo na bežný krátkometrážny film a tak sa im to podarilo už v úvodnej dvadsaťminútovke, pričom aj tak nič nové nepriniesli a potom sa to už stále len naťahuje a čaká na koniec. Okrem toho tu už ide prakticky len o vzťah so ženou, ktorý je tiež vlastne stále rovnaký, takže oba hlavné prvky filmu sú podané tým najpovrchnejším spôsobom, ale aj tak si nemôžem pomôcť, má to niečo do seba a niekoľko situácií sa skutočne vydarilo, obzvlášť časť vo väzení. Akcie je tu veľmi málo, ale tá sa vydarila. Je to až prekvapivo akčne podvyživené, ale zase scéna s nožmi je výborná a tých pár revolučných scén tiež zaujme. Herecké obsadenie je na tom dobre, bavil ma muž s maskou, ako vždy výborná Natalie Portman a viacero slušných vedľajších postáv, obzvlášť Stephen Rea. Réžia a technická stránka sú v rámci blockbusterového štýlu vydarené, takže im aj viditeľne vyšlo to, čo bolo v pláne. V ako Vendeta síce nemá v rámci podobných filmov takmer vôbec čo ponúknuť, táto tématika už bola využitá mnohokrát a asi vždy aj omnoho kvalitnejšie, ale aj tak nemám dôvod dávať nižšie hodnotenie, získala si ma aj táto verzia a kladov je tu dosť. 71%(8.6.2013)

  • Le_Chuck
    ***

    Ľúbivý odkaz, ktorý v sebe Vendeta nesie, žiaľ nieje podporený ani formou, ani scénarom. Obe sa pohybujú v rovine mierneho nadpriemeru a vyslovene postrádajú hĺbku, ktorej absencia je maskovaná prostou kriminálkou. Inými slovami nemastné, neslané, nevýrazné, ale zaujímavé. Keby sa v duchu poslednej 20 minútovky niesol celý film, mohla to byť pecka. Ináč sa plne ztotožňujem s Civalom.(3.7.2006)

  • Eddard
    ***

    Chtě nechtě musím jít na tři, i když jsem snad v minulosti dal čtyři hvězdy horším filmům než Vendetě. Faktem je, že v tom filmu je strašně moc co dotahovat, zejména co do herectví a dramaturgie - postavy jsou vesměs malátné a pramálo zajímavé (Evey, detektiv Finch, Deitrich) či zkrarikaturované, ploché a ještě nudnější (většina Padouchů), a příběh jako celek je odvyprávěn poněkud neuměle (nejde o to, že by se té skákající naraci nedalo zorientovat, jen jsem prostě měl pocit, že nemá patřičný emocionální a myšlenkový dopad, který s trochou vůle mít mohla). Co film má a čím se může chlubit je námět a samozřejmě hlavní hrdina. S totalitní Anglií už jsme se samozřejmě setkali třeba v 1984 (taky vás napadlo, jak pěkně kontrastují role Johna Hurta v těhle dvou filmech?), ale nemyslím, že by těchhle dloubanců do lidí mohlo být v dnešním světě dost... Co jsme v onom filmu však neviděli byl hrdina formátu V v podání vynikajícího, vokálně vypiplaného Vugo Weavinga. V téhle postavě se ve filmu protlo to nejlepší z jeho dialogů, myšlenek, kouzla a charizmatu: V je prostě terorista, kvůli kterému stojí zato zabít ty dvě hodiny a na tenhle zábavný, v jistém smyslu poutavý a ještě v jiném smyslu hloubavý film se podívat. Rozhodně vám nemůžu zaručit, že se vám bude líbit vše co uvidíte, ale za onoho muže s maskou, šermujícího kolem sebe meči a hlášky ze Shakespeara, se vám zaručím. 60%(13.10.2010)

  • monolog
    ***

    Na film se koukat dá. Oproti většině dnešních rádoby hlubších SF z Ameriky tu přeci jen nejde hlavně o triky nebo akci, ale i o nějakou tu myšlenku. Jenže problém je, že to není dotažený. Prostředí totalitní Anglie nemá ani na stav, jakej byl u nás (například, že by vysílali předtočenou revue, která zesměšňuje Stalina nebo Lenina, tomu by neuvěřil nikdo, či že by pro tvůrce této revue přišli až pozdě v noci, nebo způsoby, jak upravují cítění a myšlení lidí - zprávy a prohlášení v televizi a rádiu a zatýkání nepohodlných - to prostě není přesvědčivý). V něčem je zase až příliš drsný (střílení lidí na ulici apod). Prostě a jednoduše, s atmosférou a reálností prostředí si žádnou velkou práci nedali, spíše ji odflákli. Posledních deset minut Pelíšků má tu totalitu stonásobně hutnější, než celej tenhle film. Další věc, hlavní hrdina (a později i ta mladá) se po tom světě pohybují bez jakýchkoliv obav nebo potřeby nějak se krýt, mají přístup kdykoliv kamkoliv, a nikdo z desetitisíců tajných poldů si jich nevšimne. No a za kardinální sračku považuju konec. Nevím sice, jak vypadá ve skutečnosti krvavá revoluce, ale tohle považuju za krásně idealistické (pokud ne přímo naivní) zakončení jedné totality. Nepřesvědčivé prostředí, nepřesvědčivý konec, nepřesvědčivé ubíhání času. 451 stupňů Fahrenhetia je podobně minimální co se týká triků, ale tam je ta totalita přímo cítit z každýho kroku. Z každýho pohybu a slova. Tam nikdo netuší, jestli brácha nebo matka není náhodou udavač všeho schopný. Tady jsou všichni proti režimu a jen to nedávají najevo. Viděl jsem horší, ale to neznamená, že by to bylo kdovíjak nadprůměrné dílo.(25.5.2006)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 11. prosince 2005 na Butt-Numb-A-Thon v Austinu. (Varan)

  • - Děj komiksové předlohy se odehrává v roce 1997. Pro účel filmu byl však děj přenesen do roku 2020. (Divočák)

  • - Na základě policejních záznamů lze rozluštit, že virus v St. Marys vypukl 13. května 2006. Film s Valerií (Natasha Wightman) se pak začal natáčet roku 2015. (NormanBates)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace