Zajímavosti k filmu (27)

  • - Pes, který se ve filmu několikrát objeví, je český fousek, plemeno loveckého psa. (Axarus)

  • - Podle seznamu letadel v knize "Rudý letec" letěl Manfred von Richthofen na celkem 5 Fokkerech Dr. I. Stroj 425/17 je v knize popsán jako celý červený, ale na některých kresbách se objevuje s bílou svislou ocasní plochou. Létal na něm v dubnu 1918. Podle chronologického řazení výrobních čísel to ale byl třetí/čtvrtý stroj, na kterém létal. Jeden Dr. I patřil Jasta 6 a měl černobíle pruhované ocasní plochy. Žádný z Albatrosů, na kterých von Richthofen létal, nebyl celý červený. Minimálně spodní strana křídel měla jinou barvu. Nejčastěji byl červený celý trup a ocasní plochy. Nebo ocas, horní křídlo a příď. (Michel24)

  • - Werner Voss byl v době své smrti dvacetiletý hubený mladík menšího vzrůstu, Til Schweiger tak svému předobrazu příliš neodpovídá. Z postavy má divák dojem ostříleného stíhače věku kolem 30 let, který zbytečně neriskuje. Skutečný Voss byl povahou pravý opak. Létal sám a na hranici možností svých fyzických sil i letových vlastností svých letadel. Po jednom vítězství přistál vedle své oběti a odmontoval z letadla všechno ještě použitelné, hlavně kulomety. Místo přistání se nacházelo v tzv. pásmu nikoho, tedy mezi frontovými liniemi. Když odstartoval, na místo nouzového přistání jeho oběti se sbíhali britští vojáci, kteří postupovali během svého útoku na německé pozice. (Zdroj: valka.cz) (Michel24)

  • - Lanoe Hawker létal v době svého sestřelení von Richthofenem na Airco DH-2. (Michel24)

  • - Ve filmu lze označit za zbytečnou postavu Friedricha Sternberga (Maxim Mehmet), fiktivního židovského pilota. Voss byl totiž nejúspěšnější pilot židovského původu. Dva ze strojů, se kterými se Voss utkal, se jsou v některých pramenech uváděny jako sestřelené, ale nemohou být pilotovi uznány, protože sám v souboji zahynul a nemohl na ně vznést nárok. Motor letadla nebyl od Bentleyho, jak je řečeno Vossem (Til Schweiger) ve filmu, ale Le Rhone ze sestřeleného Nieuportu XVII z jara roku 1917. (Michel24)

  • - Jeden z pilotů 56. squadrony V. P. Cronyn si po návratu na základnu šel prohlédnout svojí SE 5a do hangáru. Byla poměrně vážně poškozena. V dopise otci napsal, že nemohl tu noc po souboji usnout a potil se, přestože byla chladná noc začínajícího podzimu. Voss dokázal poškodit všech 7 nepřátelských strojů, které se účastnili boje, který trval přes 10 minut. (Michel24)

  • - Druhý prototyp F I 103/17 dostal Werner Voss. Voss padl 23. 7. 1917 v souboji s B flightem No. 56 Squadron RFC. Jednotce velel James McCudden. Přemožitelem Vosse byl Arthur Rhys Davids, který předtím sestřelil Karla Menckhoffa na Albatrosu D. V., který se snažil Vossovi pomoct. (Michel24)

  • - Kurt Wolff zahynul 15. 9. 1917 ve dne. Byl velitelem Jasta 11, po Rudém baronovi. Richthofen byl na dovolené a Wolff byl pravděpodobně v pozici zastupujícího velitele. To lze označit jako důvod, proč zahynul v troskách prototypu Fokker F I 102/17, tedy prvního trojplošníku Fokker, který obdržel Rudý baron jako nejúspěšnější stíhač německého letectva. (Michel24)

  • - Manfred von Richthofen letěl alespoň jednou ve čtyřech různých trojplošnících Fokker F I/Dr. I. Pouze třetí stroj, výrobního čísla 425/17, byl celý červený s bílou svislou ocasní plochou. Ostatní stroje měly střední část trupu, střední křídlo a některé další části plátěného potahu křídel natřeny olivovou nebo tmavě zelenou barvou. (Michel24)

  • - Lothar von Richthoffen neletěl v den smrti svého bratra Manfreda s ním, jako je to ve filmu. Ve skutečnosti Lothar havaroval a kvůli zraněním skončil v nemocnici. O smrti svého bratra se dozvěděl právě tam. (Cheeker)

  • - Ve filmu sestřelil Richthoffen (Matthias Schweighöfer) Roye Browna (Joseph Fiennes) a později v roce 1917 se setkali v zemi nikoho. Ve skutečnosti se nic takového nestalo. (Cheeker)

  • - Ve filmu byl Lt. Kurt Wolff (Tino Mewes) sestřelen během noční mise. Podle jeho wingmana Lt. Carl-Augusta von Schoenebecka, který letěl na jeho poslední misi s ním, byl Wolff sestřelen v leteckém souboji ve dne. (Cheeker)

  • - Do hlavní role byl zvažován Val Kilmer. (Cheeker)

  • - Manfred von Richthofen měl ve skutečnosti i ve filmu hodnost hodnost Rytmistra. Rytmistr ale byla hodnost kavalerie a jejím ekvivalentem pro ostatní armádní složky byla hodnost kapitán. Údajně tuto specifickou hodnost rádi užívala mnohá německá letecká esa 1. světové války. (L.H.)

  • - Manfred von Richthofen nikdy nebyl baronem. Tento titul vznikl tím, že spojenci špatně přeložili titul freiherr - čili svobodný pán. Prusko totiž titul barona neužívalo. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Richthofenovo rudé letadlo nikdy nebylo úplně rudé, kromě trojplošníku, kterým však létal asi jen poslední měsíc svého života a dosáhl na něm dvou vítězství. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Při závěrečné scéně, kdy letí podpořit operaci Michael, je detailní záběr na obličej bratra Lothara - jeho piha je však na druhé straně tváře než obvykle. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)

  • - Nemecké filmové weby kritizujú režisérovo skreslenie faktov a historickú nepresnosť. Podľa Richthofenovej biografie od literárneho vedca a historika Joachima Castana vydanej roku 2007 vášňou Červeného baróna bol lov na ľudí, nie lietanie: „Nikdy nestrieľam na stroj, odstrelím priamo pilota,“ cituje letca autor knihy. V snahe pochovať vytvorený mýtus historik uvádza, že Richthofen síce ušetril zopár nepriateľov, čím si získal rytiersku reputáciu, ale rovnako mu spôsobovalo sadistické potešenie pozorovať horiacich protivníkov, ako padajú k zemi a strielať do pilotov zmietajúcich sa dolu v plameňoch. Ženu alebo milenku tento v súkromí plachý muž podľa neho nikdy nemal. (PeterJon)

  • - V Česku vznikla řada dekorací. „Hledali po celém světě výrobce, kteří by zhotovili letadla, protože původních strojů z první světové války se dochovalo velmi málo a nikdo z muzeí je nepůjčí," vysvětluje Petra Wagnerová z produkční společnosti Bioscop. (adams89)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace