poster

Waterloo (TV film)

Drama / Historický / Životopisný

Československo, 1967, 99 min

Komentáře uživatelů k TV filmu (25)

  • Pohrobek
    ****

    Že to dávali kvůli Kačírkové chápu, ale tady je bez milosti přebita neuvěřitelně autentickým Hrušínským, jemuž postava Napoleona sedla doslova jako ulitá. Z historického hlediska sice čirá spekulace, místy i fabulace, ale jako psychologická a dramatická podívaná strhující.(14.3.2005)

  • gudaulin
    *****

    Silné protiválečné drama o moci, která korumpuje, a ta absolutní, jak známo, korumpuje nejvíc. Jedna noc v předvečer rozhodující bitvy, která dělala dějiny, v podání Rudolfa Hrušínského coby Napoleona a několika dalších špičkových herců z jeho okolí coby jeho obětí či protihráčů. Lukavský ztvárnil intrikána Foucheho - jeho šéf tajné policie je skutečně postava k sežrání. Komorní hra silná především vyhrocenými dialogy a dobře prokreslenými postavami. Nejlepší byl vedle Hrušínského Zdeněk Štěpánek coby věrný, nekriticky uvažující voják, který si svého pána idealizuje a obětuje za něj život. Celkový dojem: 90 %. Natočené ve velmi jednoduchých, téměř divadelních kulisách.(16.6.2006)

  • Gilmour93
    *****

    „Dělá-li soupeř chybu, netřeba ho rušit..“ (Napoleon Bonaparte). Těžce divadelní fabulace o jedné deštivé noci roku 1815, při které dojde ke střetu unaveného mesiášství a špinavých zákulisních praktik. Co se týká nechutnosti prostředků, je to souboj rovný, ovšem jen ten, kdo přijde s pragmatismem, má šanci vyhrát poslední bitvu.. Herecký ansámbl převážně z Národního divadla se v napjatých dialozích překonává a já bych jim to hltal, i kdyby kulisy tvořila autobusová zastávka. Je tu však ještě jeden magnetický element, který stojí nade vším. Fenomenální výkon Rudolfa Hrušínského v roli uvadajícího krutovládce. Ten pohyb na vlnobití sebejistoty, arogance, krutosti a zároveň paranoie, sebereflexe a pochyb je neskonale ladný a svým způsobem i strašidelný. Když se za větu tázací promptně zařadí věta oznamovací či rovnou nějaký příkaz, otáčí se za císařovým charismatem i plameny svící..(16.8.2017)

  • D.Moore
    ****

    "Každá bitva se dá prohrát." - "Každá ne." - "Jaká ne?" - "Ta, která se nekoná." Natočit hodinu a čtyřicet dlouho konverzačku, ze které člověk po celou dobu takřka nespustí oči, to bylo umění, jímž naši staří dobří mistři vládli. Waterloo se podařilo, Rudolf Hrušínský (zase) zazářil... No a sledovat tu úžasnou plejádu výborně obsazených herců ve vedlejších rolích, kteří postupně jen tak mimochodem přicházejí na scénu a přibývají do děje (část s Františkem Smolíkem nemá nejmenší chybu), to bylo velké potěšení. Ocenil jsem i scénář, který diváka neznalého historických souvislostí postupně seznámí s tím nejdůležitějším, a diváka znalého (příliš) neurazí tím, jak některá fakta zjednodušuje. Ovšem poslední zbytečnou, evidentně pro efekt a údernou pointu psanou větu, která z Napoleona udělá naprostého idiota, jenž ani neví, u které vesnice se připravuje na bitvu, odpustit nemůžu.(17.11.2011)

  • Aky
    *****

    Skvělá realizace Šotolova textu. S minimálními prostředky, prakticky v jednom prostředí se předvádí hluboké dramatické drama, jak se patří. Samozřejmě také díky vynikajícím pánům hercům.(17.10.2010)

  • WANDRWALL
    ***

    I když to nemá s realitou moc společného, tak se na něco podobného občas rád podívám jako na nevšední úhled pohledu na známá historická fakta, okořeněná osobitým scenáristickým výkladem.***(17.10.2010)(18.10.2010)

  • Snorlax
    *****

    Zajímavě napsaná Šotolova hra přesunuje Josepha Fouchého noc pře bitvou přímo za Napoleonem. A já Lukavkému věřím, že přijel, a chápu, proč přijel. Jenže pak narazil na betonovou zeď, překážku postavenou z ega a charismatu Bonaparta. Hrušínského Napoleon je tak silná osobnost, že v jeho přítomnosti hrají skvěle i knoty svíček, ani dřevo v krbu si nedovolí hořet jinak, než si přeje PÁN.(21.2.2013)

  • Marthos
    *****

    Přežil jste sám sebe, císaři. Pohlížet na jednu z největších ikon světového moderního vojenství, která za svůj nedlouhý život svedla více bitev než Alexander Makedonský, bychom dnes měli spíše s respektem a obdivem, neboť zůstává nepopiratelnou historickou skutečností, že Francie v době Bonaparteho vlády patřila k rozhodujícím velmocím evropského kontinentu. Bělkova komorní inscenace nás zavádí do osudné noci před klíčovou bitvou u Waterloo, během které dochází k prudké výměně názorů mezi neústupným císařem a jeho maršály. Jediná noc, jediná místnost, jediné rozhodnutí. Tam, kde Šotolova hra ztrácí na výrazu, nastupuje plejáda vynikajících hereckých person v čele s excelujícím Rudolfem Hrušínským, který Napoleona pojal coby neurotického despotu, udílejícího nesmyslné rozkazy a požadavky (v tomto směru se interpretace skutečně blíží zkázonosnému obrazu posledních dní Adolfa Hitlera v jeho berlínském podzemí na konci druhé světové války), na druhé straně ale velice přesně si uvědomujícího svůj nezadržitelný mocenský pád. Plejáda nejvýraznějších představitelů tehdejší herecké Thálie (Štěpánek, Smolík, Lukavský, Adamíra, Munzar, Kačírková...) vytváří mimo precizního zázemí pro Hrušínského mistrovské sólo také zajímavé, veskrze samostatné postavy, ostře kontrastující s právě probíhajícími událostmi kolem diktátorského císaře. Polemizovat o historické hodnověrnosti zde vyřčených slov nemá příliš velký význam, protože každá umělecká fabulace obyčejně vychází z oficiálních zdrojů; Šotolův text lze tedy vnímat jako jednu z možných (a ne zcela nereálných) verzí Napoleonova definitivního fiaska. Trvalým a vlastně mnohem cennějším odkazem této pozoruhodné černobílé televizní inscenace je defilé vynikajících hereckých osobností, skutečných velikánů své doby. Neokázalá okázalost, to je ten pravý kumšt.(23.10.2010)

  • rt12
    *****

    Vůbec neřeším, jestli jsou kulisy z papundeklu nebo z dřevotřísky, o to přece nejde. Jde především o skvostné dialogy, které získávají na hodnotě o to víc, když si uvědomím rok vzniku. Většina národa zvedala hlavu a uvědomovala si absurditu žití v nesvobodné diktaturské době. A z obrazovky najednou prýští slova o svobodě a nesvobodě, tyranství a tyranech, vymyšlených procesech a nevinných jdoucích na smrt. O tom, že se nedá a hlavně nechce žít pod vojenskou botou. Vše je korunováno vynikajícími hereckými výkony. Pan Bělka opět šáhl po dobrém scénáři a opět nezklamal. Vlastně si uvědomuji, jak jsem vůči němu nespravedlivá, že ho nemám v oblíbených režisérech.(23.3.2015)

  • kobejn
    *****

    Rudolf jako Napoleon si dokázal zjednat respekt.(16.10.2009)

  • COF_666
    *****

    Jenom dvě slova - Rudolf Hrušínský.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(17.10.2010)

  • dr.fish
    ****

    Rudolf Hrušínský a další naši vynikající herci v předvečer osudné bitvy. Film ve stylu divadelní hry. Herecký koncert všech zúčastněných, přesto ta divadelnost mohla být oněco menší, civilnější. 80%(18.7.2011)

  • Jiří K.
    ***

    Komorní televizní drama o předvečeru osudové neřkuli osudné Napoleonovy bitvy. Hrušínský byl jako slavný Korsičan sice realistický, ale příběh byl ža moc komorní, až moc konverzační a hlavně nelogicky provázaný. Ke konci života byl Buonaparte životem unavený a hypoaktivní, přesto mi děj přišel málo akční.(17.3.2005)

  • Honzick
    **

    Věřím že by Hrušínský zahrál dobře ale zde nebylo co hrát. Toto konverzační drama které se odehrálo v jedné místnosti prostě nemá na to, aby zabavilo diváka déle než hodinu a půl a vzhledem k tomu že tento snímek má přes dvě hodiny, několikrát jsem se přistihl jak koukám na hodiny a čekám na konec.Pro mě dvě hvězdy(25.11.2008)

  • vitekpe
    ***

    Tato "divadelni" inscenace obstala predevsim diky Hrusinskemu...Pro ty z Vas, kteri by chteli videt i bitvu samotnou, doporucuju film Waterloo (1970) http://www.csfd.cz/film/16213-waterloo/.(25.1.2012)

  • showxman
    *****

    Strhující a napínavé, a to se to opravdu odehrává pouze v jedné místnosti-v jakési stodole s krbem a chvílemi i před tou stodolou. Nečekal bych, že bez jakýchkoli dalších kulis, efektů a tak dále, vydržím sledovat stominutový sled konverzací, tím spíš na téma války. Byl sem vyveden z omylu, možná hned z několika. Waterloo je vynikající film s vynikajícími dialogy, napínavou atmosférou a bravurním Hrušínským.(29.7.2015)

  • J R C Pecuchet
    *****

    Byl jsem naprosto uchvácen hereckými výkony všech účinkujících, ale Napoleon v podání Rudolfa Hrušínského...to byl prostě herecký koncert !!! Kam se hrabou dnešní produkce !!!(17.10.2010)

  • Oyer
    ***

    Příběh odehrávající se celý v jedné místnosti. Další excelující výkon Rudolfa Hrušinského. Tentokrát v roli neúprosného Napoleona(11.8.2014)

  • Mafián
    *****

    "Běž starej, běž. Budu se na tebe dívat." Ať žije císař!(8.1.2012)

  • lubospoti
    ****

    Mám hrozně rád tyhle české televizní inscenace, které jsou sice "vymyšlené", ale čerpají ze skutečných historických událostí. Ohromným kladem snímku je jeho obsazení, zejména Rudolf Hrušínský v roli Napoleona je vynikající.(23.3.2017)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace