Reklama

Reklama

U konce s dechem

  • Česko Bez dechu (více)
Trailer

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje jako zlodějíček Jesse, který v kradeném autě narychlo opouští Las Vegas a na cestě do Los Angeles zastřelí policistu. Pomalu se kolem něho začíná stahovat kruh, ze kterého není úniku a vyvolává jen další zločiny... (oficiální text distributora)

Recenze (40)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Nejsem žádný extrémní Belmondův fanoušek, ale to, co s jeho rolí provedl Gere, skutečně volá do nebes. A nejhorší na tom je, že Gere neskončil v prznění francouzské extratřídy a po Godardovi si vzal v Křižovatce na mušku dokonce mého milovaného Sauteta. Hrůza. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Nejsem zaujatá proti remakům a už skoro ani proti Gerovi (skoro - ten jeho nepatřičně divnej úsměv mě vytáčí pořád), takže některé plky tady v komentářích mě zas docela pobavily (a schválně zaokrouhlim 2,5* nahoru). Ale stejně to bylo nějaké jebnuté. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Teda to byla síla! Mám na mysli způsob, jakým režisér obrátil celý film naruby. A scénarista... Et tu, Jean-Luc? Oni ti něčím vyhrožovali? Kdyby to aspoň dávalo smysl, ale tohle je čistá hrůza samo o sobě, nejen ve srovnání s původním filmem. Americkým remakům čehokoli věřím velmi omezeně, ale jednou za čas jsem příjemně překvapena, tak si ve zbývajícím čase vesele rozbíjím nos a iluze. V tomhle případě o "herectví" Richarda Gerea a příběh vyznívající úplně naprázdno. Ale uběhne to a hrají - tedy vyskytují se - tam hezcí lidé, tak to po nějaké době bolet přestane. Mimochodem když ve studiu promítali záběry z původního filmu, vzbudil záběr na Belmonda mírný rozruch. Byl uklidněn tím, že pro film se najde někdo "méně vizuálně komplikovaný." To je asi tak nejzábavnější věc, která se k tomuhle vztahuje. A ať si kdo chce co chce říká, stejně se mi Belmondo líbí mnohem víc. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Oproti francouzskýmu originálu mi tohle přišlo o něco svižnější a děj je víc souvislej bez nějakejch nesmyslnejch odboček. Na druhou stranu to postrádá tu atmosféru Paříže z přelomu 50. a 60. let a Richard Gere nesahá Belmondovi ani po kotníky. I když Belmondo v originálu taky nepředváděl zrovna životní výkon. Oba filmy jsou ve výsledku úplně jiný, ale (ne)líbily se mi asi tak stejně. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Americký divák sice v drtivé většině na evropskou resp. světovou kinematografii zvysoka kašle, nicméně americká studia pozorně sledují, co by se dalo zpeněžit, a s oblibou dělají remaky úspěšných, především francouzských, snímků. Jejich verze mají obvykle hodně daleko ke kvalitě svých vzorů, ale americké publikum ocení přítomnost známých tváří a americké angličtiny. Godardovi šlo pochopitelně o něco úplně jiného než jeho americkému protějšku. Označení "krimi" je celkem zavádějící, stejně jako přítomnost členů galerky na plátně, protože režisér točil psychologické drama a šlo mu o charakter jeho hrdinů, nikoliv o nějakou akci. V americké verzi zůstaly sice základní historka i její postavy zachované, ale stal se z toho běžný produkt masové kultury, tuctová záležitost s nádechem romantiky, která nemá s myšlenkovou hloubkou své předlohy téměř nic společného. Pokud se vám líbil původní Godardův snímek, nepokoušejte se o zhlédnutí remaku a platí totéž i naopak. Oba dva filmy mají úplně jiné publikum. Rozdíl je pochopitelně i v přístupu herců, Belmondův grázlík představoval úplně jiný typ hrdinů než byly jeho pozdější sympatičtí dobrodruzi a Gere postrádá jeho charisma i herecký rejstřík. Celkový dojem: 40 %. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Znáš Williama Faulknera?“ - „Někdo s kým si spala?“ No nejsou si ti dva souzení..? Bogarta vystřídal Silver Surfer, stěžejní dílo Francouzské nové vlny se změnilo na tuctovou americkou vlnku v plytkém umyvadle. Možná by se dala McBrideova rockabilly romance ohodnotit i lépe, ale to by v ní nesměl křepčit Bláznivý Ríšánek. Do patnácti minut poprvé ukáže svou tradiční grimasu rozrušení (přivření očí, pootočení hlavy, zatnutí lícních svalů), jednou ukáže holou prdel, párkrát zapaří na Jerry Lee Lewise a vy celou dobu jen trpíte, jak se tou afektovaností dostává mimo roli.. P.S.: Součástí soundtracku je i kytarová instrumentálka „Jack the Ripper“ od Linka Wraye, jinak známá z Rodriguezova Desperada.. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Osudem remaků obvykle bývá, že nedosáhnou na originál, ale občas jsou i výjimky. V tomto případě nestačilo v tomto filmu ani skvělé herecké duo Richard Gere, Valérie Kapriská. Snaha zopakovat a vsadit na předešlý úspěch originálu se vždy nevydaří, alespoň v mém případě se to nepovedlo. Nic naplat původní dvojici z originálu Paul Belmonda, Jean Seberg nelze prostě nahradit. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Zcela otevřeně přiznávám svou nevzdělanost - neměl jsem ani potuchu, že tento film je pouhým remakem. Slibuji, že na to budu brát zřetel při hodnocení původního snímku, až na něj přijde. Nicméně, Richard mě potěšil. Dobře vypadal i hrál, chvílemi by mu člověk to rockenrolové bohémství i věřil. A nejen Richard byl potěšujícím elementem. Kupříkladu jsem se nemohl vynadívat na přehezkou Valérii Kaprisky, skvělá byla muzika a dobrou jsem shledal i práci s kamerou, respektive její smysl pro detail. Všechno nebo nic - tak to v životě mnohdy bývá. Těším se na Belmonda! :-) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Godardov originál nepovažujem za žiaden dôležitý umelecký počin, ale to je vec názoru. Keď som dávnejšie videl jeho americký remake, tak som ani nevedel, že Godard niečo podobné natočil. Chcel som iba vyskúšať, či sa dá na tento Gereho film pozerať. Bolo to dosť na hrane a nekvality tohto filmu vychádzali nie z neschopnosti natočiť solídny remake, ale z neschopnosti scenáristu a režiséra vtiahnuť diváka do zmysluplného príbehu, ktorý by 20 rokov po jeho vzniku nepôsobil smiešne. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

A já jako jeden z mála Belmonďáka přehlasuju. I když nechám stranou dabing (Vetchý na Gerea může vypadat podivně, ale Gere tady má hrát floutka, a to Vetchý zvládá na výbornou), který v původním francouzském filmu body výsledku sebral, prostředí bazénů, californských barů a taky nádherná a nahá Kaprisky prostě ten černobílý flíček, kde se pořád vůbec nic nedělo, akorát mluvili "vo tom", válcují na celé čáře. Upřímně, je málo scén a filmů, v nichž je VK takhle sexy. Nic to nemění na tom, že tenhle film je rozhodně povrchnější a méně cílící do hloubky společnosti, než originál z Francie. ()

Visáč 

všechny recenze uživatele

Rovnako dobré ako Breathless od Godarda. Zachováva si to ten voľnomyšlienkarský feel originálu, ale má to silnejšiu pop-kultúrnu rezonanciu cez citácie z komixov, rockabilly soundtrack a odkazy na filmy. Kaprisky je v porovnaní s Jean Seberg detská liga a hraje hlavne telom. Zato Gere ide v roli excentrického pošuka na plný plyn a dáva spomenúť na svoju podobne ujetú kreáciu z Brooksovho Looking for Mr. Goodbar. ()

lola3121 

všechny recenze uživatele

S hanbou přiznávám, že původní film s Belmondem jsem neviděla, tudíž nemám srovnání. Nicméně si umím představit, že pan Godard to natočil poněkud lépe. Tudíž tři hvězdy jen za odvážné scény, v nichž se můžeme přesvědčit, jaký měl Richard Gere za mlada hezký zadek (a vlastně i předek). ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Na rozdiel od originálu to má aspoň nejaký dej, aj keď nič svetoborné a hrozne to celé strhávajú dole scény s políciou, ktoré sú ako z C-čkového filmu. Gere je celkom v pohode, no hlavne scény s Valerie sú najväčšou ozdobou tohto remaku. 50% ()

Reklama

Reklama