Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    *****

    | Scenár: Larry Wachowski, Andy Wachowski | Hudba: Dario Marianelli / Pyotr Ilyich Tchaikovsky / Ludwig van Beethoven | Produkcia: Joel Silver, Larry Wachowski, Andy Wachowski, Grant Hill | Distribúcia: Warner Bros. | Štúdio: Warner Bros., Virtual Studios, Silver Pictures | Rozpočet: 54 miliónov $ | Tržby: 132,511,035 $ | Premňa mega-epická lahôdka filmovej mnohotvárnosti, rôznorodosti a nápaditosti. Miešanie žánrov v nevídanej miere, dokonalé herecké obsadenie, guletrhajúci scenár, ktorý obsahuje postavu ( V ), ktorá sa podľa môjho názoru stala predlohou spôsobu spracovania Nolanovho Jokera v The Dark Knight. Atmosféra vo filme sa dá sekať ako dym v zahúlenej krčme U Havrana, psychologické vložky s mierou a čistotou napísané a zahrané (Natalie Portman sa nekompromisne posúva na moje TOP1 po Black Swan a tomto kuse). Film má dokonca posolstvo a viac-menej "zdravú" kritiku na totalitný režím a na jej dopady na spoločnosť. Hugo Weaving má najkrajšiu angličtinu a najpríjemnejšu farbu hlasu, akú som kedy počul. Ps: Je až neuveriteľné, že tí istý autori dokázali o rok neskôr vytvoriť niečo tak iné a pre mňa slabé, ako je Speed Racer. Avšak omnoho reálnejšia je súvislosť, že to vytvorili ľudia, ktorý vymysleli nesmrteľný kus filmovej revolúcie zvaný: Matrix.(8.2.2011)

  • Eddard
    ***

    Chtě nechtě musím jít na tři, i když jsem snad v minulosti dal čtyři hvězdy horším filmům než Vendetě. Faktem je, že v tom filmu je strašně moc co dotahovat, zejména co do herectví a dramaturgie - postavy jsou vesměs malátné a pramálo zajímavé (Evey, detektiv Finch, Deitrich) či zkrarikaturované, ploché a ještě nudnější (většina Padouchů), a příběh jako celek je odvyprávěn poněkud neuměle (nejde o to, že by se té skákající naraci nedalo zorientovat, jen jsem prostě měl pocit, že nemá patřičný emocionální a myšlenkový dopad, který s trochou vůle mít mohla). Co film má a čím se může chlubit je námět a samozřejmě hlavní hrdina. S totalitní Anglií už jsme se samozřejmě setkali třeba v 1984 (taky vás napadlo, jak pěkně kontrastují role Johna Hurta v těhle dvou filmech?), ale nemyslím, že by těchhle dloubanců do lidí mohlo být v dnešním světě dost... Co jsme v onom filmu však neviděli byl hrdina formátu V v podání vynikajícího, vokálně vypiplaného Vugo Weavinga. V téhle postavě se ve filmu protlo to nejlepší z jeho dialogů, myšlenek, kouzla a charizmatu: V je prostě terorista, kvůli kterému stojí zato zabít ty dvě hodiny a na tenhle zábavný, v jistém smyslu poutavý a ještě v jiném smyslu hloubavý film se podívat. Rozhodně vám nemůžu zaručit, že se vám bude líbit vše co uvidíte, ale za onoho muže s maskou, šermujícího kolem sebe meči a hlášky ze Shakespeara, se vám zaručím. 60%(13.10.2010)

  • gudaulin
    ***

    Stejnojmenný komiks, jehož autorem je Alan Moore, je považovaný za jedno z nejslavnějších komiksových děl stojící na pomezí mezi klasickým superhrdinským a alternativním komiksem. Svého času jsem neodolal a zakoupil ho do své knihovničky, abych byl následně pořádně zklamaný, přestože z výtvarného hlediska jde o zdařilou věc a řada postav nebo motivů je rovněž zajímavá. Komiksová Vendeta ale u mě selhává ve dvou velmi významných bodech, a to je především nevěrohodné zobrazení autoritářského státu, jeho vznik, opory, celý systém a konečně i jeho pád. Na příběhu je zkrátka znát, že tuto distopii psal příslušník národa, který už někdy od první poloviny 17. století nepoznal skutečnou tyranii. Ten svět je prostě neživotný a nevěrohodný. Druhé negativum pak spočívá v romantickém hrdinovi, který uprostřed města prošpikovaného špicly a kamerami nosí divadelní kostým a masku, díky kterým vypadá jako uniformovaný policista, který chce inkognito proniknout do zločineckého gangu. Filmová verze je, aspoň pokud jde o o první problém, daleko lepší, protože film stojí nemalé náklady, a tak je potřeba z komerčního hlediska divákovi mnohé usnadnit a scénář je tedy více vysvětlující a logičtější než jeho literární předloha. Zůstává ale druhý problém, tedy onen tajemný hrdina schopný sám porazit diktaturu. Komiksová předloha umožnuje pojmout snímek jako akční nářez, ale naštěstí se tvůrci vydali druhou cestou - ostatně i ty dvě akční scény, zvlášť ta finální, kde do sebe mstitel nechá nejprve napumpovat zásobníky 15-členného policejního komanda, aby je poté rozsekal noži, vyznívá hodně hloupě, jako z těch nejtupějších akčních snímků. Slabiny filmu jsou vlastně slabinami svojí komiksové předlohy. Natalie Portman v hlavní roli je po herecké stránce jen průměrná, ale pochopitelně stále hezká a se slušnou dávkou osobního kouzla. No a Hugo Weavinga pod maskou nikdo ani nepozná. Celkový dojem: 55 %. Mimochodem, komiks i film se přes základní dějovou linku v mnoha ohledech přece jen liší. Postava šéfinspektora Finche je sice i v komiksu zásadní, ale více mnohavrstevná a ve svém důsledku tragičtější. Je to člověk, který sice pochopí, že sloužil mizernému systému a špatné věci, ale nedokáže překročit vlastní stín.(8.1.2010)

  • Superpero
    ***

    Jedno z největších zklamání co jsem kdy zažil. Na ten film jsem se těšil už od prvního doslechu, že se bude točit a ouha, moc mi to nesedlo. Komiks jsem nečetl a věřím že je bravurní, protože potenciál tenhle příběh má, jen je špatně zadaptovanej. Wachovští to posrali blbým scénářem a McTeigue není zrovna nejlepší režisér všech dob. Celou dobu mi to přišlo takový nízkorozpočtový a dost nudně natočený, samozřejmě uznávám, že pár scén je výborných. Akce moc není, ale když už je, tak je docela dobrá. Nahoru to táhne jen Weaving a Natalie s copánkama a růžový sukýnce. Na druhou stranu mi tam extrémě vadila zbytečná a špatně zahraná postava toho detektiva, ano Stephen Rea má asi tolik charismatu jako popraskaný obal na cédéčka.Tomuhle filmu schází propracovanost "1984" a koulervoucnost "Equilibria." Třeba se to po dalším shlédnutí zlepší, ale nevím jestli se k němu vůbec dokopu.(20.5.2006)

  • Marigold
    ****

    Utopická historka o romantickém mstiteli. Výzva k revoltě proti řádu. Provokativní karikatura dnešního světa. Tím vším "V for Vendetta" chce být. Prvním je, díky skvělému Weavingovi a slušné Portman. Druhým chce být až příliš. Třetím by mohla být lépe, kdyby byly reálie propracovanější. Celkově je "V for Vendetta" skvělým filmem s mnoha zápory. Hlavním záporem je syndrom bratrů Wachowských – jednoduché a působivé podobenství pokud možno rozkošatit, rozvést všemi možnými směry a ztratit cestu, která vede k cíli. Taková je střední pasáž filmu, kde se skvělý nástup úvodu doslova rozprskne do všech směrů a slepit se film podaří až v pěkném finále. Nevadí mi aktivistický nádech, prvoplánové provokace. Je to taková roztomilá anarchie, navíc podpořená hlavním hrdinou, v němž se spojují černobílé dobrodružné filmy s postmoderními komiksovými superhrdiny. Vendettě nechybí velká vnitřní síla, přesvědčivost. Chtělo by to větší propracovanost a lepší scénáristy, bohužel. I tak: potvrzení pravidla, že komiksové předělávky nakoply komerční kinematografii zajímavým směrem.(23.4.2006)

  • - Film bývá považován za věrnou adaptaci. „Udělali z toho krotkou protibushovskou alegorii, ve které hrdina s liberálním cítěním bojuje proti státu vedenému neokonzervativci. Ale o tom ten komiks není. Byl o fašismu, anarchii a o Anglii.“ vysvětluje autor komiksu Alan Moore. (Pumiiix)

  • - Film je akousi paralelou k dielu Alexandra Dumasa, Gróf Monte Christo, tým že načrtáva priame prirovnanie medzi V (Hugo Weaving) a Edmondom Dantesom, t.j. obidve postavy uniknú pred nespravodlivosťou z traumatického väzenia a trávia mnoho rokov plánovaním pomsty. (Greenpeacak)

  • - V ateliérech v britském Sheppertonu pak vznikaly sádrové repliky budov, které se měli stát terčem bombových útoků. V měřírku 1:7, tak světlo světa spatřila sedmimetrová budova hlavního londýnského soudu Old Bailey nebo desetimetrový Parlament i s Big Benem. (duklak2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace