Reklama

Reklama

Dobývací methoda Ing. Matuška

všechny plakáty
? %
Dokumentární / Krátkometrážní
Československo, 1952, 12 min

Obsahy(1)

Krátký instrukční film o nové methodě v hornictví. Methodou ing. Matuška začala prvně pracovat úderka soudruha Pietrazska. Film sleduje práci této úderky od chvíle, kdy se dostaví na své pracoviště pod zemí až do doby střídání směn a práci druhé směny, která ukončí jeden pracovní cyklus, trvající 16 hodin místo dřívějších 24 hodin. Podstata Matuškovy methody je v použili vrubovky nejen k podřezávání uhelné stěny, ale také jako nakladače při zpáteční cestě. Jestliže se výkon zvyšuje při použití této methody o 60%, přispívá k tomu také nesporně to, že dokonalé využití vrubovky je doplněno komplexní methodou práce, novým a mnohem úspornějším způsobem přeložení hřeblového dopravníku, na němž se pohybuje vrubovka a přeložením vzduchového potrubí vcelku. Film dobře vysvětluje pomocí obrazu a grafu význam Matuškovy methody pro zvýšení produktivity našich dolů.(FILMOVÝ PŘEHLED 24 / 1952) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (1)

ripo

všechny recenze uživatele

Nové methody práce v našich dolech pomáhají zvyšovat produktivitu dolů, usnadňují práci horníků, odstraňují fysickou dřinu a zvyšují podstatně výkon pracovníků. Film věnuje všem novým methodám velkou pozornost a zpracovává je do instrukčních filmů. Tím pomáhá rozšíření nových method mezi všechny pracovníky našich dolů. O dobývací methodě ing. Matuška, který byl za svou práci vyznamenán v r. 1951 Řádem republiky, byl již uveřejněn krátký snímek v dvouměsíčníku Věda, kultura a život č. 6 (Matuškova methoda rubání). Film vykládá podrobně podstatu nové methody, která spočívá především v novém použití vrubovky jako nakladače, a v doplnění komplexní methodou práce, Sydorovou methodou přeložení těžkého hřeblového dopravníku a přeložením vzduchového potrubí vcelku. Pomocí grafického znázorněni vysvětluje film, v čem spočívá úspora a proč se výkon při použití Matuškovy methody zvyšuje o 60%. Filmový přehled 24/1952 ()

Reklama

Reklama