poster

Alfréde, Alfréde!

  • italský

    Alfredo, Alfredo

Komedie

Itálie / Francie, 1972, 98 min

  • Karlos80
    ***

    Dnes už poněkud vyčichlá satirická komedie, ve své době jakýsi zábavný útok na italské rozvodové zákony, na instituci manželství, nebo na svérázné představy o morálce. O něco málo víc se mi líbil režisérův poslední film, sarkastický "Rozvod po italsku", ale filmů na toto téma bylo natočených jistě dalkeo víc. Germimu však nelze upřít že zde šikovně využil Hoffmanovi popularity (do té doby vynikající tituly jako, Absolvent, Malý veký muž nebo Strašáci) a udělal dobře, bez něj by byl film mnohem hůře stravitelný.(19.1.2010)

  • Radek99
    ****

    Že na sousloví ,,italské manželství" je něco víc než jen předsudky a předpojatost okolních národů, vcelku trefně odráží filmografie italského režiséra Pietra Germiho, jejímž typickým (a pro mne osobně nejlepším) zástupcem je právě tato rozverná komedie. Typově i herecky vynikající Dustin Hoffman v roli nejdříve nesmělého mládence a posléze manžela pod pantoflem, který si nevědomky vybral skutečnou fúrii a prošel domácím očistcem...Hodně zajímavá je střihová skladba, Germiho střihač často stříhá za sebe několik záběrů švenků a jízd kamery, v nichž pak dominuje pohyb jedním imaginárním směrem, což používá v sekvencích, v nichž je vyjádřena nějaká elipsa či zrychlení děje a tato nezvyklá střihová sekvence dějovou zkratkovitost dané pasáže umocňuje... Alfréde, Alfréde! je pěkný film a z našeho středoevropského hlediska mírně nadsazená komedie, která z odstupu času vyznívá docela patriarchálně - manželství je chomout, žena převtělený ďábel a muži je nejlépe samotnému...(13.1.2009)

  • Hennes
    *****

    Pietro Germi se komediím na téma italského manželství věnoval opravdu pilně. Tímto posledním snímkem důstojně zakončil své dílo. Děj se odehrává v době, která bezprostředně předcházela uzákonění rozvodu v Itálii a době těsně po. Také na rozdíl od prvního sňatku, se Alfréd podruhé žení již na radnici. Křesťanskokatolický sňatek už není doménou. Atmosféra tehdejšího "italského" způsobu života je nezaměnitelná a nádherně vystižená v chování se všech rodičů hlavních hrdinů. Dustin Hoffman padl do role jak ušitý a Stefania Sandrelli se tu již objevuje jako správná ženská časovaná bomba. V předchozích filmech byla spíš to tichou a ušlápnutou. Upřimně řečeno tohle mít doma, tak nevím . Komedie s příjemným humorem, je i po svých čtyřiceti letech úsměvná a směle jí řadím mezi skutečná umělecká díla.(21.2.2012)

  • sportovec
    *****

    Je zvláštní, jak rychle se "ještěsoučasné" stává "užhistorickým". Film, svým dějem nikoliv náhodou položený do doby těsně před uzákoněním rozvodu v papežské zemi, popisuje s anatomickou důsledností všechny stíny nedobrovolného soužití, zaštítěného svátostí křesťanskokatolického sňatku a dobové mravní zvyklosti a obohacené o skvěle vystižený portrét ženské fúrie. Komediální potenciál snímku do svého výkonu nejvíce soustředil a také nejlépe využil vynikající Dustin Hoffman, nezaostali však ani ostatní, zejména představitelky hlavních ženských rolí Stefania Sandrelli a Carla Gravina. Toto "manželství po italsku" je v tomto případě podstatně více woodyallenovskou férií, v níž je právě hoffmanovským přínosem její nezaměnitelně jedinečné italské zakotvení. Dobře vyznívají i letmo načrtnuté postavy všech rodičů a ještě lépe atmosféra soudobé života v soudobé italské společnosti. Komedie tak zůstává komedií, humor humorem a radost z kvalitního filmu radostí ze skutečného uměleckého díla. Myslím, že to platí i dnes, takřka čtyřicet let po prvním uvedení tohoto zralého filmu předního italského režiséra své doby.(13.8.2009)

  • Yardie
    ***

    Slabších 70%. Čekal jsem trošku více, resp. asi trošku jiného. Čekal jsem komedii, kde se zasměju. Nicméně, tady k vyloženému zasmání nic moc nebylo - snad jen ta památná hláška - Kde jsi miláčku? Jsem na .....!!! To jsem se fakt zasmál. Jinak tam toho moc k smíchu nebylo. Občas pousmání, ale spíše kroucení hlavou nad tím, co všechno Alfréd snese. Nevěděl jsem, jestli ho mám litovat a nebo ho zabít. Mít takovou ženskou doma, tak letí ven jak tryskáč. Ale hold, byl to dobrák... Závěr mě trošku zklamal, čekal jsem, že se dozvím, jak to s ním dopadlo a jestli napodruhé vybral dobře nebo to skončilo úplně stejně jako prvně. Ani ten dabing mi nějak nesedl. Vetchý mi k Hoffmanovi nesedí. Celkově i přes mé výtky mě film celkem bavil a byl jsem napnutý, jak to dopadne a co se stane. Ale mohlo to být každopádně lepší. Za zmínku stojí také precizní Hoffmanův výkon. Howgh!(20.1.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace