Režie:
Jee-woon KimScénář:
Jee-woon KimKamera:
Ji-yong KimHrají:
Byung-hun Lee, Jeong-min Hwang, Roi-ha Kim, Min-ah Shin, Moo-yeong Lee, Eric, Dal-soo Oh, Hae-gon Kim, Gook-hwan Jeon, Seong-oh Kim, Jin-woo Park, Goo Jin (více)Obsahy(1)
Mafiánský boss Kang (Yeong-cheol Kim) ví, že se na svého „řešitele problémů“ Sun-wooa (Byung-hun Lee) může spolehnout ve všech ohledech. Proto ho pověřuje dohledem nad svou mladou přítelkyní Hee-soo (Min-a Shin), kterou podezřívá z nevěry. Příkaz zní jasně: načapá-li Sun-woo dívku s milencem, má oba na místě zabít. Dokázal by však zabít někoho, v kom nachází zalíbení, někoho, kdo jej nutí přehodnotit svůj dosavadní život? Loajalita vs. skomírající víra v určité morální zásady. Jak se Sun-woo rozhodne? A jaké bude mít jeho rozhodnutí následky? Skrývají se odpovědi v jednom z buddhistických mouder, jimiž je film sevřen? Je na vás, abyste to zjistili. (Matty)
(více)Recenze (212)
Mate radi Tarrantina? Mate radi Johna Woo ? Mate radi Wong Kar Waia ? Ak ste tri krat odpovedali ano, pripravte sa na fantasticky zazitok. (10/10). Videne 6 krat - Fantazia. Tento film mi proste fantasticky sadol kazduckym svojim prvkom. Herci, pribeh, akcia, emocie, hudba...proste vsetko. Vedla Desperada a Pana prstenov hadam jediny film, ktory si pozriem aj po x-ty krat. Viac sa docitate tu. ()
americký mainstream není, jak je vidno, osamocen ve své snaze (umělecky) podchytit filmařinu tak, aby byl výsledek přitažlivý pro diváky různého stupně náročnosti. i Hořkosladký život staví na snaze uspokojit různě náročné publikum. film dává méně náročnému divákovi víceméně poctivou žánrovou směs úchvatně nasnímané akce, nadsazené tak vysoko, že by se za to nestyděl ani John Woo, a romantizujících motivů a k tomu do třetice špetku mafiánského trilleru. modelový (anti)hrdina vybízející k divácké identifikaci dokonale naplňuje svou heroickou roli. je na jednu stranu mužem až po uši ponořeným do černého bahna kriminálního podsvětí a zdánlivě chladným a nemilosrdným, na stranu druhou nesmírně citlivým, neobvykle pohledným a citově vyprahlým. tím spíše a proto nepřekvapivě se pro něj stane nejsilnějším hybatelem právě láska k nedosažitelné ženě. vražedného úkolu, který by dříve vykonal bez sebenepatrnější výčitky, teď není schopen a stává se psancem zjevně směřujícím k neodvratné smrti. možná jste už někde podobnou výchozí zápletku viděli. nejspíše se vám námět o spáse hrdiny skrze láskyplný cit k ideální ženě jeví jako ubohá šablona. v principu by to tak bylo, ale věřte, že Hořkosladký život je dokladem toho, že i v základech klasickou látku lze v současné kinematografii zformovat znamenitým způsobem. nemá smysl zde operovat se slovy klišé a originalita, když před námi dochází k jednomu z nejpůsobivějších uchopení archetypálních vzorů - vzkříšení starověké tragédie ze současné žánrové materie. /// od Dži-un Kima bylo v této souvislosti velmi příhodné, že dodal hrdinovi typickou vlastnost: ne zcela bezpodmínečnou nesmrtelnost. kulky ho zasahují, zraňují, ale on nikdy nepodléhá, hnán nadlidskou silou do nevyhnutelného finále. a právě závěr, neodmyslitelná součást archetypu hrubě načrtnutého výše, je hořkým naplněním této konvenční vlastnosti jak blockbusterových "hrdinů", tak mnoha mýtických hrdinů a v neposlední řadě nás samých, resp. jiných verzí našeho já, které známe z okamžiků bdělého snění. až na konci filmu můžeme nejzřetelněji rozeznat, jak krásně spolu ve filmu komunikují dva zdánlivě diametrálně odlišné modely moderní a archaické mytologie. a v tom tkví jedny kvality filmu oceňované náročnějšími diváky a stále přitom záleží jen na každém jednotlivci, kolik si při sledování z filmu ukrojí. /// ovšem ještě zajímavějším rysem může být rozmístění mnoha náznaků, relativizujících “opravdovost” zobrazeného. divák dostává několik nejednoznačných důvodů domnívat se, že určité větve dění nepatří do reality fikčního světa, ale do domény snových konstrukcí hlavní postavy, nebo dokonce, že se vůči zbytku filmu vztahují jako jakási "metafikce". kde, zda vůbec, ke zlomu mezi filmově-realistickým a filmově-snovým fikčním světem dochází, je otázka, a to velmi příjemná a podněcující. podle mého prvního dojmu je přípustná i radikální teorie, podle které jej můžeme vysledovat zpět až k první scéně a celý zbytek filmu vnímat jako trpké zasnění se nad nenaplnitelnou představou jednoho prachobyčejného obyvatele velkoměsta, nebo jako projekci uplynulých událostí ozvláštněných zidealizovanými představami o tom, jak se věci mohly vyvinout, kdyby... se nevyvinuly jinak. přičemž musím zdůraznit postřeh, že film je exponován z a do ústředního místa: luxusního baru A Bittersweet Life. nabízí se také odůvodněné možnosti, jak spatřovat v Hořkosladkém životě záblesk společenské reflexe/kritiky a s tím spojený pocit melancholie, ne tak úplně vzdálený tomu Felliniho slavnému opusu. ()
Pomstichtivá a neuveriteľne melancholická vecička. Aby som povedala pravdu, čakala som viac (ale to vôbec neznamená, že to bolo zlé). V každom prípade, som si nemala čítať všetky tie pozitívne komentáre, očakávala som akčnú bezopsahovú nakladačku. No, zčasti áno, film má svoje brutálne ázijské čaro, mnoho krvi, kaluže tejto prekvapivo sa nekoagulujúcej tekutiny boli viac ako evidentné. Filmu ale chýbal taký ten "FU" moment. Moment, ktorý otrasie vašim vedomím. Ale k pozitívnej stránke veci: úžasný hlavný hrdina, herec i postava sú tak sympatické, že mu nielenže držíme palce, ale celkom ho aj chápeme a nechceme aby robl chyby, ktoré robí. Keďže to bola taká "one man show" ostatné herecké obsadenie pekne a rýchlo umieralo. Jedinú postavu nechápem a to je Min-a, úprimne povedané jej postava sa mi zdala byť úplne nezmyselná, tvorcovia si mohli nájsť i iný dôvod, prečo by to všetko začalo. Ale naspäť, scenár prísluší téme, páči sa mi že sa nezapodieva otázkami minulosti, je k veci, priamočiary a veľmi prirodzený. Herci nehovoria jednu vetu 3 minúty (ako to, priznajme si, niekdy v Ázijskych filmoch býva). Scenár sa iba jemnučko obtrie o hlbšie myšlienky (začiatok, koniec) aby nás vyslal správnym smerom. Choreografia akčných scén je úžasná, drsná a nekompromisná (aj keď osobne nechápem, prečo gangstri nepoužívajú zbrane, ale nože). Réžia je tiež veľmi dobrá, aj keď film si vďaka nej vyslúžil niekoľko hluchých miest, ktoré dej spomalili. Osobne považujem za scénografický a režijný vrchol scénu, keď Manager Kim mieri na Mr. Hana a nad jeho natiahnutou rukou svieti nápis (La dolce vita), fakt, klobúk dolu. Dohromady asi 80%. Osobne by ma ale zaujímalo, ako robil konkurz na svoju rolu Eric...:D ()
Je to veľmi dobrá akčná dráma s mafiánskou tématikou. Má výborný príbeh o schopnom mužovi, ktorého má rád jeho nadriadený, šéf vplyvnej mafie a preto ho poverí úlohou strážiť jeho mladú priateľku, aby ho behom jeho pobytu mimo mesta nepodvádzala. Muž ale jej konanie pre záchranu jej života šéfovi neohlási, no on to zistí a dá ho zneškodniť, ale muž to prežije a žije len pre pomstu všetkým, čo mu ublížili. Ale pomsta nie je až taká jednoduchá a jednotlivé násilné činy vyvolávajú aj iné túžby po pomste. Spracovanie sa mi páči, síce sa toho prvú trištvrtehodinu filmu až tak moc neudeje a táto časť má celkovo pomalé tempo, ale na film sa aj tak veľmi dobre pozerá kvôli ostatným prvkov, ako herci a réžia, ale potom sa už dynamika filmu zvýši, dej začne byť zaujímavejší a posledná tretina filmu je už veľmi dobrá. Ale mrzí ma, že druhý pomstiteľ tu už nedostal až tak moc priestoru. Akcie tu nie je až tak moc, ale páči sa mi. V prvej polovici sa nájde pár krátkych súbojov, ktoré sú správne tvrdé a nekompromisné a časom sa nájde aj jeden dlhší a výborné prestrelky, ktoré sú perfektne natočené a so skvelými zásahmi, skutočne každý zásah je radosť pozerať. Najviac sa mi páči celé finále v bare alebo aj skvelá situácia pri obchodníkovi so zbraňami. Herecké obsadenie je výborné, perfektný Lee Byeong-heon v hlavnej úlohe, ktorý tu predviedol skvelý výkon po všetkých stránkach, takže sa mu rozhodne dá fandiť, k tomu výborný záporáci od hlavného až po tých menších, poteší aj Shin Min-A, ale nemá až tak moc priestoru a viaceré zaujímavé zvyšné postavy. Réžia a technická stránka je perfektná, Kim Ji-un aj tu dokazuje, že je jedným z najlepších súčasných režisérov, film má zaujímavú atmosféru, skvelý vizuál, výborné kamerové nápady, vizuálne je to veľmi pôsobivý film. A spokojný som aj s hudbou. Prakticky jediné, čo tu môžem vytknúť je nie až tak dokonalý scenár, na ňom ešte je čo vylepšovať a iba kvôli nemu nedávam plné hodnotenie, ale inak obsadenie, vizuál, akcia a všetko ostatné je prvotriedne. 81% ()
Tak tohle byla naprostá akční a filmová extáze!! Každý kamerový záběr, každý obraz hýří barvami , neuvěřitelnou uhlazeností, přesností, přitažlovou "decentností" a ... přitom se jedná o brutální krvavý nářez jednoho antihrdiny, jemuž se práce u mafie "mírně vymkla z rukou". Osobní souboje a přestlelky jsou pastvou pro oči, brutalita někdy opravdu překvapí, jednotlivé "vychutnávání si" jednotlivých znepřátelených postav mezi sebou je jen rozehra pro to, až se antihrdina konečně vymkne kontrole a vydá se na cestu pomsty, která je přitom de facto naprosto zbytečná... Uhlazenost versus hnus, krev, zvratky, bahno ... hektolitry procezené krve, ale tak esteticky podané, že jsem to snad ještě nikdy neviděl!! Herecké výkony také na jedničku. Akorát scénář je samozřejmě naprosto přímočarý, ale kdo by u takovéhoto filmu čekal nějaký zázrak. Jeden z nejlepších moderních asijských filmů posledních let, se kterými jsem měl tu čest. Vyloženě klenot!!! ()
Galerie (22)
Zajímavosti (5)
- Krátká vyprávění, kterými film začíná i končí, jsou buddhistické paraboly. (DailyDreamer)
- V roce 2009 časopis Empire zařadil film na třetí místo žebříčku "20 největších gangsterek jaké jste nikdy (pravděpodobně) neviděli". (Terva)
- Film byl nesoutěžně promítán na filmovém festivalu v Cannes 2005. (Terva)
Reklama