Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet €18miliónovTržby Celosvetovo $2,743,093║ Odbitá plochá réžia, nudný dej, prázdne dialógy, zlá až príšerná kamera, obsadenie by sa dalo zniesť, jedine vzdušné súboje uspokoja a trikovo v celku fajn, ináč je to nezáživné utrpenie sledovať. Nemci nevedia točiť takéto filmy, ťažká latka pre nich, tématicky podobný Rytieri Nebies boli omnoho zručnejšie natočení. /25%/ ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Hned na úvod chci zdůraznit že hodnotím příběh jako takový a dobrý herecký výkony, protože kdybych film hodnotil jako biografii Manfreda Freiherra von Richthofena musel bych dát asi tak jednu hvězdičku. Der Rote Kampfflieger je rozhodně přesnější označení než Rudý Baron, ale to scénaristy netrápí, stejně tak jako je netrápí spousty dalších pověstí či faktů. Zhola nic o Oswaldu Boelckem, přitom to byl právě on kdo "udělal" "Rudýho Barona". Hrozně jsem se těšil na souboj Hawker vs. von Richthofen, to klidně mohlo zabrat i deset minut filmu a mohl to být jeden z vrcholů filmů a co je tady ? Úplný a totální hovno, nic, prostě jako kdyby jeden z vrcholů leteckých soubojů 1. světový války ani neexistoval, přitom jsem se zrovna na tohle hrozně těšil. Z hlášení Rudého Barona o Hawkerovi " mistrovský způsob, jakým ovládal své letadlo, a razance, se kterou létal, ukazovaly, že to musel být pohádkový chlapík " A představte si, že jejich souboj prostě v tom filmu není, to je na teplej čaj do ksichtu. V diskuzi k filmu nechám celý hlášení von Richthofena o tomto souboji, kdyby to někoho zajímalo. Další těžká nasírka naslédovala za několik desítek minut, kdy přistane zraněný von Richthofen na zem. Jak k tomu zranění přišel se dozvíme asi když si pustíme Šmouly nebo co. Přitom zase klíčový moment v životě von Richthofena, změnil totiž hodně přístup von Richthofena k letání i k válčení. No nic přejdu rovnou na konec filmu a tomu já říkám přátelé největší srabárna v dějinách kinematografie. Chápu že kolem sestřelu von Richthofena je mnohu mýtů, ale to, co předvedli tvůrci tady, je vysloveně scénaristická zbabělost, která dá facku každému divákovi, tohle je na gilotinu !! Je mě jasný, že mé hodnocení může na první pohed být v těžkým rozporu s mým komentářem, ale ještě jednou připomínám jako film o letci, o válce a o lásce s pár dobře natočenými leteckými souboji, film v pohodě uspěje. Navíc ještě jedna věc se mě líbila, ve filmu bylo totiž velmi zůdrazněno ono pověstné rytířství a respekt k protivníkovi. Ne nadaramo se se totiž o Manfredu Freiherrovi von Richthofenovi říká, poslední skutečný rytíř " Střílejte na letadla, ne na piloty. My nejsme řezníci, ale sportovci." ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přesně tak jak zdejší kamarád uživatel povídal. Na tomhle filmu, jestli trošku znáte příběh o Rudém Baronovi, tak přesně víte co máte očekávat, jenže od něj to prostě prakticky vůbec ale vůbec nedostanete. A co se týče té největší bitvy ze všech, tu autoři radši okamžitě vypustili. A já to nepochopil, fakt ne. Proč si s tím alespoň nedali práci. Líbí se mi, že ve filmu je vidět, že tenkrát se válka chápala jinak, tedy co se týče letců, ta směs baronů, princů a všelijakých hrabět, co se této bitvy účastnili totiž dokázali ve vzduchu navodit příjemný závan skutečného soupeření s velkou špetkou ctí a hlavně džentlmenství, kterého se tam dola na zemi nikoho netýkala a nikdy ani týkat nebude. Letci prostě ukázali válku z naprosto jiného pohledu, a velitelové si nevěděli rady co s nimi, i když jim ve skrytu duše neskutečně záviděli, že něco takového ve vzduchu dokáží vyloudit. To si ale vysloužila jen první světová válka a znovu se to zřejmě už opakovat nebude. Tenhle film to nabízí a je vidět, že si s tím rozhodně hlavu neláme. Ukazuje to, co lidi, kteří tento film chtějí vidět, už dávno vědí, jenže to na co se těší, to s nadšením autor upustí. Je to ostuda, pro Německého občanu ještě větší, protože tady se opravdu Německý národ nemusí oproti zbytku za co stydět. Tady skutečně šlo jen o pohé leč veskrze ušlechtilé soupeření. Každopádně filmově to projeli na celé čáře, barbaři. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Kinofilmový debut německého televizního režiséra, který je naprosto schématickou biografií, ozvláštněnou akorát tím, že vrcholy scén nevidíme (je to natolik důsledné, že nelze film podezřívat z děr ve scénáři anebo nízkého rozpočtu). RUDÝ BARON krom výborné hudby a českých herců v menších či větších rolí nemá pořádně čím zaujmout, protože sledujeme typické drama o namyšleném a ješitném hejskovi, který si uvědomuje své chyby, ale na to je už příliš pozdě, okořeněné sentimentální romancí, patetickými výjevy a intenzivní akcí. Jediný rozdíl mezi německou a americkou velkoprodukcí je tak v tom, že v oné první jmenované se proklamuje "boj s noblesou", což ve spojitosti s minulostí je ideologicky problematické... a to jediné zajímavé na celém filmu. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hudební vykradení několika slavných snímků si Rudý baron opravdu mohl odpustit, ale jinak to taková hrůza není. Lena Headey je tu doslova jako hezká ozdoba a v příběhu nic moc nesehraje, ale to samé se dá říct i o dalším slavném jménu, Josephu Fiennesovi. Trochu mi to celé připomíná Rytíře nebes, ale v mnohém baron zaostává za svým kvalitnějším kolegou. Je ale dobře, že Rudý baron nesklouzl k žádnému obhajování, ani kritizování, ale spíše se snažil ukázat chronologicky stavy slavného letce a způsob jeho uvažování. Samotné rozřazení a časté skoky jsou možná kostrbaté, ale ve výsledku tak film zvládá pokrýt poměrně slušný úsek první světové války. Šlo to natočit výrazně hůře, ale i lépe, takže slušné 2*. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (29)

  • Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)
  • Celkem bylo potřeba 19 dobových letadel, která sice neměla létat, ale musela věrně odpovídat originálům - velikostí, tvarem, pomalováním, musela mít stejné palubní desky, „pracující" motory, funkční vrtule i aviatickou vnitřní konstrukci. Všechna nakonec vyrobili čeští modeláři. Nejvíce bylo vyrobeno německých trojplošníků Fokker Dr. 1, dvouplošných Albatrosů D.III i Albatrosů D.V. Vznikly u nás i britské stroje - stíhací Sopwith Camel, S.E.5a nebo průzkumný letoun R.E.8. (hippyman)

Reklama

Reklama