poster

Waterloo (TV film)

Drama / Historický / Životopisný

Československo, 1967, 99 min

  • Honzick
    **

    Věřím že by Hrušínský zahrál dobře ale zde nebylo co hrát. Toto konverzační drama které se odehrálo v jedné místnosti prostě nemá na to, aby zabavilo diváka déle než hodinu a půl a vzhledem k tomu že tento snímek má přes dvě hodiny, několikrát jsem se přistihl jak koukám na hodiny a čekám na konec.Pro mě dvě hvězdy(25.11.2008)

  • PaRi
    ***

    Strhující Hrušínský, hrající podle špatného scénáře Šotoly. Napoleon pojatý skoro jako Hitler. Tendenční dobová inscenace socialistické televize s třídně kritickým pohledem na diktátora, který ovšem nesahal ani po kotníky diktátorům, které dokázal plodit komunismus. Po něm zbyl alespoň Napoleonův zákoník a kříž Čestné legie a jeho tělo spočinulo na čestném místě uprostřed Paříže. Co zbylo a zbude po diktátorech komunistických a jiných? Mimochodem rozdíl mezi Napoleonem a Hitlerem se dá shrnout do tří příkladů: 1. Nikdy nebudeme pít Hitler koňak! 2. Němci (i kdyby se tělo zachovalo) nikdy nevybudují pomník s jeho ostatky uprostřed Berlína! 3. Main kampf se nikdy nestane základem německé ústavy a ústav demokratických států jako Napoleonův zákoník! Zejmená v tomto srovnání vypadá Napoleon podle Šotolova scénáře velmi, ale opravdu velmi, falešně. A ještě něco, Šotola zřejmě nikdy nečetl paměti Napoleona psané na Sv. Heleně. To by věděl, že Napoleon nikdy nepovažoval bitvu u Waterloo za předem prohranou! Do konce života naopak se k ní stále a stále vracel a rozebíral, jak se mohlo stát, že birvu prohrál.(9.2.2008)

  • rt12
    *****

    Vůbec neřeším, jestli jsou kulisy z papundeklu nebo z dřevotřísky, o to přece nejde. Jde především o skvostné dialogy, které získávají na hodnotě o to víc, když si uvědomím rok vzniku. Většina národa zvedala hlavu a uvědomovala si absurditu žití v nesvobodné diktaturské době. A z obrazovky najednou prýští slova o svobodě a nesvobodě, tyranství a tyranech, vymyšlených procesech a nevinných jdoucích na smrt. O tom, že se nedá a hlavně nechce žít pod vojenskou botou. Vše je korunováno vynikajícími hereckými výkony. Pan Bělka opět šáhl po dobrém scénáři a opět nezklamal. Vlastně si uvědomuji, jak jsem vůči němu nespravedlivá, že ho nemám v oblíbených režisérech.(23.3.2015)

  • Snorlax
    *****

    Zajímavě napsaná Šotolova hra přesunuje Josepha Fouchého noc pře bitvou přímo za Napoleonem. A já Lukavkému věřím, že přijel, a chápu, proč přijel. Jenže pak narazil na betonovou zeď, překážku postavenou z ega a charismatu Bonaparta. Hrušínského Napoleon je tak silná osobnost, že v jeho přítomnosti hrají skvěle i knoty svíček, ani dřevo v krbu si nedovolí hořet jinak, než si přeje PÁN.(21.2.2013)

  • D.Moore
    ****

    "Každá bitva se dá prohrát." - "Každá ne." - "Jaká ne?" - "Ta, která se nekoná." Natočit hodinu a čtyřicet dlouho konverzačku, ze které člověk po celou dobu takřka nespustí oči, to bylo umění, jímž naši staří dobří mistři vládli. Waterloo se podařilo, Rudolf Hrušínský (zase) zazářil... No a sledovat tu úžasnou plejádu výborně obsazených herců ve vedlejších rolích, kteří postupně jen tak mimochodem přicházejí na scénu a přibývají do děje (část s Františkem Smolíkem nemá nejmenší chybu), to bylo velké potěšení. Ocenil jsem i scénář, který diváka neznalého historických souvislostí postupně seznámí s tím nejdůležitějším, a diváka znalého (příliš) neurazí tím, jak některá fakta zjednodušuje. Ovšem poslední zbytečnou, evidentně pro efekt a údernou pointu psanou větu, která z Napoleona udělá naprostého idiota, jenž ani neví, u které vesnice se připravuje na bitvu, odpustit nemůžu.(17.11.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace