poster

V moci ďábla

  • USA

    The Exorcism of Emily Rose

  • Slovensko

    V moci diabla

Horor / Drama / Krimi / Thriller

USA, 2005, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ****

    Velmi slušný vymítačský horor. Šťastná byla především volba zkřížit dva dosud nesouvisející žánry - horor a justiční drama. Nápad přiblížit divákovi příběh posednutí ďáblem průběhem soudního procesu velmi posílil především racionální rovinu vyprávění, nejsme tak svědky pouhého chronologicky se rozvíjejícího posednutí s nejdříve přehlíženými symptomy a jejich postupnou metamorfózou v mutaci posedlé lidské bytosti v anatomicky anomální zjev (pak bychom sledovali vlastně jen další remake nedostižného předobrazu všech vymítacích filmů - Exorcistu), ale tvůrci se rozhodli celý složitý proces exorcismu podrobit racionálnímu zkoumání souvisejícím s justičním procesem a předkládanými fakty v něm... Napětí je budované ve flashbackových scénách velice umně a sugestivně, celý film má podmanivou temnou atmosféru, byl jsem skutečně překvapen, jak kompaktně tenhle film působil. Nějaký krok k mrazivé atmosféře Vymítače ďábla sice ještě tomuto hororu chyběl, ale i tak se jedná o velice nadstandardní film, který se snaží téma vymítání pojmout, jak jen je to v mezích žánru možné, objektivně...(9.1.2008)

  • Tom Hardy
    ****

    Výborné soudní drama, které chytře volí hřiště práva k tomu, aby fantastická část filmu měla vyvážení v podobě „ racionálně uvažující žalující strany“. Inteligentně natočená atmosférická záležitost s okouzlující Laurou Linney a zatraceně přesvědčivou Jennifer Carpenter. Takový film člověku lehce opráší zájem o nadpřirozeno...(9.7.2006)

  • Phobia
    ****

    Nálepka "podle skutečné události" obvykle způsobí větší porci mrazení v zádech, případně "to mě taháte za fusekli" efekt. "Exorcism of Emily Rose" patří do první kategorie, navzdory horrorovému motivu s nadpřirozenými jevy působí uvěřitelně, tvůrci vsadili na atmosféru, komorní prostředí a netradičně také na soudní síň, což z mého hlediska poněkud ubíralo grády. Každý divák si může sám udělat názor na tento případ, otázkou však je, nakolik věrně jsou události vylíčeny, co chybí, co je navíc a co se vůbec nestalo. Celkový dojem z filmu je ovšem kladný - kvalitní, inteligentní, mrazivé drama se solidními hereckými výkony. 75%(23.6.2009)

  • Kaka
    ****

    O třídu lepší než Vymítač, ve kterém není ani kapka racionálního vysvětlení a divák musí věřit v nadpřirozeno ať už se mu to líbí nebo ne. V moci ďábla je mnohem variabilnější a snaží se na věci koukat z různých úhlů pohledu. Právě tomuto aspektu šikovně pomáhá soudní rovina v přítomnosti, díky které můžeme naslouchat i alternativním názorům lidí ne přímo zainteresovaných na inkriminované osobě. Téma je to celkově nesmírně zajímavé a rovněž velmi dobře zpracované. Scény vymítání jsou neskutečně výbušné a strhující (kam se hrabe Vymítač) a diváka spolehlivě přišpendlí k sedačce. Stejně působivé jsou i hudební motivy Christophera Younga, díky kterým vzniká ta pravá nervydrásající atmosféra. V neposlední řadě zde však máme i herecký koncert v podání Laury Linney. Závažný film o závažném tématu, na které však jako jeden z mála nahlíží s chladnou hlavou a to se cení.(25.6.2006)

  • Matty
    ****

    Jak výstižně poznamenal hlas v česky dabované verzi, „o skutečné události se opírající“ soudní horor (?), sledující proces s farářem, jenž údajně nese vinu na smrti devatenáctileté dívky. Ta začne krátce po získání vysokoškolského stipendia sekat latinu (a taky aramejštinu a němčinu), kroutit se do prapodivných poloh a pojídat více než čtyřnohé potvůrky běhající po zdech. Čili mírnější verze Vymítače ďábla, která navíc není jenom samoúčelnou provokací. Třeba tu holku skutečně posedl ďábel. Chápejte: já jsem tomu nechtěl věřit a svou pozornost jsem upínal ke každému racionálně vysvětlitelnému protiargumentu, jenže – když ony byly ty hororové flashbacky tak sugestivní… . Kýženého děsivého efektu dosahuje celovečerně debutující Scott Derrickson kamerou, celkovou stylizací těch scén, přesvědčivě vyšklebenou Jennifer Carpenterovou (ano, Dexterova ségra) a mistrovským ozvučením (už dlouho jsem sebou tak neškubl při pouhém zavrzání kdesi ve tmě). Scény ze soudní síně a blízkého okolí již tak zajímavé nejsou. Laura Linney i Tom Wilkinson sice odehrávají svůj vysoký standard, ale scénáristova neochota vzepřít se hollywoodským šablonám číší z každého dialogu, z každého dějového zvratu (nejvíce z toho finálního). Po delší době jsem se nicméně zase u nějakého amerického filmu dobře pobál, obstojně pobavil a když si někdy půjdu ve tři ráno pro sklenici vody, pak jedině s baterkou. Pravda mívá záludné podoby. 80% Zajímavé komentáře: Le_Chuck, Nick Tow, Magneto, Triple H, Gardenboy(5.5.2008)

  • - Vo filme hrá Emily Rose (Jennifer Carpenter) na klavíri skladbu "Prelude in C-Sharp minor Op.3 No.2" od ruského skladateľa Sergeja Vasilieviča Rachmaninova. (metal.storm)

  • - Snímek je založený na údajně jediném Vatikánem potvrzeném posednutí ďáblem. Předobrazem Emily Rose je mladá Němka Anneliese Michel, které se podobné události staly v 70. letech minulého století. Při exorcizmu použili „Rituale Romanum“, tehdy stále platné kanonické právo ze 17. století. Anneliese prý byla posedlá více démony, mezi nimi byl například Lucifer, Hitler nebo Nero. Z celého procesu se zachovalo 40 audio pásek, na kterých je zaznamenaný celý průběh. Krátce před smrtí děvčete se do evropských kin dostal Vymítač ďábla (r. William Friedkin, 1974) a způsobil paniku mezi lidmi, kteří byli vystrašeni z Anneliesina případu. Psychiatři dokonce zaznamenali obrovský nárůst pacientů, kteří si mysleli, že je posedl ďábel. (imro)

  • - Jako scénárista má Scott Derrickson za sebou slušnou hororovou průpravu, napsal již Urban Legends: Final Cut (r. 2000) či Hellraiser: Inferno (r. 2000), který také režíroval. Své snímky obyčejně píše v tandemu s Paulem Harrisem Boardmanem. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace