Nestárnoucí komedie, k jejímuž vzniku dala podnět bytová nouze v Moskvě porevolučních let. Mladí manželé nabídnou nocleh kamarádovi, který v sovětské metropoli získal zaměstnání, ale nikoliv byt. Co bude dál, napoví původní název filmu: Láska ve třech.(Seminář ruských filmů)
Neobvyklé řešení klasické milostné situace on - jeho manželka - jeho kamarád z vojny. Aneb nová věcnost, špatná bytová situace a emancipace. A co nám z toho vyjde? Přesvědčivá studie mezilidských vztahů platná kdekoli a kdykoli. Nicméně bez Nikolaie Batalova se napříště skutečně obejdu.(28.4.2012)
Svižně skládané záběry Moskvy a Moskvanů mě, přiznám se, zaujaly víc než realistická črta manželského trojúhelníku, ve svém vyznění překvapivě feministická. Jistý kritik viděl v "Měšťanské/Měšťácké č. 3" (původní název "Láska ve třech", porůznu ve světě "Postel a gauč" ; budiž odpuštěno Čechovi, kterého napadl "Zloděj lásky") nejskandálnější ze sovětských němých filmů. Možná právem : ctnosti občana země, kde zítra již znamená včera, podle Rooma končí zároveň s koncem šichty a občanka se hodí tak na noční ohřev a poklizení hnízda. A když z něj nakonec ulétne (vždyť žena bez muže je jako ryba bez bicyklu !), můžeme si lámat hlavu : žárlili ti dva vlastně na sebe navzájem, nebo na ni ?(25.12.2015)
Obrazová popisnosť moskovských reálií v porevolučnom období je podporená atraktívnou kamerou a strihom. Zrejme to bolo nutné ukázať socialistický rozmach budovania mesta a všadeprítomnými fotografiami Stalina, lebo Abram Room mal úplne iný zámer... Šlo mu o vytvorenie na tú dobu nevšedného milostného trojuholníka ženy, jej muža a jeho kamaráta z vojny, ktorý u nich býva. Situácia sa v skromnej domácnosti vyhrocuje a po odchode manžela na služobnú cestu a žena logicky zblíži s jej kamarátom, ktorý je úpne iný ako jej nevšímavý manžel. Lenže nie je všetko zlato, čo sa blyští a vtedy sa dostane aj k tragikomickým situáciam, s ktorými sa dovtedy narábalo veľmi opatrne. Silný emancipačný motív je v závere už len logickým vyústením príbehu. Oceniť treba odvahu tvorcu, že sa pustil do tejto látky v rozvíjajúcej sa silne komunistickej klímy v krajine povodu.(30.1.2016)
NinadeL
Neobvyklé řešení klasické milostné situace on - jeho manželka - jeho kamarád z vojny. Aneb nová věcnost, špatná bytová situace a emancipace. A co nám z toho vyjde? Přesvědčivá studie mezilidských vztahů platná kdekoli a kdykoli. Nicméně bez Nikolaie Batalova se napříště skutečně obejdu.(28.4.2012)
raroh
Vystudovaný lékař psychoanalytické studie o volné lásce coby režisér se nezapře.(2.10.2011)
StaryMech
Svižně skládané záběry Moskvy a Moskvanů mě, přiznám se, zaujaly víc než realistická črta manželského trojúhelníku, ve svém vyznění překvapivě feministická. Jistý kritik viděl v "Měšťanské/Měšťácké č. 3" (původní název "Láska ve třech", porůznu ve světě "Postel a gauč" ; budiž odpuštěno Čechovi, kterého napadl "Zloděj lásky") nejskandálnější ze sovětských němých filmů. Možná právem : ctnosti občana země, kde zítra již znamená včera, podle Rooma končí zároveň s koncem šichty a občanka se hodí tak na noční ohřev a poklizení hnízda. A když z něj nakonec ulétne (vždyť žena bez muže je jako ryba bez bicyklu !), můžeme si lámat hlavu : žárlili ti dva vlastně na sebe navzájem, nebo na ni ?(25.12.2015)
francy
Upřímný pohled se zajímavými socialními postřehy na problematiku volné lásky v porevolučnim Rusku.(18.5.2010)
Flego
Obrazová popisnosť moskovských reálií v porevolučnom období je podporená atraktívnou kamerou a strihom. Zrejme to bolo nutné ukázať socialistický rozmach budovania mesta a všadeprítomnými fotografiami Stalina, lebo Abram Room mal úplne iný zámer... Šlo mu o vytvorenie na tú dobu nevšedného milostného trojuholníka ženy, jej muža a jeho kamaráta z vojny, ktorý u nich býva. Situácia sa v skromnej domácnosti vyhrocuje a po odchode manžela na služobnú cestu a žena logicky zblíži s jej kamarátom, ktorý je úpne iný ako jej nevšímavý manžel. Lenže nie je všetko zlato, čo sa blyští a vtedy sa dostane aj k tragikomickým situáciam, s ktorými sa dovtedy narábalo veľmi opatrne. Silný emancipačný motív je v závere už len logickým vyústením príbehu. Oceniť treba odvahu tvorcu, že sa pustil do tejto látky v rozvíjajúcej sa silne komunistickej klímy v krajine povodu.(30.1.2016)