poster

Berlínský syndrom (festivalový název)

  • Austrálie

    Berlin Syndrome

  • Irsko

    Berlin Syndrome

  • Kanada

    Berlin Syndrome

  • USA

    Berlin Syndrome

  • Velká Británie

    Berlin Syndrome

Drama / Mysteriózní / Horor / Thriller

Austrálie, 2017, 116 min

Režie:

Cate Shortland

Scénář:

Shaun Grant

Hudba:

Bryony Marks

Producenti:

Polly Staniford

Střih:

Jack Hutchings

Kostýmy:

Maria Pattison
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • eLeR
    ****

    Ten pocit stiesnenosti, napätia a neistoty sa Shortland do filmu podarilo dostať. Miestami je to síce uťahané a postavy sa chovajú divne, ale rozhodne to nenudí. Človek neustále čaká, čo bude nasledovať. Teresa Palmer konečne po Two Thirty 7 má čo hrať a Max Riemelt ako vždy výborný. Tú štvrtú hviezdu dávam možno práve za nich dvoch.(14.6.2017)

  • silentname
    ****

    "Berlin Syndrome" nie je podľa mňa thrillerom, kde sa niečo neustále deje, no je to naopak filmom, ktorý sa zarýva pod kožu a buduje atmosféru. A tá beznádejná situácia je to, čo tento film robí podľa mňa silným. Teresa Palmer je veľmi dobrá a som rád, že ma posledné filmy viac a viac presviedča, že si vie vybrať aj dobré projekty. Plus jej postava nia je úplne hlúpa (okrem toho, že skočí s cudzincom v posteli, ktorý je náhodou psychopat) a vyslovene, keď pochopí, že je situácia bezvýchodisková, až vtedy sa vzdáva a snaží sa si veci viac už nekomplikovať. Napriek tomu však čakáme, či sa z toho nejako dostane a musím sa priznať, že záver je dostatočne uspokojivý. Aspoň pre mňa. Max Riemelt je tiež dobrý a patrí do kategórie psychopatov, o ktorých by si to človek nemyslel. A dokáže to maskovať. Dokonca akoby bol vnútorne sám presvedčený, že koná správne a neuvedomuje si, že to vlastne správne nie je. Len to všetko treba udržať pod pokrievkou, lebo by nikto jeho chúťky a túžby nepochopil. Film síce necháva pár otázok visieť vo vzduchu, ale nie sú to veci, ktoré by boli potrebné na to, aby sme si dopovedali príbeh, alebo nás nejako výrazne nenechali spať. Celkovo to atmosféru má, vie kam ísť a herecké výkony fungujú. Pre mňa film stojí za to vidieť. Nemyslím si, že to ocení každý, no ja som spokojný. Hodnotenie: B+(29.5.2017)

  • kingik
    ****

    K bytelným únosům žen dochází v německy hovořících zemích. O tom se ve jménu odkazu Pepíka Fritzela a Wolfganga Priklopila mohla na vlastní kůži přesvědčit i sličná australská turistka Clare, která po vášnivé noci s učitelem angličtiny, už nemohla odejít z jeho berlínského bytu, přizpůsobenému pro účely věznění. Teresa Palmer nahá a zbědovaná. To je častý obrázek v tomto filmu. A vypadalo to, že by na Vánoce už zase mohla se Skippym pořádat závody, s Dustym hrát na honěnou a k Iggy Azalea zajít na návštěvu, prostě být zase doma se svými, jenže to ona ne, tvůrci jí to nedopřáli. Vánoce prostě stráví u psychouše, a basta! Logické chování postav úspěšně zadupáno do německé půdy. Možnosti úniku více než časté, nicméně film trvá ke dvěma hodinám, co by se asi tak mělo dál dít, kdyby se Clare dostala náhle na svobodu. Takže zde máme thriller, stižený syndromem nelogického chování zúčastněných, ještě poněkud přismrádlý artem a nezávislým produkčním postojem. I tak má ovšem film něco do sebe. Cate Shortland není úplná blbka režisérka, připravila nám pohled na Teresu, jak ji vidí jen její manžel. Vizuál příjemně dobarvuje lyričnost filmu. Teresin protivník Max Riemelt je excelentní slizoun, na jehož potrestání se divák těší. K výčtu plusů přidám kvalitní kameru, střih i porci explicitnosti. A nyní k záporům. Film je zbytečně moc dlouhý, logika na štíru a třetí bod strhávám za slabou a celkově zmatenou finální část. Celkově se jedná ve své kategorii o neotřelý počin, který by se neztratil na minoritních televizních stanicích, kde by šel v pozdních večerních hodinách s nálepkou "progresivní art". 7/10(25.9.2017)

  • Marze
    **

    Noční můra australské fotografky. Nějaké emoce to nakonec vzbuzuje, pokud není účelem snímku ještě něco více. Dostat to do ruky scénárista béčkových filmů tak nevím, ale režisér má dobrý pozorovací talent, celý film dobrý rytmus. Dům je skvěle vybaven držet ženu uvnitř takže vášeň k muži ženu přišla draho. A ani si přitom nesundá podprsenku…(6.10.2017)

  • Kaka
    ***

    Ne úplně dotažená snaha o variaci Úkrytu, akorát technicky méně zdatná, s podstatně méně sofistikovaným scénářem, ve kterém by se mohlo mnohem více tlačit na pilu, bohužel není tomu tak. Nehledě na to má hlavní hrdinka, jinak vynikající Teresa Palmer, nespočet příležitostí ovlivnit sled událostí v její prospěch daleko dříve, ale z neznámých důvodů se její postava občas chová krajně nelogicky. To bohužel platí i o všech vedlejších, které se to příběhu zamotají. Zůstává tedy apel na evropský touch za každou cenu (hudba, kulisy, střih), skvělá kamera, která využívá scenérií Berlína na maximum, ale v tomto případě, při takto strukturovaném ději, je stopáž extrémně přepálená. Jako žánrovka, kterou lze v pohodě ustát ale OK.(18.6.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace