Reklama

Reklama

Živá mrtvola

(divadelní záznam)
  • Sovětský svaz Živoj trup (více)
všechny plakáty
Sovětský svaz, 1952, 97 min

Obsahy(1)

Zfilmované divadelní představení hry L. N. Tolstého "Živá mrtvola" v provedení Leningradského státního dramatického divadla A. S. Puškina. Klasická divadelní hra Tolstého líčí rozvrat manželství ruského inteligenta, kandidáta Protasova. Aby umožnil své bývalé manželce společný život s milovaným mužem, chce spáchat sebevraždu. Neodhodlá se k ní, avšak předstírá ji před veřejností. Věc vyjde najevo a Protasov a manželé Kareninovi jsou postaveni před soud. Protasov se od svého advokáta doví, že manželství Kareninových má být zrušeno; aby tomu zabránil, spáchá sebevraždu.(FILMOVÝ PŘEHLED 45 / 1952) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (1)

ripo

všechny recenze uživatele

„Letošního roku bylo sovětské filmové umění obohaceno novým žánrem zfilmovaným divadelním představením. Nyní, když bylo už vytvořeno a od diváků se souhlasem přijato šest zfilmovaných divadelních představení a když filmová studia v Moskvě, Leningradě a Kijevě připravují nové filmy tohoto typu, je možno shrnout některé výsledky vykonané práce. Úspěch zfilmovaných divadelních představení se už jasně projevil: naši diváci mají o ně živý zájem. V čem je tajemství tohoto úspěchu? Především v tom, že lidé i z nejodlehlejších končin sovětské země se mohou seznámit s takovými divadelními představeními a s takovými herci, které by bez filmu možná nikdy neuviděli. Divadelní představení nabylo na plátně nových vlastností. Veliké rozměry, panoramata, jednající osoby, které se na plátně hned přibližují a hned od něho vzdaluji, střídání jednajících a naslouchajících osob v rámci záběru to všem umožnilo režisérům a hercům upoutat pozornost diváků na umělecké podrobnosti, které hluboce odhalují vnitřní smysl hry. Filmování divadelních představení má velmi důležitý význam také proto, že filmový snímek je prostředkem k zachycení mistrovství nejskvělejších scénických umělců. Nyní už nebudeme říkat jako Bělinskij, že „scénické umění je umění nevděčné, protože žije jen v minutě tvorby a působíc mohutně na duši v přítomném okamžiku, nenávratně zaniká". (Výňatek z článku M. Marjanova.) Filmový přehled 45/1952 ()

Reklama

Reklama