Reklama

Reklama

Dvacet let po odhalení hrobky egyptské královny se slavnému archeologovi Matthewovi Corbeckovi pořád lepí smůla na paty. (Netflix)

Recenze (22)

Allan 

všechny recenze uživatele

Vynikající horor, ze kterého mi už bohužel příliš mnoho podrobností v hlavě nezůstalo. Vzpomínám si však velmi dobře na scénu s rozbitou skleněnou střechou a následným pádem špičatého střepu rovnou do tváře jednoho z hrdinů. Za ten záběr by se nemusel stydět ani Lucio Fulci. Jinak za zmínku též stojí, že svého času to N@va vysílala v 9:30 dopoledne. Dnes by to dávala sotva tak Prima a to ještě ve 2 ráno s třemi hvězdičkami. ()

oLí 

všechny recenze uživatele

Skvělá volba a podívaná pro ty, kteří se rádi nechají vtáhnout originální, kouzelnou až tajemnou a rozhodně hororovou atmosférou dnes již klasických snímků. Tohle rozhodně u nás není nic všeobecně známého a jsem fakt rád, že jsem se k tomu dostal. Newellův snímek mne učaroval hned od úvodních titulků a jak se na scéně objevil Charlton Heston tušil jsem, že má snímek velkej potenciál. Prozkoumávání pouště a hrobek, poté samotná zápletka, moc mě to bavilo a rozhodně nejde o žádnou dobrodružnou veselou podívanou alá Indiana Jones... velmi cením. 8/10 ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

The Awakening som videl v prvej polovici 90. rokov ako malý a pamätám si dodnes to ozrutné sklamanie, že som namiesto hororu o vražednej múmii dostal mysterióznu drámu s Charltonom Hestonom. Ani po desaťročiach som na tento anglický film nezabudol. Čím som bol starší, tým viac ma paradoxne lákalo znova si ho pozrieť. Zaujímalo ma, ako sa naň budem pozerať v dospelosti. Repríza sa mi podarila až v roku 2022 (!) a musím neprekvapivo skonštatovať, že to, čo sa mi vtedy nepáčilo, ma teraz oslovilo a naopak zabijacke scény sú síce prekvapivo ešte i dnes vcelku drsné, ale tie ma v konečnom efekte bavili menej. Naopak, dnes oceňujem nepríjemne tiesnivú atmosféru a s ňou súvisiacu skvelú egyptskú výpravu. Režisérovi Newellovi sa podarilo docieliť taký ten nepríjemný pocit, aký má človek v cudzej krajine, ktorej mentalitu a zvyky pozná skôr z kníh a teórie, než z praxe a hoc aj rozumie reči miestnych obyvateľov, cíti, že sa naňho stále pozerajú čiastočne pomedzi prsty. Snímke veľmi veľa dáva to, že sa odohráva na typických miestach ako púšť, pyramída, múzeá.  V tomto smere treba spomenúť mená kameramana Jacka Cardiffa (Africká kráľovná, Rambo II) a hudobného skladateľa Claudea Bollinga (Muž z Acapulca), ktorí na tvorbe autentickej, silnej, mrazivej atmosféry, zjavne mali nemalý podiel. Múmia iba leží, je obviazaná a zjavne mŕtva (?), ale napriek tomu vzbudzuje obavy, ba dokonca až nervozitu a hrôzu, keďže sa zdá, že temer každý, kto sa s ňou dostane do kontaktu, je prekliaty a skôr alebo neskôr za drastických okolností zomiera. V tomto smere snímka pripomína mix Rosemary má dieťa (príchod čohosi zlého a nadprirodzeného na tento svet) a Prichádza Satan! resp. Dotyk Medúzy (nepravdepodobné, brutálne úmrtia každého, kto zlu stojí v ceste). Čo je divné, lebo oficiálne vznikla podľa prastarej poviedky duchovného otca Draculu, Brama Stokera. Sú úsmevné dobové plagáty, ktoré sa zjavne film snažili predať ako horor o oživenej múmii, ale výsledok fakt od tohto klamlivého tvrdenia vážne už azda ani vzdialenejší byť nemohol. Mne sa to páčilo, určite sa mi to páčilo viac, ako v 90. rokoch, ale musím uznať, že hoci film nie je dlhý (hodina štyridsať aj s titulkami), ku koncu predsa len nudí a stagnuje. To je paradoxné, lebo práve vtedy sa udalosti rozhýbu. Kým však dovtedy len nenápadne postávali v tmavom kúte a zákerne nás pozorovali, bolo to pôsobivejšie. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Málo známa kombinácia Omen a Exorcistu, pričom je jasné, že na tieto skvosty žánru nemá. Čo ale neznamená, že film nakrútený na základe diela Brama Stokera je viditeľne slabší. Má zaujímavé témy, ako posadnutosť prácou, veda verzus nadprirodzeno, vstup do dospelosti a s tým súvisiaca zmena osobnosti, ale v prvom rade ide o vzťah otca a dcéry, ktorý rodinu opustil práve kvôli vlastnému workoholizmu. Jednotlivé hororové scény majú náboj, ale skrátka v porovnaní s vyššie spomenutými dielami sú tie úmrtia a scény posadnutosti o niečo menej presvedčivé. 70% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Povedený horor z prostředí Egypta sází především na napětí a atmosféru, byť nějaká ta kapka krve se také najde. Archeolog Matthew Corbeck hledá hrobku zapovězené královny Kary, v čemž mu pomáhá asistentka Jane. Není divu, že jeho těhotná manželka Anne není dvakrát nadšená, když většinu času tráví v táboře sama. Jakmile však Corbeck objeví hrobku a začne do ní pronikat, na Anne přijdou porodní bolesti, byť dítě se má narodit až za dva měsíce. Příliš pozdě archeolog pochopí, že královna se reinkarnovala do jeho novorozené dcery Margaret. Události po 18 letech nabírají rychlý spád a královna touží převzít vládu nad Margaretiným tělem. Snímek je vizuálně krásný, řadu záběrů tvoří pohledy na Egypt a náboženské artefakty. Snaha královny dojíti svého cíle připomíná tak trochu Omen. Každý, kdo by chtěl narušit plány, je odstraněn. Autonehoda je jen jednou z vražd, kterých je několik. Konec si zaslouží pochvalu. Kdo by čekal šokující efekty podobné sérii Mumie, bude zklamán. ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama