poster

Přebytečný člověk

  • Itálie

    L'uomo in più

  • anglický

    One Man Up

  • Slovensko

    Prebytočný človek

Drama / Komedie

Itálie, 2001, 100 min

Komentáře uživatelů k filmu (22)

  • Marigold
    ****

    Někdo se v prvotině hledá, někdo se prvotině najde a už jenom lehce vybrušuje detaily. Sorrentino toho má na srdci hodně a vlastně je celkem zřetelné, že to je debutující scenárista, ale už tady najdeme hodně scén, jejichž emocionální ekvilibristika a spojení hudby / obrazu je opojné. Servillo s Renzim jsou skvělé protipóly, hedonistický ztroskotanec vs. melancholický snílek, energie těch dvou postav se ve filmu postupně rodí, aby nakonec dozrála v duet marnosti a nezlomnosti existence. Zasáhlo mě to víc, než bych čekal. Rozhodně víc, než ty přeestetizované úvahy na podobná témata, které Paolo točí v posledních letech.(5.8.2019)

  • Matty
    ****

    Dvojí život Antonia. Debutující Sorrentino se rozcvičuje na paralelně vyprávěných příbězích dvou mužů, kteří žijí různé a přesto stejné životy. Podobně jako v mystickém dramatu od Kieslowského, také zde jsou osudy obou postav zvláštním způsobem propojené – jedna podněcuje druhou k aktivnímu převzetí kontroly nad trpně prožívanou každodenností. Prázdnota, osamělost a opouštění charakterizují existenci obou mužů, dvou věčně poražených hráčů, kteří marně hledají vhodnou (hrací) pozici. Se Scorsesem sdílí Sorrentino nejenom zájem o frustrované muže, jejichž (sebe)destruktivní jednání pramení z neschopnosti dostát svým ambicím (finále v hrubých rysech připomíná Taxikáře), ale také stylistickou suverénnost. Nemusí přitom svého slavnějšího amerického inspirátora okatě citovat (vplutí do klubu á la Mafiáni), abychom pochopili, že stejně jako on nemá rád statické kompozice, tradiční úhly kamery a otřelé kombinace hudby a obrazu. Soundtrack, nejen vytvářející nepatřičné audiovizuální kombinace, ale také přímo propojující oba hrdiny, patří k nejsilnějším složkám filmu, který má jinak neopomenutelné problémy s tempem i s nestálostí uplatňované fantaskní nadsázky. Zas tak zdatný ve stylové kontaminaci, aby elegantně skloubil Scorseseho s Fellinim, Sorrentino na počátku své kariéry nebyl. Ve svých pozdějších filmech dokázal množství uměleckých vlivů, z nichž vychází, lépe zkrotit, a hlavně se v nich mermomocí nesnaží zužitkovat každý lepší nápad. Přesto by bylo milé, kdyby srovnatelnou řemeslnou zručností vynikalo více debutů. 75%(30.10.2015)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $191,000(20.7.2010)

  • gudaulin
    **

    Je mi líto, Paolo, Velká nádhera mě svého času obsahově minula, ale nemohl jsem neocenit vytříbenou výtečnou formu. Tohle je ale první kousek z Tvé dílny, kdy krčím rameny a říkám, že ani obsah, ani způsob provedení na mě dojem nedělá, ba co víc, nepokrytě mě nudí. Nezaujal ani motiv, ani rozuzlení. Tvoji fanoušci Tě nejspíš podrží, ale za mě to tentokrát nebude ani průměr. Ke Tvým postavám jsem si nenašel cestu a Antonia nepovažuju ani tak za oběť okolností, jako spíš za slabocha. Celkový dojem: 40 %.(17.4.2018)

  • troufalka
    ***

    První Sorrentinův celoverečák mi nesednul zdaleka tak dobře, jako pozdější kusy. Vysvětluji si to z části tak, že mě neimponují fustrovaní muži středních let, ani fotbal nebo průměrný zpěvák z průměrné kapely. Ale cítím v tom příslib příštích úspěchů.(9.3.2018)

  • Pedestrian
    ***

    Nemá to ještě takovou tu osudovost Božského. Jinak na debut moc dobré. 3,5*(14.3.2011)

  • Anderton
    ****

    Z toho, čo som od Sorrentina videl, tak zatiaľ Prebytočný človek vychádza ako divácky najvďačnejší film. A to bez toho, aby snáď pôsobil menej inteligentne, ako jeho neskoršie diela. Možno skôr naopak, v porovnaní s jeho súčasnou tvorbou na veľmi tenkej hranici gýča a ťažkotonážneho umenia ide o v mojich očiach úprimnejšiu výpoveď o svojich hlavných hrdinoch. Zaujímalo by ma, čo by povedal Laco Borbély na taktiku rozostavenia so štyrmi útočníkmi, popravde sa ale ani problémom s hľadaním práce mladšieho z dvojice aktérov ani nečudujem, jeho metóda pôsobí až príliš revolučne...(29.7.2018)

  • ScarPoul
    ***

    Nenudilo ma to, ale nepadal som z toho na zadok. Jediné čo môžem naozaj pochváliť je výkon Toniho Servilla. Inak pomerne tradičný film o tom aký je život nespravodlivý a že cesta od sláve k chudobe je veľmi krátka. Sorrentino vo svojej prvotine absentuje na dlhé zábery a presviedča nás, že tempo filmu odpovedá Taliánskemu temperamentu. Ale ja som mal vždy radšej pomalejšie filmy, hlavne keď vezmem v podtaz ako strašne ukecaný tí Taliani vlastne sú. Nejedná sa o zlý film, ale podobne ako v prípade Božského ide téma a jej spracovanie mimo mňa. Pritom Sorrentinov Americký This must be the place zbožňujem.(24.10.2015)

  • SeanLSD
    ****

    Môj (aj jeho) prvý Sorrentino o témach, ktorým sa vlastne venuje dodnes. O tom, ako ťažko sa znižuje štandard a nových začiatkoch, ktoré nemusia vyjsť. Už na začiatku tvorivej dráhy tento režisér ukázal, ako to vyzerá, keď končí veľká nádhera... inak ale nijak zvlášť vyčnievajúci film, proste relatívne typický, remeselne zručný a kvalitný taliansky neorealizmus.(3.9.2019)

  • Martin741
    ***

    Rezisersky len priemerne odbite, dialogy casto o nicom, a dej sa vytratilk do prazdna ........ Sorrentino by takto v zivote neprerazil . 50 %(10.8.2019)

  • shantim
    ****

    Již v tomto snímku se Sorrentino projevuje jako velká naděje evropského filmu. L'uomo in più ale není komedie, jak je oficiálně uváděno. Je to spíš existenciální drama. To, že se tam párkrát zasmějí, komedii nedělá. 80% hvězdiček(12.1.2010)

  • Autogram
    **

    Prebytočný film a pocit strateného času. Najhoršie pri filme je, keď netuším, čo mi chce povedať. Potom si pozorne prečítam obsah a komentáre, ale tu ani to nepomohlo. Chcel mi film povedať len to, že po úspechu môže nečakane prísť aj pád bez ohľadu na profesiu, ale dá sa z toho vyhrabať? Naozaj takúto banalitu tak zložito a zdĺhavo?(4.11.2018)

  • andrii
    *****

    Mrzí nás, místa pro váš život, fanouškům na očích, jsou obsazená. Byli slavní, byli úspěšní, určeni k výjimečné úpravě, ale poté došlo k přerušení, k pozastavení a oni nedostali ani povolení, aby dosáhli na úroveň pouhopouhého existenciálního postavení. Marné počínání, prázdnota. Nicotný, trudný druh bytosti, která byla vyloučena, dostala výpověď ze světa. Chudák Toni, jistý si v písničkách. Chudák Toni, jistý si v kopačkách. Bravo, Paolo, jistý si v myšlenkách.(14.2.2018)

  • Vesecký
    *

    Tomu filmu jsem vůbec neporozuměl. Co chtěl říci? Osudy dvou jmenovců, jeden zkrachovalý zpěvák, jemuž zničily život drogy a ženy, druhý fotbalista, který si stále chtěl prosadit svou i poté, co po těžkém zranění vystudoval trenérský kurs. Jeden sice skočil do vody, ale pak z nepochopitelných důvodů vyplaval, aby mohl kamarádům upéci kapra, druhý se skutečně zastřelil, ale přitom jsme viděli zastřeleného i šéfa jeho klubu... Fakt mi to nic neřeklo, hvězdička z milosti.(9.4.2018)

  • BigBang
    ****

    Výborný film pro dospělého diváka. Do příběhu dvou mužů vstupujeme v okamžiku, kdy jsou na vrcholu, ale samozřejmě to netuší. Pak se díváme, jak to vypadá za zenitem.(27.3.2018)

  • DonBraso
    ***

    Škoda té klesající tendence,kdy snímek na samém konci přestal absolutně bavit.Význam jmenovců mohl mít větší efekt,než jedno vystoupení v televizi.Občas počínání Tonyho bylo překvapující.Vyprávění dvou jmenovců bylo dobré,soundtrack byl v emotivním duchu dané postavy.Určitá paralela tam byla,ale skutečnost dvouch představovalo jejich cíle,tužby a naplnění života.Škoda toho,že nedošlo k většímu propojení dvouch hlavních postav.Scény o tom,jaký jsem kuchař co podává ryby byly z toho nejlepšího co Tonyho snad vystihovalo a budu si pamatovat z celého snímku nejvíc,protože ty nůžky člověk neviděl:)70%(18.7.2019)

  • angeline
    ***

    Je to trochu pomalejší, ale pořád velmi chytré a má to ten správný šmak hlavně v závěru. A pakliže máte Sorrentina rádi, tak si přihoďte jednu hvězdičku.(8.3.2014)

  • ProfiDivak
    *

    Zúfalá komédia, Sorrentina mám rád, tu sa ešte len rozbiehal, ja zas trochu brzdím.(10.11.2018)

  • bedn1
    ***

    ***1/2(14.2.2018)

  • gizi
    ***

    První cca půlka hodně o ničem, pak trochu zajímavější, ale nakonec nic moc. 55%.(15.2.2018)

  • rengers
    ****

    Jednou se ocitneš nahoře a jednou dole, ale když jsi na tom hůř a nevíš jak dál, propadáš v zoufalství!? Je to film o snech a nadějích a o životě každého z nás.(1.3.2018)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace