poster

Přebytečný člověk

  • Itálie

    L'uomo in più

  • anglický

    One Man Up

  • Slovensko

    Prebytočný človek

Drama / Komedie

Itálie, 2001, 100 min

  • Marigold
    ****

    Někdo se v prvotině hledá, někdo se prvotině najde a už jenom lehce vybrušuje detaily. Sorrentino toho má na srdci hodně a vlastně je celkem zřetelné, že to je debutující scenárista, ale už tady najdeme hodně scén, jejichž emocionální ekvilibristika a spojení hudby / obrazu je opojné. Servillo s Renzim jsou skvělé protipóly, hedonistický ztroskotanec vs. melancholický snílek, energie těch dvou postav se ve filmu postupně rodí, aby nakonec dozrála v duet marnosti a nezlomnosti existence. Zasáhlo mě to víc, než bych čekal. Rozhodně víc, než ty přeestetizované úvahy na podobná témata, které Paolo točí v posledních letech.(5.8.2019)

  • Autogram
    **

    Prebytočný film a pocit strateného času. Najhoršie pri filme je, keď netuším, čo mi chce povedať. Potom si pozorne prečítam obsah a komentáre, ale tu ani to nepomohlo. Chcel mi film povedať len to, že po úspechu môže nečakane prísť aj pád bez ohľadu na profesiu, ale dá sa z toho vyhrabať? Naozaj takúto banalitu tak zložito a zdĺhavo?(4.11.2018)

  • Vesecký
    *

    Tomu filmu jsem vůbec neporozuměl. Co chtěl říci? Osudy dvou jmenovců, jeden zkrachovalý zpěvák, jemuž zničily život drogy a ženy, druhý fotbalista, který si stále chtěl prosadit svou i poté, co po těžkém zranění vystudoval trenérský kurs. Jeden sice skočil do vody, ale pak z nepochopitelných důvodů vyplaval, aby mohl kamarádům upéci kapra, druhý se skutečně zastřelil, ale přitom jsme viděli zastřeleného i šéfa jeho klubu... Fakt mi to nic neřeklo, hvězdička z milosti.(9.4.2018)

  • DonBraso
    ***

    Škoda té klesající tendence,kdy snímek na samém konci přestal absolutně bavit.Význam jmenovců mohl mít větší efekt,než jedno vystoupení v televizi.Občas počínání Tonyho bylo překvapující.Vyprávění dvou jmenovců bylo dobré,soundtrack byl v emotivním duchu dané postavy.Určitá paralela tam byla,ale skutečnost dvouch představovalo jejich cíle,tužby a naplnění života.Škoda toho,že nedošlo k většímu propojení dvouch hlavních postav.Scény o tom,jaký jsem kuchař co podává ryby byly z toho nejlepšího co Tonyho snad vystihovalo a budu si pamatovat z celého snímku nejvíc,protože ty nůžky člověk neviděl:)70%(18.7.2019)

  • gudaulin
    **

    Je mi líto, Paolo, Velká nádhera mě svého času obsahově minula, ale nemohl jsem neocenit vytříbenou výtečnou formu. Tohle je ale první kousek z Tvé dílny, kdy krčím rameny a říkám, že ani obsah, ani způsob provedení na mě dojem nedělá, ba co víc, nepokrytě mě nudí. Nezaujal ani motiv, ani rozuzlení. Tvoji fanoušci Tě nejspíš podrží, ale za mě to tentokrát nebude ani průměr. Ke Tvým postavám jsem si nenašel cestu a Antonia nepovažuju ani tak za oběť okolností, jako spíš za slabocha. Celkový dojem: 40 %.(17.4.2018)

  • - Film je je jemne inšpirovaný životom futbalistu Agostina Di Bartolomeia, ktorý v roku 1994 spáchal samovraždu, a taktiež speváka Franca Califanoa, ktorý bol dvakrát stíhaný za prechovávanie drog. (Eoin)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace