Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Duelant sa odohráva v 19. storočí v cárskom Petrohrade, kde česť sa cení viac než sám život. Nesmrteľný Jakovlev sa vrhá do duelov s neznámymi šľachticmi a vždy odchádza ako víťaz. Jeho osoba vzbudzuje veľkú zvedavosť miestnej spoločnosti. Kto je tento neznámy muž, aká je jeho pravá tvár a skutočný zámer? Je to vrah či dobrodruh? Je v hre skutočne česť alebo ide o pomstu? Veriť sa nedá nikomu. (LUCVA)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (25)

emma53 

všechny recenze uživatele

Pocitově je to pro mě jedničkový film. Myslím, že ruská kinematografie jede nahoru velkým tempem. Duely mrazivé, téměř hororové. Herecké výkony naprosto skvělé a kněžna to svojí krásou jen projasnila. Po tomto filmu mám pocit, že tam věčně lilo, čvachtalo se v blátě a všem to bylo jedno, atmosféra, kostýmy (hlavně žen), tam není co vytknout..........a Jakovlev by stál za hřích...... ()

verbal 

všechny recenze uživatele

V dobách, kdy Oněginem mlátila chándra, Oblomov na všechno jebal, Chlestakov kasíroval v Kocourkově úplatky a Pečorin zevloval po Kavkaze a znuděně píchal všechno, co mu píplo na radaru, byla pro ruské aristokratické degeneráty chest důležitější než délka jejich cara a chestné spory se řešily jediným možným způsobem. Prostě jste naleštili kulky, tasili bambitku a sveřepě požadovali satisfacku. A tehdy přijíždí do Leningradu neprůstřelný krutohustý profesionální ruský ruletář s pitbulovským prahem bolesti a začíná posílat popům jednoho děravého Pupuškina za druhým, avšak sovy nejsou zdaleka tím, čím se zdají být. Rusákům se opravdu povedlo krásně natočit a výborně zahrát asi nejlepší počin Sojuzmultfilmu za posledních pár let, vyvážený boršč se šťavnatými kousky romantismu, realismu, brutality a pičoidní dekadence počátku 19. století, ucelený a zajímavý manuál kokotích soubojů, navíc s vcelku kulantním a chytlavým příběhem, nad nímž by Lermontov bez zaváhání vášnivě vyprstil Gogola za vzrušeného potlesku Pikové dámy. ()

Reklama

kulyk 

všechny recenze uživatele

Zápory - doteď netuším, o co tomu Jakolvovy Kalmykovi šlo. Přinejmenším na začátku. Neboť to za pomstou vzal přes hodně švihlou odbočku. Též by mi zajímalo, proč se pořád objevuje v našrot stavu chrápající na pramici uprostřed pitěrského kanálu. Jestli jako vzpomíná na veselé topení u Eskymošů, nebo do nich furt padá cestou z hospody.... Klady - výprava jak z Godunova, na ruské poměry snesitelné množství proslovů i patetického čurákování, milce Nastěnek potěší Chlyniiny dvojky. Ok, dvou a půlky. Ale vrchol kinematografie bych z toho tedy nedělal. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Rusové se nepochybně zlepšují a především letos to jde vidět. Nejen, že si vybírají zajímavé projekty. Nedávný Viking je nejen vizuálně strhující, ale také se jedná o tématiku, která vychází jednou za 5 let a tenhle Duelista je také velmi originální žánrovkou, která nikde jinde není k pohledání. Dobová atmosféra je parádní,vizuál prvotřídní a jednotlivé duely mají šmrnc. Líbil se mi hlavní hrdina i záporák a byť se zde našlo pár hluchých pasáží občasná brutalita mi nedovolí jít pod 4*. Ivanové jen tak dál! 75% ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Souboj o čest, souboj pro peníze nebo souboj pro peníze maskovaný jako souboj o čest? Anebo souboj o čest maskovaný jako souboj pro peníze? Hlavní hrdina Jakovlev klame tělem a i když si dá divák celkem brzy dvě a dvě dohromady, stále je celkem napínavé sledovat, kam se děj vyvine. Nejzajímavější na plátně je ovšem Vladimir Maškov, jehož záporácké charisma by mu mohli závidět leckteří padouši stříbrného plátna (a toho imaxového už vůbec). Místy se bohužel tvůrci až moc opájejí vizuálními hrátkami (podařenými) na úkor plynulosti děje, ale je to ve snesitelném množství. Znalci soubojových praktik začátku druhé poloviny 19. století musejí výskat blahem. P. S. Dodatečně dávám maximum, ta atmosféra za to stojí. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • Niekoľko kočiarov priviezli z Nemecka, niekoľko špeciálne vyrobili pre natáčanie v Česku. (LUCVA)
  • Dueljant (2016) je tretím ruským filmom natočeným vo formáte IMAX. (LUCVA)
  • Pre film bol skonštruovaný bicykel bez reťaze podľa vzoru z roku 1849. Bol prerobený tak, aby sa na ňom dalo jazdiť po naklonenej rovine do kruhu (na originálnom bicykli sa dá ísť len po rovine). Vladimir Maškov sa pre túto scénu na bicykli pripravoval asi dva mesiace. (LUCVA)

Reklama

Reklama