poster

Přelud

  • USA

    Mirage

Mysteriózní / Thriller

USA, 1965, 108 min

  • Narciska
    ***

    Bylo to fajn, tak uvedu jen dvě věci, co se mi nelíbily. Pointa, tehdy možná originální, časem však notně zaprášená, druhou slabinou ústřední dvojice, G. Peck má charisma, výrazné rysy a prožívá emotivní období, což jej ještě zvýrazní, tím spíš se měli snažit, aby vynikla jeho partnetka. Jí však nepřála ani kamera, která se více věnovala muži, ani scénář, který ji neobdařil hlubší motivací či tajemností...(31.10.2018)

  • andrii
    ****

    Kličkování v paměti za tmy. Kdo vlastně jsi? Vzpomeň si. Kdo nebo co brání ti, být sám sebou. Tím, kým jsi. Vrať se ke včerejšímu dni. Tam se otazníky v tvé hlavě dočkají odpovědi... Zatímco horní cíp kapesníčku v klopě září běloskvoucí čistotou, tu spodní, neviditelnou část, plní, špiní barva zelená, vytlačuje ji pakl peněz. Ovšem Davidu Stilwellovi, klíčníkovi tajemných oken, kterého vedou nejisté směry jistého herectví Gregory Pecka, je třeba zvlášť vzdát hold za jiskrný /záb/lesk v mysli, ve vlasech, nez/a/tracený člověčí charakter.(29.10.2018)

  • Anderton
    ****

    Tak nakoniec z obdivu ku Gregorymu Peckovi hodnotenie zaokrúhlim smerom hore, i keď je to možno u mňa ešte pod 70%. Na Prelude sa mi páčilo, že až do konca nie je jasné, či vietor fúka skutočne odtiaľ, odkiaľ sa zdá, pričom prvú polhodinu som si myslel, že fúka odniekaľ úplne odinakiaľ. Alebo že ide o celovečernú verziu nejakej časti Twilight Zone, kde by ale aj tak Prelud kľudne zapadol. A ako tu viacerí spomínajú, Prelud je super materiál na analýzu svojej vo svojej dobe už zastaralej formy v kombinácii s prichádzajúcou konšpiračnou tématikou. Peck je opäť hypersympaťák, Matthau tiež a Diane Baker krásna femme fatalle, takže ak neočakávate revolúciu žánru, tak si film užijete.(29.10.2018)

  • Rob Roy
    ***

    Hodně zajímavá výchozí situace - téma amnézie a konspirace - ale naivní režií akčních se Dmytryk zasekává ve svých noirových 40. letech (Murder, My Sweet) a stejně tak celou interiérovou studiovou estetikou. Pozoruhodné tím, jak se tu mísí "stará" filmařina s nastupujícími moderními tématy konce 60. a první poloviny 70.let. Hybrid starého a nového. Když se třeba tenhle film srovná s Frankenheimerovými Seconds (1966), vypadá to jako by mezi nimi byl rozdíl deset let. P.S. jako krásný výsměch "starému" považuji to, že Walter Matthau tu hraje soukromého detektiva ve stylu Phil Marlowe v Murder, My Sweet, který nenosí zbraň, pije Dr. Peppera a jeho agentura se jmenuje AAA, protože "to najdete ve zlatých stránkách hned na první straně."(28.1.2009)

  • liquido26
    ****

    Příjemně zamotaný a zpočátku nejasný příběh s amnézií, skvělý Gregory Peck a kulisy New Yorku, to je to, co mě na tomto snímku bavilo. Je pravda, že akční scény a souboje byly místy trochu naivní a taky nakonec nebylo těžký uhodnout, co se stalo, ale to vůbec nevadí, protože se na Mirage hezky koukalo.(10.12.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace