Reklama

Reklama

Sedm mečů

Trailer

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století se moci v Číně zmocnilo Mandžusko a dosadilo na trůn dynastii Ching. Stále znovu a znovu propukající povstání v bojovnických společenstvích přinutí nově ustanovenou vládu zakázat všechna bojová umění, stejně jako jejich výuku či získávání řádů. Chamtivý a krutý prostopášník Ohnivý Vítr (Sun Hong-Lei), bývalý válečný hodnostář staré dynastie, vidí v této situaci možnost, jak utrhnout kus koláče pro sebe a začne pomáhat nastolovat nový pořádek. V čele armád pustoší severozápadní Čínu a chystá se dobít poslední odporující výspu staré civilizace, Vesnici Bojovníků.
Fu Qing Zhu (Chia-Liang Liu) je bývalý popravčí minulé dynastie, který se rozhodne učinit jeho řádění přítrž a zachránit tak pevnost Bowei. Společně s Wu Yuan Yinem (Charlie Yeung) a Han Zhibanem (Yi Lu) se vypraví na Mount Heaven hledat pomoc u Temného Žáru (Jingwu Ma), mistra meče vyučujícího skupinku bojovníků. Temný Žár se rozhodne jim pomoci a nařídí čtyřem svým nejlepším učedníkům - Chu Zhao Nan (Donnie Yen), Yang Yun Chong (Leon Lai), Mulang (Duncan Chow) a Xin Longzi (Liwu Dai), aby je následovali a pomohli. Tak je vytvořeno Sedm mečů. Když dorazí zpět do vesnice, odvedou všechny do bezpečí, ale veškerou vodu i jídlo otráví neznámý zrádce mezi nimi. A protože se blíží armáda Ohnivého Větru, musejí jej najít stůj co stůj a je jedno, jestli je to muž, žena, či láska... (monolog)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (71)

Lavran 

všechny recenze uživatele

I při vší úctě k Tsui Harkově nesmazatelné stopě v hongkongské kinematografii musím konstatovat, že tohle je... katastrofální debakl. Ani nepamatuji, kdy jsem naposled viděl tak absolutně prázdný a nefunkční film, i když měl veškeré předpoklady k tomu dosáhnou minimálně k horizontu lepšího standartu (slušná výprava a genius loci přírodních lokací, echo Sedmi samurajů v jádru příběhu). Režie je halucinogenní, střih protivně disharmonický, hudba nevkusně sterilní. Jednotlivé scény (teď nemám na mysli pouze ty akční, i když pro ty to platí dvojnásob) nemají žádný náboj, tempo, rytmus, dynamiku, jsou zmatečné, nevypointované, poslepované podle jakési enigmatické LSD matrice, které jsem - navzdory linearitě zápletky - do karet neprohlédl. Samo o sobě je dost frustrující i to, že člověk asi ani nemůže ulevit od "oundanosti" u bojových kreací, protože na jediný zajímavý "fight" je nutno protrpět přes dvě hodiny dokonale nezáživné a ubíjející vaty, která se táhne jako řeka pomalu tuhnoucího magmatu, ke všemu na vlně dokonale zaměnitelných a nesympatických postav splývajících do jedné nadbytosti s maskou Nikoho. Má-li to ostatně cenu zmiňovat, pak vrcholem vší bídy jsou otřesné, naivní, bezduché a zcela přebytečné dialogy. Jejich časté vypuštění by filmu v nejmenším neublížilo, neboť samotný obraz, který je mimochodem velice vizuálně pestrý co do rozsahu barevné palety, by dokázal vyprávět to samé a desetkrát lépe. Sedm mečů chtěl být z ničeho ochráncem všech, ale svou spanilou jízdu, neznaje rozumnou míru, skončil na startovní linii. 1,5* P.S. Dobře si uvědomuji, že kinoverze, kterou jsem popatřil, je bohužel plodem zbytečně krutého sestřihu z bezmála 240 minutového kolosu, ale v mém kritickém náhledu, snad z evidentních pohnutek, to nehraje žádnou roli. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Hark v Zhangových šlapajách epického, historického bojového filmu, ktorý až nezdravo tlačí na pílu takmer vo všetkých smeroch. Menej niekedy býva viac a pre mňa z tohto filmu ostane v pamäti rozhodne súboj "na stenách úzkej uličky". I keď som zvedavy, ak sa mi raz dostane do rúk nezostrihaná cca 240 min. verzia, nakoľko dokáže eliminovať slabiny kinoreleasu. ()

Reklama

FrodoF 

všechny recenze uživatele

Je to trochu nepřehledné, postavy se kromě těch nejhlavnějších pletou, ti ze sedmi mečů, kteří měli méně prostoru jsem vůbec nerozlišoval, nebyli vůbec psychologicky prokreslené. Stejně tak scénář by chtěl ještě trochu dotáhnout. Ale akční scény jsou dobré a výborně natočené, stejně jako záporáci, kteří jsou cool a dostatečně zlý. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Tsui Hark si prichystal veľkolepý návrat. Sedem mečov síce nie je veľmi pozoruhodný film a za rok sa podobných filmov na východe spraví minimálne desať, ale aj napriek tomu je tento film trocha iný. Hark je jeden z klasických akčných režisérov, ktorý prechádzal od gangsteriek , cez komédie až po historické veľkofilmy. A aj keď tomuto filmu by sa dalo veľa vecí vytknúť, je to zbytočné, pretože aj keď ma počas sledovania napadlo strašne veľa vecí, ktoré tento film vyslovene kazia, po do pozeraní si nedokážem spomenúť ani na jednu. V hlave mám neskutočne dobre natočené bojové scény, na ktoré je radosť pozerať, veľkolepé finále, alebo súboj v dedine sú dych berúce. Ale nie je to len hlúpy akčný film. Dalo by sa povedať, že má aj krásne emocionálne zázemie a aj keď sa miestami môžete v postavách strácať, rozhodne by som to nevyčítal filmu, ale vašej nepozornosti. Čo sa týka technickej stránky, kostýmy, kamera a hudba sú fantastické. Ale o čo tu ide sú meče. Ak už máte možnosť zoznámiť sa s nejakým mečom tak to predstavenie stojí zato, pretože každý zo 7 mečov je špecifický a niečim výnimočný. Doslova to volá po ďalšom pokračovaní, alebo aspoň po predĺženej verzií, lebo mi to prišlo ako keby ukrátené o niektoré scény. Rozhodne film, ktorý ma potešil a ktorý je typický Harkovský a tak to mám rád. ()

Z0oMb3E 

všechny recenze uživatele

Filmová legenda natočená v podobnom duchu ako Klan lietajúcich dýk, Hrdina či Tyger a Drak. Už po prvých scénach vám bude jasné, na čom bude film stavať. Bojové scény, pri ktorých lietajú odseknuté ruky, nohy, hlavy a ine časti tiel. Šermiarske scény sú dokonalo prevedené a záverečný a vrcholový súboj vyráža dych nielen svojím prevedení, ale i prostredím v ktorom sa odohráva (úzka ulička). Obrovská slabina filmu je v strihu. Práve necitlivý prístup k tejto časti filmárskeho umenia bol dôvod, že som sa niekedy v strede filmu stratil a dlho som sa vracal späť do deja. Čo ma priviedlo k druhej veľkej slabine, príbehu. Príbeh je veľmi komplikovaný a dlho sa nič nedeje. Vo filme sú vypichnuté absolútne nepodstatné časti na úkor tích, ktoré posúvajú dej ďalej (nečudo keď musel byť film zostrihaný takmer o polovicu pôvodného času). Tretia slabina je hudobný doprovod, ktorý sa vôbec nehodil ani do prostredia Číny ani do žánru filmu. Burácanie orchestra by som zamenil za klasický čínsky hudobný motív. Celkovo film na slabé 3*. Pre mňa osobné sklamanie, očakával som od toho viac. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (9)

  • Snímek měl představovat úvodní část historické šestidílné ságy, tzv. hexalogie. To se ale nakonec nestalo. Ačkoliv Tsui Hark na filmovém scénáři dvojice následujících snímků pilně pracoval i v době, kdy se primárně zabýval jinou filmařskou prací, zasvěcení pracovníci ještě v roce 2008 pevně věřili, že Tsui svoji představu dotáhne do zdárného konce. Nicméně ani v roce 2011 se žádného zdárného konce nikomu z nich nedostalo, neboť Tsui o žádných pokrocích do této doby nikoho neinformoval, a protože za dobu čítající takřka několik dlouhých let Tsui nepodal žádné zprávy o případném vývoji, či nejednal s žádnou z filmových společností o výrobě, které zřejmě díky nevýrazné divácké pozornosti původního snímku neměly o výrobu snímků navazujících žádný zájem, další vývoj původně zamýšlené hexalogie se nikým již neočekává. (Conspi)
  • Během natáčení vyhrocené závěrečné bojové scény, zneškodnil herec Donnie Yen (Chu Zhaonan), nešťastně mířeným úderem sečné zbraně, svého hereckého kolegu, herce Hong-lei Sun (Fire-wind). Ten byl po zásahu v oblastí očí ještě téhož dne, 7. 12. 2004, převezen do nemocničního zařízení v Pekingu. Den poté se nicméně zrekonstruovaný herec k natáčení snímku opět vrátil a dokončil jak natáčení inkriminované bojové scény, tak i všechny ostatní, a to bez jakéhokoliv zdravotního omezení. (Conspi)
  • Ačkoliv si snímek zakládá na uceleném fiktivním příběhu, nepostrádá základní prvky tradičního čínského wuxia příběhu, tzn. hrdinsko-romantické novely, "Qijian Xia Tianshan". Ta se po částech čtenářům denního tisku představovala od 15. 2. 1956 do 31. 3. 1957 v hongkongských novinách Ta Kung Pao. Autorem dnes již tradiční novely není nikdo jiný, než jeden z průkopníků tzv. nové spisovatelské školy wuxia příběhů, Liang Yusheng ("Baifa Monü Zhuan" (白髮魔女傳), "Xiagu Danxin" (俠骨丹心). (Conspi)

Reklama

Reklama