poster

Zloděj lásky

  • Sovětský svaz

    Treťja měščanskaja

  • Sovětský svaz

    Третья мещанская

  • Sovětský svaz

    Tretya meshchanskaya

  • Sovětský svaz

    Любовь втроем

  • angličtina

    Bed and Sofa

Komedie / Drama

Sovětský svaz, 1927, 95 min

Režie:

Abram Room

Komentáře uživatelů k filmu (5)

  • NinadeL
    *****

    Neobvyklé řešení klasické milostné situace on - jeho manželka - jeho kamarád z vojny. Aneb nová věcnost, špatná bytová situace a emancipace. A co nám z toho vyjde? Přesvědčivá studie mezilidských vztahů platná kdekoli a kdykoli. Nicméně bez Nikolaie Batalova se napříště skutečně obejdu.(28.4.2012)

  • raroh
    *****

    Vystudovaný lékař psychoanalytické studie o volné lásce coby režisér se nezapře.(2.10.2011)

  • Flego
    ****

    Obrazová popisnosť moskovských reálií v porevolučnom období je podporená atraktívnou kamerou a strihom. Zrejme to bolo nutné ukázať socialistický rozmach budovania mesta a všadeprítomnými fotografiami Stalina, lebo Abram Room mal úplne iný zámer... Šlo mu o vytvorenie na tú dobu nevšedného milostného trojuholníka ženy, jej muža a jeho kamaráta z vojny, ktorý u nich býva. Situácia sa v skromnej domácnosti vyhrocuje a po odchode manžela na služobnú cestu a žena logicky zblíži s jej kamarátom, ktorý je úpne iný ako jej nevšímavý manžel. Lenže nie je všetko zlato, čo sa blyští a vtedy sa dostane aj k tragikomickým situáciam, s ktorými sa dovtedy narábalo veľmi opatrne. Silný emancipačný motív je v závere už len logickým vyústením príbehu. Oceniť treba odvahu tvorcu, že sa pustil do tejto látky v rozvíjajúcej sa silne komunistickej klímy v krajine povodu.(30.1.2016)

  • francy
    *****

    Upřímný pohled se zajímavými socialními postřehy na problematiku volné lásky v porevolučnim Rusku.(18.5.2010)

  • StaryMech
    ***

    Svižně skládané záběry Moskvy a Moskvanů mě, přiznám se, zaujaly víc než realistická črta manželského trojúhelníku, ve svém vyznění překvapivě feministická. Jistý kritik viděl v "Měšťanské/Měšťácké č. 3" (původní název "Láska ve třech", porůznu ve světě "Postel a gauč" ; budiž odpuštěno Čechovi, kterého napadl "Zloděj lásky") nejskandálnější ze sovětských němých filmů. Možná právem : ctnosti občana země, kde zítra již znamená včera, podle Rooma končí zároveň s koncem šichty a občanka se hodí tak na noční ohřev a poklizení hnízda. A když z něj nakonec ulétne (vždyť žena bez muže je jako ryba bez bicyklu !), můžeme si lámat hlavu : žárlili ti dva vlastně na sebe navzájem, nebo na ni ?(25.12.2015)