Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Newyorský policejní detektiv Jack Mosley je zkrachovalá existence, má chromou nohu, problémy s alkoholem, byl na léčení a nikdo už mu nesvěří pořádný úkol. Po jedné policejní razii má Mosley hlídat na místě činu, než dorazí policejní hlídka. Mosley tam stráví skoro celou noc. Další den už se chystá domů, když mu poručík nařídí, že musí ještě před koncem služby převézt jednoho vězně k soudu, který je vzdálený jenom 16 bloků. Jack pracoval celou noc a už se mu do ničeho nechce, poručík ale namítne, že policista, co měl mít vězně na starosti, uvízl v zácpě a nikoho jiného nemá. Jack si tuhle práci má započítat do přesčasů, takže nakonec tedy neochotně souhlasí. Vězeň Edddie Bunker neustále mluví a nechce zavřít ústa. Jack se s ním zbytečně nebaví, jeho řeči ignoruje. Pak zastaví před konzumem, kde má objednaný alkohol, a jde si ho vyzvednout. Když vyjde ven, uvidí muže, který se snaží Eddieho zamčeného v autě zabít. Jack ho zlikviduje a všechno nahlásí... Za chvíli přijede do baru, kde Jack čeká, Frank Nugent, Jackův bývalý parťák. Ten Jackovi vysvětlí, že je v pěkné bryndě, Eddie totiž chce svědčit proti Frankovi a dalším kolegům, a proto ho musejí zabít. Chtějí to nalíčit tak, že ho zastřelí Jack a udělají z něj hrdinu. Jackovi se takový postup nelíbí, a tak postřelí jednoho policistu do nohy, popadne Eddieho a utíká s ním pryč. Následuje dlouhá honička a přestřelky, během níž se Jack dozví, co Eddie na Franka má. Jack chápe, že mu jde o život, zároveň ale má už jen zhruba hodinu na doručení svědka k soudu, protože pak vyprší platnost velké poroty... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (447)

golfista 

všechny recenze uživatele

Takovou "sinusoidu" kvality jsem už dlouho nezažil. To už je snad lepší, aby byl film od začátku do konce průměrný, než když kvalita poletuje od výborných míst k těm úplně nejhroznějším. V paměti pak většinou zůstanou ty "sračkoidní" scény, zatímco ty snesitelné a nadprůměrné se z paměti vytratí. ... Škoda. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Podplacení fízlové ze sedmdesátých let, afroamerický parťák z osmdesátek a dýchavičný padesátník v režii přesluhujícího režiséra. I když to v samém začátku vypadá hodně autenticky a nezávisle, celé se to postupem času bortí jako domeček z karet mj. díky zahnívajícímu scénáři, který musel ležet v té nejspodnější poličce pěknou řádku let. A že dobro nakonec zvítězí a dorty budou upečeny musí být jasné i těm nejmladším ročníkům, které vůbec netuší, jaká to byla kdysi bomba, když seržant Riggs vystřílel do terče lišácký úsměv. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Škoda, přeškoda. V prvních dvouch třetinách mělo tohle drama našlápnuto k pěkným 4*, ale od scény s autobusem je to v příběhu jeden logický lapsus vedle druhého, v samotném závěru s tím nejprofláklejším scenáristickým klišé v podobě skrytého ----- (stoprocentně jsem si byl jistý, že to na mě scenárista vybalí). I tak si u mě Bruce Willis po špatném ´Rukojmím´ spravil reputaci, role stárnoucího kulhajícího poldy mu padla jako ulitá, na mečivého Mos Defa si šlo časem zvyknout (a zahrál to dobře) a Richard Donner ještě pořád nepatří do starého železa. Resumé: v pohodě stravitelná tříhvězdičková zábava. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Z té pouti přes 16 Bloků na člověka dýchne kouzlo starých časů. Konkrétně těch, ve kterých se třeba Gene Hackman válel po podlaze v háčkovém absťáku a objednával si čokoládu. A to kouzlo, podobně jako onen dech - není-li ovšem přizdoben tláčou s cibulí nebo kartonem "stařen" - zase potichoučku polehoučku zmizí. Něco tomu totiž chybí. Něco jako třeba uvěřitelnost nebo přesvědčivost dvojice "kladných" hrdinů. S Davidem Morsem nemám nejmenší problém, ale Bruce i Richard se tak soustředili na to, aby první jmenovaný vypadal co nejvíc odkecaně, že ten druhý nějak zapomněl věnovat se svému řemeslu. A tím utrpěla i logičnost scénáře, respektive ta výše zmiňovaná přesvědčivost. Zatímco Friedkinova Francouzská Spojka člověka strhla, Donner získává kladné body leda tak za ten pokus vrátit se "ke kořenům". Pravda, Spojka je naprostý majstrštyk a 16 Bloků evidentně jen další z filmů nižšího řádu, ale i v této kategorii nenápadných stylovek máme lepší kusy na vybranou. Nebylo to špatné, ale víc než 60% nedám. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Inteligentní policejní thriller o stárnoucí trosce, která se nechtěně ocitá ve středu vyhrocené situace. Duo Willis/Def funguje dobře (leč trailer se tak netvářil), vyloženě lahůdkový je zkorumpovaný polda Davida Morse a Richard Donner po dlouhé době přináší režijně velmi vyzrálý film. Kdyby jeden polda honil druhého v ohraničeném prostředí, které oba dobře znají, věřím, že by to vypadalo zhruba takhle. Výborný úvod a závěr (myšlena skvělá scéna "tváří v tvář" v garáži). ()

Galerie (64)

Zajímavosti (15)

  • Aby kulhání detektiva Jacka Mosleyho vypadalo co nejvěrohodněji, nosil Bruce Willis během natáčení oblázky v botě. (Holina)
  • Pokus o návrat Bruce Willise do akčního žánru vydělal během úvodního víkendu (3. – 5. 3. 2006) 11,8 mil. dolarů a celkový obrat v USA se vyšplhal na 36,8 milionu. (imro)

Reklama

Reklama