Režie:
Joe RothScénář:
Richard PriceKamera:
Anastas N. MichosHudba:
James Newton HowardHrají:
Samuel L. Jackson, Julianne Moore, Edie Falco, Ron Eldard, Aunjanue Ellis-Taylor, William Forsythe, Anthony Mackie, Dorian Missick (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Do nemocnice se vpotácí Brenda Martinová s pořezanýma rukama. Žena je v těžkém šoku, po několika minutách se detektiv Lorenzo Council od ní dozví, že byla přepadena neznámým mužem, který jí ukradl auto. Na zadním sedadle spal její čtyřletý syn Cody. Policie rozjede pátrací akci, do terénu se vydávají desítky dobrovolníků. Ve čtvrti obývané především černošským obyvatelstvem roste napětí. Lorenzo zaveze Brendu domů, má však pocit, že mu neřekla všechno. Snaží se přimět ji, aby promluvila, ona ale stále jen opakuje, že Cody je smyslem jejího života a nikdy by neudělala nic, co by mu uškodilo. Druhý den je zatčen muž odpovídající popisu, na policejní stanici je brutálně zmlácen. Znechucený Lorenzo zjistí, že případ má být předán federálům, a snaží se parťáka přesvědčit, aby FBI zastavil a získal pro něj aspoň jeden den. Svolá dobrovolníky a nasměruje je do Freedomlandu, odlehlého místa s několika opuštěnými ruinami. Také tam odveze Brendu, přesvědčen, že z ní dostane pravdu díky psychologickému dopadu ponurého místa. Krátce po jejich rozhovoru čeká Lorenza šokující odhalení děsivého tajemství. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (73)
Tento film mi něčím připomíná oscarový Crash (hlavně svou melancholičností a hudebním doprovodem), však jehož kvalit nedosahuje. Ne že by Julianne Moore nebo Samuel L. Jackson nebyli výbornými herci, to příběh se vypráví zmateněji než by se slušelo a celý film se bere příliš vážně, až se stává předvídatelným a patetickým. ()
Moje představa o tom, že jsi půjčím skvělý film s Julianne Moore a Samuelem L. Jacksonem se rozplynula už v prvních minutách tohohle filmu. Takové herecké hvězdy a stejně nejsou zárukou dobré podívané. Mnoho ukřičených scén, zbytečných dějových výkyvů a hlavně předvídatelný konec to je to, co se mi na tomhle filmu nelíbilo. ()
Strhující akční scény? To ani náhodou. Na konci ani ne moc velké překvapení. Herci často přehrávali, obvzláště Julianne Moore jsem očekával úplně jinou a hlavně normální, (tedy Jackson byl naštěstí v pořádku) děj byl takový zbytečně zdlouhavý a téměř celý film nudný. Je to takové nudné a silné drama (vlastně je svým způsobem dost dobré, ale je tolik nesrovnatelně lepších a záživnějších dramat, že tento film je vážně spíše o ničem a jsem si jist, že někdo se mnou souhlasí). Nic víc. Doposud asi nejhorší film Samuela L. Jacksona. Jedna a půl hvězdy a 30%. ()
Neoddiskutovatelné je, že Julianne Moore v roli Brendy Martin minimálně mou dolní čelist v kladném slova smyslu decentně prověsila. Samuel L. Jackson jako policajt věrohodnost nepostrádá, přesto bych si konec filmu dokázal představit lepší a to, kdyby třeba umřel =) - filmu značně chybí "kladná" oběť jako jednotlivec. Davy z ghetta nepůsobí emotivně tak silně, jak by ponejspíš režisér chtěl, každý ve filmu je svým způsobem vinen.. ()
Freedomland je směsice 1)kriminálního filmu (ačkoliv pachatel je zřejmý už velmi brzy 2)psychologického filmu (jehož psychologičnost však stojí pouze na psychologicky uvěřitelném a emotivním výkonu Julianny Moore a 3)sociologického (pardon, chtěl jsem vlastně napsat sračkoidního) filmu. Julianne Moore hraje naprosto fantasticky a bezpochyby na pět hvězd, Samuel L. Jackson je též standardně dobrý a výborná je i (mně neznámá) Eddie Falco. Ovšem ten omletý leitmotiv o ubližovaných černých a nespravedlivých bílých mi pořádně hnul žlučí. Tohle trapné bělošské sebemrskačství už mi neuvěřitelně leze krkem a vyrábí ze mne postupně regulérního rasistu. Rád bych věděl, jestli si někdo z onoho černošského "Chanova" plného sociálně nepřizpůsobivých primitivů nezasloužil těch pár ran pendrekem na konci... ()
Galerie (24)
Zajímavosti (2)
- Julianne Moore (Brenda) si podobnou roli matky, která ztratila svého syna, zahrála už ve filmu Zloději paměti (2004). (veronikajel)
- Film je natočen podle stejnojmenného románu Richarda Price, který napsal i scénář. (monolog)
Reklama