poster

Pátrání po Ester

Dokumentární / Životopisný

Česko, 2005, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bila.tecka
    ***

    Jak může natočit velmi dobrá filmařka o své velmi dobré přítelkyni přínosný film nezatížený nekritickým obdivem? Pouze když se oprostí od emocí a nahlíží na ni pokud možno objektivně. To pochopitelně nejde, ale aspoň pokus... Dokument chronologicky sonduje výraznou osobnost Ester Krumbachové pomocí výpovědí lidí, které Ester zkřížili cestu. Převažuje osobní život, zajímavé střípky střídají naprosto zbytečné, ale to je úděl dokumentu. Naprosto hrozivá je ale technická úroveň snímku, zvukař by měl dostat mikrofonem do držky.(24.8.2009)

  • ivet.ka
    ****

    Dokument beze sporu pozoruhodný minimálně v tom, že poskytne vhled od života významné osobnosti, o které se toho ani z literatury o čs. nové vlně člověk příliš nedozví. Na druhou stranu snímek Věry Chytilové do značné míry glorifikuje tuto osobnost, která rozhodně měla i své negativní stránky. Přestože ke sklonku života stále více holdovala alkoholu a její záliba v chovu koček možná překračovala únosné meze, staví ji tento film do pozice téměř světice, která má na jisté výstřelky výsostní právo. A možná skutečně měla. Přínos a klady totiž dalece převyšují vše, co by se této pozoruhodné ženě snad dalo vytknout. Alespoň dokument Pátrání po Ester ji takto vidí. A co mi pak zbývá, když nemám jiný pramen informací...(15.3.2012)

  • lena60
    *****

    Nebo-li třeba taky: Za vším hledej Ester...Dokument jenž mohl být klidně odvysílán v rámci cyklu "Zlatá šedesátá" jako pověstná třešínka na dortu. Ester Krumbachová se totiž podílela jako výtvarnice či scénáristka téměř na všech filmových skvostech, které v té době vznikly. Netušila jsem. Nyní, i díky vydařenému dokumentu Věry Chytilové, je má mozaika vědomostí o zlaté éře českého filmu doplněna o jeden hodně důležitý kamínek.(12.9.2009)

  • vypravěč
    *****

    Mistrovsky zpracovaný celovečerní dokument mnohovrstevnatě portrétující Ester Krumbachovou, ženu mnoha tváří (a vlastně „ženu v množném čísle“). Věra Chytilová je zde ve své režii až překvapivě citlivá, vnímavá, rozumějící. Ačkoliv by se o tak jedinečné ženě s tak ohromným dílem dalo dlouze plkat, modeluje svou Ester s pokornou střídmostí a je vidět, že otázky, které z jejích úst zaznívají, nejsou jen rámcujícím schématem, ale opravdu prožívanou vnitřní diskusí. Svědectví za svědectvím ve mně sílilo přesvědčení, že sleduji jeden ze životů Eliny Makropulos a chvílemi jsem se obával, že odněkud za mnou zazní: „Besa me, bobo, bobazo! Animal, un besito! Chite, tonto! Queta! Fuera!“; a chvílemi jsem se obával, že to nezazní.(15.6.2009)

  • fragre
    ****

    Tento dokument možná není zcela vyrovnaný (těch mluvících hlav mohlo být méně), ale já jsem rád, že paní Chytilová připomněla tak výraznou osobnost čs. filmu, která by si za svůj vklad opravdu zasloužila být u mnoha filmů podepsána jako spolurežisérka. Česká nová vlna by bez ní nebyla tak výtvarně působivá.(20.1.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace