poster

Miami Vice

  • USA

    Miami Vice

  • Německo

    Miami Vice

  • Slovensko

    Miami Vice

  • Velká Británie

    Miami Vice

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA / Německo / Paraguay / Uruguay, 2006, 134 min (Director's cut: 140 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom Hardy
    ***

    I na Manna příliš dlouhé (a že mám jeho styl vyprávění rád). Celkem zamotaný děj drží v pozoru zájem, stejně jako tradičně precizní kamera a trefně vybraná hudba, ale onen digitální look působí až příliš často otravně a narušuje tak vizuální kontinuitu filmu (tolik zrnitých scén se v kině jen tak nevidí). Na druhou stranu to má ten příjemný efekt, že díky digitálu je atmosféra Miami syrová. Všechny ty nablýskané káry a obří vybavené baráky nepůsobí jako výtažky z katalogů (jak prezentuje Bay Miami v Mizerech), ale jako reálný doplněk světa drog a zbraní, který se ukrývá za líbivou tváří exotického prostředí. Miami Vice je podstatě to samé, co Robbery Homicide Divison, ovšem s tím rozdílem, že hlavní postavy tu nemají tolik prostoru (především Foxx je krutě v pozadí) a děj je až příliš nárazově pojatý (v rámci pravidel "máme na to vše 90 minut, než spustíme hlavní akci"). Byl by to výborný díl krimi seriálu, ale je to slabší celovečerák. Je mi to upřímně líto, protože mám Manna hodně rád. Snad mu to vyjde příště, až zase zapojí i normální kameru, díky čemuž nebude pak každá akce tak nepřehledná a každá noční scéna jak krupicová kaše...(15.8.2006)

  • Gilmour93
    *****

    Po dlouhé době krimi, co má sex-appeal.. Nezměrné množství Foxxe na metr krychlový a Farrell vlajícím účesem zdatně konkurující Eso Rimmerovi. Pro takové ranaře není infiltrace organizace kolumbijského drogového bosse sebemenší problém (jen jsem čekal, že k němu napochodují v intencích rčení:“pod svícnem je největší tma“ s policejními odznaky na krku). Celý film jednou nohou v rakvi a druhou na plynovém pedálu Ferrari si pak můžou na konci zanotovat Nagyovo:"..aj tak sme stale frajeri..“ Mannův styl se mi nikdy neokouká a tady i přes ty některé technické vymoženosti to má pořád ten starý dobrý šmrnc a feeling kriminálek minulého století. Navíc nenucená chemie mezi Tubbsem a Crockettem funguje na jedničku a je velká škoda, že dva roky zpátky nenaložil Jamie do taxíku raději šedovlasého Colina..(5.5.2009)

  • Djoker
    ***

    Posazení diváka do rozjetého vlaku může být v případě rychlého a srozumitelného popsání situace velkým plusem. Tady to vyšlo tak na půl a z toho průměru už snímek nevybruslil. Mann je specialista na přestřelky, ty mě moc neberou a tak je pro mě nosnou konstrukcí romantická linie filmu a Colin Farrell s vyzáží německého pasáka.(10.7.2011)

  • Malarkey
    ****

    Není to žádné překvapení, přesto to má něco do sebe co nutí diváka sledovat sled sekvencí a nenechá ho na pochybách. Herci jsou velmi pečlivě a vkusně vybráni a ve filmu jejich snaha rozhodně navyšuje kvalitu tohoto filmu. Celkem jsem se bavil, i když se to těžko hodnotí...přeci je to film již mnohokrát uznávaného režiséra a díky tomuto filmu rozhodně jeho pověst poroste dál svižným tempem. Velmi mě přkvapil soundtrack spíše ve stylu elektra a rocku, jehož obsah je k příběhu a k jeho tempu velice dobře přikládán. Nejvíce mě zaujali skladby: Mogwai - Auto Rock, Goldfrapp - Strict Machine, King Britt - New World in My View a nejvíce John Murphy - Who are You.(24.9.2006)

  • Bluntman
    *****

    No rules. No order. No law. Miami Vice je revoluční počin v rámci žánru a taky ukázka toho, že si za 135 milionů při natáčení letního blockbusteru (kterým se Miami Vice nakonec nestalo) lze zachovat auterství. Michael Mann vyniká v konstrukci fikčního světa, který je tak dokonale představen a kterému dominují jednotlivá prostředí jako výrazný narativní prvek, že člověk rád zůstane i po skončení titulků nějakou tu chvíli ve vzdušném městě. Většina akčních režisérů se stará o to, aby obraz hezky vypadal a byl ostrý a bez jediné chybičky, zvuk nutil diváka se orientovat v dění a aby hudba podporovala akci, Michael Man spolu s Dionem Beebem, s kterým již spolupracoval na Collateralu, proti tomu nasazuje zrnitou, tu přeexponovanou, tu podexponovanou digitální kameru, dovolí si vybělit obraz a zvuky používá co nejrealističtější k vtáhnutí diváka doprostřed dění, hudba zde má ryze náladotvorný účel a udává temporytmus dění. V Miami Vice se toho moc nenakecá, nepotřebuje se vyplnit čekání na další akci parťáckým poštuchováním, ale když je něco proneseno, je to podstatné a dozvídáme se více o příběhu a postavách - přestože o příběh tady nejde a vyčitat MV téměř nulovou psychologizaci by bylo nepatřičné. Farrell a Foxx jsou dokonale sehraní a chemie mezi nimi funguje bez ztráty jediné kytičky, oba si zaslouží svůj malý a velice intimní, na očekávaný velkorozpočtový letní trhák nezvyklý moment. Hlavně to není film o krásných bourácích, pevných účesech a drahých hadřících, Mann není fetišistický a ani mizogynní, žena zde má určující postavení. Miami Vice je jako obraz od Jacksona Pollocka, několik nahodilých a zdánlivě nesouvisejících cákanců/scének, které ve výsledku vytvoří umělecké dílo.(23.1.2007)

  • - V režisérské verzi chybí scéna, kdy se Sonny (Colin Farrell) a Ricardo (Jamie Foxx) poprvé setkávají s Isabellou (Gong Li) v hotelovém pokoji. V režisérské verzi se tři zmiňovaní poprvé setkávají až na pohovoru s šéfem drogového kartelu Josem Yerem (John Ortiz). Režisérská verze obsahuje řadu bonusových scén. (Marsik)

  • - Československý rodák Jan Hammer, autor hudby k původnímu seriálu, měl původně napsat úplně nové party k filmu, ale odmítl. (imro)

  • - Natáčelo se na Floridě, v Paraguaji, Izraeli i Dominikánské republice. (Pavlínka9)