poster

Hráčské doupě

  • český

    Dům her

  • anglický

    House of Games

  • slovenský

    Dom hier

Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 1987, 102 min

Režie:

David Mamet

Scénář:

David Mamet

Producenti:

Michael Hausman

Střih:

Trudy Ship
(další profese)
  • KlonyIlony
    *****

    Mistrovské dílo, jeden z nedoceněných filmů 20. století. David Mamet (režisér i scénárista) napsal scénář hodný vítěze Pulitzerovi ceny – neuvěřitelně důmyslný děj postavený jako spirála. Divák sleduje sérii různých podvodů a stejně jako hlavní postava nemá tušení, kdy je ten který protagonista součástí spiknutí, nebo kdy je podváděn. Třešničkou na dortu je rozuzlení, kdy dojde k rozkrytí super-rafinované konspirace, která je sice možná jenom v Mametově světě, diváka ale dokáže totálně ohromit. Mamet byl v době natáčení filmu začínající režisér, původní zkušenosti měl s psaním filmových scénářů a s divadlem, film jako médium ale dokázal pojmout zcela suverénně, i když na druhou stranu scény divadelní vliv prozrazují: přestože je film natáčený v reálných lokacích, scény vizuálně působí, jakoby byly natáčeny ve studiu. Některé záběry vypadají jako obraz Edwarda Hoppera, jindy Mamet zase spřinese na plátno hotové zátiší. Dialogy jsou další Mametova silná stránka - jeho distinktivnímu stylu v próze a divadle se říká “Mamet speak”. Ačkoliv film nelze nazvat realistickým – vede diváka do paralelního, hermeticky uzavřeného světa autorovy mysli – srší atmosférou a emocemi, které autentičností překonají kdejaké filmy na motivy skutečných událostí.(20.6.2011)

  • sdgda

    Príjemný počin s nádychom TV produkcie, ktorý ale dopláca na svoju predvídateľnosť a hereckú strnulosť. Konkrétne Lindsay Crouse ma absolútne neoslovila, svojou neustálou kamennou tvárou a chladným prejavom pôsobila nevierohodne a odmerane. Dej filmu sa spočiatku vyvíja zaujímavo, prekvapí aj nejaký ten zvrat, no v druhej polovici odhalí asi 80% divákov finálne rozuzlenie a nezachráni to ani v celku slušný scenár a hudba. Formálna stránka filmu je suchý priemer, filmu dominujú statické zábery, šedé interiéry ( v ktorých sa odohráva väčšina filmu) a klasické protizábery. Nebyť hereckej jednotvárnosti a predvídateľnosti mal by záver omnoho väčší emocionálny dopad a príbeh ženy, ktorá sa potrebovala vymaniť z okov stereotypu, spytovania svedomia a nabrať druhý dych by fungoval omnoho lepšie.(27.8.2017)

  • Aky
    ****

    Napsané je to zřejmě dokonale, ale pravděpodobně vinou režiséra jsou dějové zvraty vždy krok dva za tím, co člověk předem očekává. Trošku vadí i poněkud hrubě a jakoby narychlo spíchnutý samotný závěr, což kontrastuje s jemnými finesami, které v ději předcházejí. Při větší pečlivosti by to mohl být film první jakosti.(29.8.2010)

  • Radko
    ***

    Ono vždy je trochu slabinou, ak odhadnem hlavné prekvapenie. Potencionálne tajomstvo sa potom ukrýva len v spôsobe vysporiadania sa hlavnej postavy so "šokujúcim" odhalením. No ani v tomto finále neprekvapilo, hoci tu už som sa pre istotu ani nesnažil niečo vopred uhádnuť, aby ostalo aspoň niečo na potešenie. Resumé: Konvenčný film do mierneho nadpriemeru posúvajú len skvele vystavané situačné dialógy. 54,3%(30.12.2011)

  • Paldiny
    **

    Spočiatku hravá brožúrka podvodov a trikov ako sa dostať k peniazom. Čo však z toho keď po polhodine začnete niečo tušiť a 20 minút pred šokujúcim odhalením ste už pointu dávno prečítali. Film navyše stojí a padá na kúskoch hlavného podvodníka, ktoré sú na pohľad osviežujúce za to v spojení s dejom príliš náhodné a plné nelogickostí. Záverečná za vlasy pritiahnutá premena hlavnej postavy už len tápa v scenáristickom kŕči a snahe čo najzaujímavejšie zakončiť príbeh. Ak existujú filmy na jedno pozretie, tak práve tento patrí k nim.(9.3.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace