-
-
Martin Scorsese v pořadu Roger Ebert and The Movies věnovanému nejlepším filmům devadesátých let označil za nejlepší právě tento film.
(KlonyIlony)
-
-
Film utrpěl před uvedením dvěma drobnými cenzurními zásahy vládních úřadů. Změnily začátek filmu, druhým zásahem bylo odstranění mrtvol v prvním ze třech filmových nebeských pohřbů.
(Hans.)
Bubble74
Imponující skládanka pohlednic tibetské krajiny. Režisér si k vyjádření svého politického postoje vybral jen prostý příběh, doplněný esenciálně působivými, dlouhými statickými záběry, které zanechaly dokumentární dojem. Filmu tak dominovaly právě ty úchvatné scenérie a syrovost zobrazení buddhistických rituálů. Jenže ta byla někdy na můj vkus až příliš autentická. Jakékoliv týrání zvířat nekompromisně odsuzuji. Ani rčení jiný kraj, jiný mrav to neomlouvá.(3.5.2011)
joseee
Veľmi odlišný pohľad od západného zidealizovaného "ezoterického" zobrazenia Tibetu. Film má svoje tempo a štýl, na čo sa treba naladiť ak si to chcete užiť. Podľa môjho názoru je to jeden z najlepších filmov zobrazujúcich Tibet, za jedinú negatívnu stránku považujem čínsky dabing, ktorý sa do filmu vôbec nehodí.(14.7.2009)
ORIN
Vizuálně opojné záběry nekonečné krajiny, meditování mnichů nebo slavnostního uctívání tibetských božstev jsou v ostrém kontrastu nad neutěšenými obrazy krutých horských podmínek, koloběhu života, kde je místo pouze pro násilí, které je pro zachování rodu bezpodmínečně nutné. Tvrdý život je v tomto prostředí podáván s naprostou samozřejmostí, kde není prostor ani čas na nářek nebo zamýšlení se nad svými činy. A tak vlastně končí i Zloděj koní, nemilosrdným obrazem výsledku čistého násilí bez jakéhokoli náznaku soucitu.(16.6.2011)
MaedhRos
Film na jednu stranu hodně vázaný na tibetskou kulturu a rituály, ovšem na druhou stranu díky své syrové poetice a díky prostotě a síle příběhu, jejž vypráví, dost dobře srozumitelný i člověku na opačném konci světa... Pomalé tempo vyprávění, kdy jeden dlouhý, statický záběr následuje další, výrazná absence dialogů a atmosférický soundtrack dělají z tohohle filmu záležitost poměrně divácky náročnou, ale maximálně působivou - a místy až hypnotickou. Hodinu a půl jsem nebyla s to odtrhnout oči od obrazovky. Jednou za čas člověk natrefí na čirou audiovizuální magii - a "Dao ma zei", byť je to dost neveselé a truchlivé pokoukání, je rozhodně jedním z těch nejmagičtějších filmů, jaké jsem zatím viděla.(10.3.2008)
raroh
Západní člověk si často tibetský buddhismus neboli lamaismus idealizuje a zplošťuje, leckdy daleko za hnanici kýče. Film Zloděj koní si všímá hodně temných stránek buddhistických rituálů, i když asi nezasvěcený divák zřejmě význam jednotlivých scén nepochopí a zůstane pro něj barvitou pohlednicí, k čemuž má Zloděj koní i tak dost výrazné sklony.(13.4.2011)