Reklama

Reklama

Kulička

Obsahy(1)

Během zimy 1870-1871, kdy je Normandie napadena Prusy, se vydá na cestu kočár s devíti cestujícími, vezoucí převážně zámožné občany za obchodem. Během cesty přistoupí desátá osoba, žena volných mravů, přezdívaná jako Kulička (Galina Sergeyeva). Když se ubytují v hostinci, je jim pruským důstojníkem zabráněno pokračovat v cestě, dokud s ním Kulička nestráví noc. Ta jeho nabídku rozhodně odmítá, ale pobyt v hostinci se prodlužuje a ostatní spolucestující začínají ztrácet trpělivost. (ilclassico)

(více)

Recenze (4)

raroh 

všechny recenze uživatele

V roce 1934 natočil Kuličku M. Romm coby svůj debut film ještě jako zcela němý, teprve v roce 1955 byl doplněn hudbou M. Čulakiho (evokujících lehkou francouzskou hudbu 19. století) a komentářem V. Jakuta, který četl text Maupassantovy novely (původní film vystačil pouze s mezititulky, které zůstaly zachovány). Romm podtrhl zbabělost a licoměrnornost francouzského měšťanstva, jemuž jsou vlastenecké řeči pouze otřepanými frázemi, důrazem na jednu dnes glorifikovanou francouzskou libůstku - a to zálibu v jídle, ovšem ve Volčkově polodetailní kameře podané vysloveně odpudivě. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Dnes, rovnako ako v minulosti - v čase predrevolučných spoločenských kvasov alebo povojnovej obrody - má plné ústa morálky každý druhý mravopočestný občan. Vie čo a ako zmeniť aby spoločnosť fungovala bez korupcie a podvodov. Pri konkrétnych skutkoch však takýto rytier spravodlivosti zlyháva. Upláca lekárov ("Preboha! Ide o rodinu!"); zamestnania vybavuje pre známych bez ohľadu ich schopnosti ("Musíme si pomáhať!"); realizuje systém drobných podvodov ako predbiehanie, porušovanie zákazov vstupu na lesné cesty, ("Ide o adrenalín!"). Je jasné, že z takýchto sa po prevzatí moci stávajú len pokračovatelia existujúcich špinavostí. Dvojtvárnosť navonok nasledovaniahodného charakterného a vlasteneckého správania bežnej vzorky spoločnosti vystihol Michajil Romm prostredníctvom expresívneho herectva kombinovaného tieňovaním a netradičnými uhlami profilov tvári. Výrazy tvárí až odpudivo karikovane odrážajú ich povahu i skryté zámery. Vyznenie je oproti predlohe zaujímavo pozmenené, kedy jediným, komu sa uľútostí poníženej slečny je zástupca nenávideného nepriateľa. Morálne ponaučenie: Nezáleží, či je niekto prostitútka alebo zločinec. Záleží na normálnom, solidárnom vzájomnom jednaní bez podrazov. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Odsudzovali ju, že je prostitútka, aby ju potom presviedčali, aby bola prostitútkou. Film o pokrytectve, ktoré nepozná hraníc, je veľmi dobrou adaptáciou Moupassantovej knihy. Režisér Michail Romm používa sugestívne zábery kamery, nasvietenie a uhly. Štvrtý komentár. ()

ilclassico 

všechny recenze uživatele

Ač je film z roku 1934, Sověti stále točí němé filmy. Je to způsobené dlouhou tvorbou vlastního kinematografického materiálu, aby nemuseli platit poplatky za materiál z ciziny. Možná i právě proto má snímek tak charismatickou, naléhavou, někdy až odpudivou kameru. V rámci žánru za 4. ()

Zajímavosti (3)

  • Jde o první filmové zpracování kompletní povídky „Boule de suif“ od Guy de Maupassanta, která vyšla v roce 1880. První dvě americké verze z let 1928 a 1932 byly povídkou jen volně inspirovány. (ilclassico)
  • Film se stal prvním sovětským filmem natočeným výhradně na domácí kinematografický materiál. (ilclassico)

Reklama

Reklama