Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdinkou slavného snímku Michaela Curtize je žena, která se po odhalení nevěry manžela postupně mění z domácí "paničky" v emancipovanou bohatou podnikatelku. Celý svět jí může ležet u nohou a muži po ní šílí. Jedinou její slabinou je nekritická láska k rozmazlené a marnivé dceři Vedě, zvláště když mladší dcerka umře na zápal plic. Tato láska přivede Mildred na pokraj zkázy, právě tak jako její milenec a pozdější manžel Monte. Osudový vztah matky k dceři je silnější než veškeré vztahy k mužům. Dokáže pro ni obětovat část svého života, možná i celý. Klasický ženský film "noir", pohybující se na rozhraní psychologického rodinného melodramatu a thrilleru, byl velkou příležitosti pro Joan Crawfordovou, která zde předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů a právem získala za tuto roli Oscara. V roli Vedy zazářila mladá Ann Blythová. Film z roku 1945 si vysloužil dalších pět oscarových nominací. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (79)

Houdini

všechny recenze uživatele

NFR 1996, Oscar 1 : Herečka HR - Joan Crawford + 5 nominací: Nejlepší film, Herečka VR - Eve Arden, Herečka VR - Ann Blyth, Kamera ČB, Scénář ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nezvyklý noir (vracení se do minulosti, voice over, vražda, chiaroscuro), který jde v rozkladu harmonické rodiny tak daleko, že proti sobě staví dceru (femme fatale) a matku, která se provinila svou snahou dosáhnout amerického snu na vlastní pěst. Sdělení je jasné a stejně jako u jiných noir filmů k osobám něžného pohlaví nepříliš milostivé: během války opuštěné ženy by měly přestat blbnout a vrátit ke svým mužům. Oproti Cainově předloze není akcentován sociální rozměr Mildrediny situace – děj byl z období hospodářské krize přesunut do 40. let a spíše než ženu beznadějnou představuje ženu dravou, ženu vamp, u které jsme po většinu vyprávění na pochybách, zda spáchala, či nespáchala vraždu, jež film otevírá. Rozuzlení nemění nic na tom, kdo je vinný, nýbrž pouze, čím se kdo provinil. Tradiční noirová nezvratnost výchozího stavu je dvakrát podtržena. Náš soucit film nežádá, melodramatická idylka je v něm vždy jenom zdánlivá a vyztužená postranními zájmy, přesto můžeme Mildred Pierce, ženský film noir, brát jako ukázku neuchopitelnosti tohoto žánru (žánru?) poválečné americké kinematografie. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Radek99 ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Kam až může vést nekritická láska matky k dceři, to ukazuje tento film. Joan Crawfordová dostala za svůj herecký výkon Oscara, nicméně můj dojem je, že mohla své postavě dodat větší věrohodnost. To Ann Blythová v roli její dcery se do role položila více a předvedla dokonale, co je to rozmazlený spratek. Jejich mužští protějšci nejsou nijak zvlášť výrazní a i scénář mohl více načrtnout psychické rozpoložení všech zúčastněných, aby divák dokázal lépe pochopit jejich počínání. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Těžko fandit nebo přát ženě jako je Mildred Piercová něco pěkného. Její postava je pro mě osobně strašně hloupá a zaslepená láskou k dceři, které chce dát vše a potichu přechází její rozmazlenost a nadutost. Nejde říct, že jde o špatný film, protože jsou zde slušní herci, lehce noir atmosféra a i celý příběh je svým způsobem zajímavý. Mé osobní sympatie však nikdo nezískal a spíše jsem sledoval hromadu postav, které mi jsou ukradené od začátku až do konce ( s výjimkou dcery Mildred, které jsem přál to nejhorší od první chvíle, kdy dostala šaty a nevážila si jich ani v nejmenším...). Michael Curtiz má na lepší filmy a to několikrát dokázal. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Pre mňa osobne malý masterpiece. Formálna krása miestami noir príbehu je tu zase raz dovedena do dokonalosti, pričom nechýba ani záverečné presvetlenie nadchádzajúcim dňom po predchádzajúcej záťaži ostro kontrastnej tieňohry. Ešte silnejšie ale na mňa zapôsobil samotný príbeh, ktorý majstrovksy obmieňa niektoré základné naratívne postupy noir. Hlavnou hrdinkou je žena, ktorá vďaka dobre napísanej postave ako aj skvelej Joan Crawfordovej prejde výraznou zmenou charakteru, pričom jeden z citov - ten najdôležitejší, u nej ostáva permanentne počas celého filmu. Zároveň to vedie ku skutočnosti, že nie hrdina, ale hrdinka má svoju femme fatale, ku ktorej práve vďaka tomu zmienenému citu zažíva intenzívenjší vzťah, než môže byť medzi mužom a ženou. Navyše tento film zachádza v určitej "feminizácii" tak ďaleko, že aj ostatné vedľajšie ženské postavy sú tu dosť výrazné a značne v živote úspešnejšie ako ich mužské náprotivky. Mildred Pierce je ženský noir, ovšem rovnako silný a kvalitný, ako tie najvydarenejšie z mužského sveta. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Velký emancipovaný film z roku 1945! To je nádherný doklad toho, jaký začala Amerika ve dvacátém století nabírat civilizační náskok před Evropu a zbytkem světa... Co se jen v té době točilo u nás... Neotřelý příběh silné postupně se emancipující ženy, jejíž jedinou velkou slabinou bylo selhání jejího rodičovství... Jako zástupce vyhraněného žánru noir mne sice snímek příliš nenadchl, znám mnoho silnějších a působivějších, jako velké ženské drama s fatálním koncem ovšem ano... Ta rozmazlená dcera byla skutečně ukázková... :-( Navíc ta krásná práce se světlem a stíny...černobílé filmy mají prostě své nezaměnitelné kouzlo... ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Odstrašující melodramatický případ obětavý schopný ženský a její rozmazlený dcerky zlatokopky ve mně přes status zlatýho fondu nezanechal žádný wow. Tak akorát poutavý, sem tam vtipný, silný herecky, ale nehrála mi logika v chování postav, ve finále ani ta vražda. #Noirvember ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Výtečný film, nápaditě variující základní noirový vztah hlavního hrdiny a femme fatale. Hrdinou je tentokrát matka a její osudovou ženou vlastní zkažená dcera. Výborní herci (Mildred sebou nechá nechutně zametat, ale díky výkonu Joan Crawford ji vlastně i chápete), úžasná kamera (práce se stíny jednotlivých postav je fantastická) a nominace do mé soukromé noirové top 10 zaručena. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

K dokonalosti tomu chybí strašně málo. Ale bohužel rozhodně chybí. V závěru jsem čekal zúčtování, místo toho byla sdělena pointa a příběh se jaksi rozplynul... Přestože ale Mildred není dokonalá, je rozhodně velmi, velmi dobrá a patří k nejlepším noirům... Překáží ten poodkrytý potenciál, který vlastně jiné filmy ani nemají, být víc než jen noirem. Je to vlastně nefér. Strhávám hvězdu za to, že má tenhle film víc než jiné, ale nedokáže to plně zužitkovat. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Krásna noirovská dráma, ktorá vo svojej hĺbke ukrýva hlboký pocit znepokojenia a thrillerovej zápletky, ktorej opätovná podstata má korene v hlbokom sociálnom a morálnom aspekte vtedy nového postoja k spoločnosti, dnes už bežného, zabehnutého životného štýlu. Obe ženské predstaviteľky podávajú skvelý výkon a záver si zaslúži absolutórium. 85%. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Mildred Pierceová v téhle původní verzi je naprostý masakr. Celý narativ je zcela odlišný od toho, co nám nabízí Cainova předloha. Krimi rámec celou tu anabázi kolem Mildred a jejího podnikání posouvá do jiného žánru, chybí akcent věnovaný Velké hospodářské krizi, směřování dcer je také jiné a finále také. Joan Crawford je ve svém živlu, nosí neskutečné kostýmy v té hranaté siluetě 40. let a trousí hvězdný prach kolem sebe, i když má na sobě jen kuchyňskou zástěru. Líbí se mi všechny ty změny, tolik typické pro tehdejší Hollywood a stejně tak jsem ráda, že HBO mini přinesla po letech pro změnu adaptaci téměř doslovnou. Tady nezůstal kámen na kameni a jen málokdo aspiruje na získání diváckých sympatií, zatímco román nabízí postavy barvitější. Nicméně jedno nelze odtrhnout od druhého, román, film i seriál tvoří vzácný balíček výtečných zážitků. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Co má dělat žena v domácnosti, když už není spokojena se svým životem? Postačí jen odchod manžela, nebo to může být jen začátek cesty za úspěchem, kýženou svobodou a samostatností? A co když je tím hnacím motorem především touha zajistit svým dětem vše, po čem touží? A nezaplatí za to vše hlavní hrdinka až příliš vysokou daň? Hollywoodský velkofilm oceněný Oscarem nabízí velmi pohnuté okamžiky ze života jedné nebojácné a odvážné ženy, která si jde za vším, co chce, a vše má vydřené. Jenže její dcera chce pokud možno stále více. Výtečné herecké výkony, stejně jako napínavý děj činí z tohoto filmu vskutku impozantní a nezapomenutelný po všech směrech bezchybný a dokonalý zážitek. [10. Noir Film Festival 2022] ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Úžasný film.Temný rodinný epos (pripomínajúci Ambersonovcov od Wellesa) vydávajúci sa za film noir. Silné v kriminálnej aj emočnej rovine. Parádny vizuál, geniálni herci a skvelý scenár. U mňa jeden z vrcholov žánru 10/10 ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Výborný námet a skvelá Joan Crowford, ale to budovanie titulnej postavy zaberá toľko času, že sa nakoniec nezvýši priestor na adekvátne predstavenie tej skutočne kľúčovej postavy - jej dcéry. ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Líbí se mi, jak je děj vystavěnej a postavy odehraný. SPOILER! A ještě víc se mi líbí, že to celý dopadlo dobře. Ten rozmazlenej zištnej spratek mě ale tak neskutečně sral! ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Michael Curtiz natočil vo svojej dobe snímku, ktorá snáď prvá ukázala v kinematografii emancipáciu ako dôkaz sily ženskej duše a odvahy ísť si za svojim snom. Popritom predstavuje Mildred ako osobnosť so svojimi kvalitami a slabinami, čiže ju predstavuje ako psychologicky prepracovanú postavu. Mildred je žena, ktorá je silnejšia a úspešnejšia ako muži v jej okolí, čo musela byť na svoju dobu prevratná inovácia vo filmovom priemysle. Jedinou slabinou filmu je podľa mňa jeho skratkovitosť, viac by téme slušalo seriálové spracovanie. ()

Související novinky

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Reklama

Reklama