poster

Západ (festivalový název)

  • rumunský

    Occident

  • anglický

    West

Komedie / Drama

Rumunsko, 2002, 105 min

Komentáře uživatelů k filmu (7)

  • Sandiego
    ****

    Knoflíkáři po rumunsku s ještě větším sepjetím s velmi sympatickými postavami, skvěle pointovanými scénami a i trochou sofistikované tragiky. Jako stvořené pro sychravé podzimní večery, kdy člověk potřebuje něčím zahřát.(23.10.2008)

  • Murrro
    ****

    Sofistikovaná komédia, ktorej relatívne jednoduchý dej je členený do niekoľkých línií. Vďaka tomu sa sledovanie stáva zábavnou hrou s výrazným sociálnym akcentom, pri ktorej poteší najmä jej kompaktnosť a v kontexte príbehu fungujúci záver.(1.7.2008)

  • Tommy.D
    ****

    Příjemné rumunské překvapení. Nevím ale, jestli se pro něj primárně hodí označení komedie, film dokáže být místy i dost depresivní. Líbila se mi forma vyprávění příběhu z pohledu více postav, postupně doplňující skládačku celého příběhu (byť 3. část už nebyla úplně nezbytná). Jinak snímek na plakátu je zvolen výborně, tohle je přesně ta scéna, kterou si jako první v souvislosti s tímto filmem vybavím.(5.8.2011)

  • Martin741
    ****

    Taxom zase narazil na nejaku "rumunsku novu vlnu" vo filme. Neviem co to je, ale zrejme nejake dalsie smradlave hovno z tej odpornej zumpy filmova teoria. Paradoxne, hoci filmovou teoriu pohrdam a som dlhodobo na noze s vystudovanymi filmovymi teoretikmi -elitarmi, film to bol ze super. Cristian Mungiu ako reziser evidentne cerpal z bezneho zivota a ja k maximalnej spokojnosti kontatujem, ze v tomto filme nezaznel ani jeden odporny termit z filmovej teorie. Bezne, obycajne dialogy prevladali, Rumunsko tu v tomto filme bolo doslova nadherne : 89 %(17.3.2018)

  • Hank
    *

    Jedna hvězdička a v podstatě nevím za co a proč vlastně. Film (komedie) nefunguje v žádném směru a smyslu, zplácaná fraška ve stylu hodně brzkých československých komedií jako mix Discopříběhu, Trošky a Hřebejka. Aspoň je dobře vidět, že naše i rumunská kinematografie se potýkala s podobnýma scénaristickýma úlety jako seznamovací kanceláře či nechtěný nápadník černoch apod. Chybí jakýkoliv náznak děje (náhodilý slepenec není děj) nebo hereckých výkonů, které připomínají spíš nepovedené ochotníky. Největším zklamáním je film v kontextu dalšího filmu Cristiana Mungiu :4 měsíce, 3 týdny...(11.3.2010)

  • neo93
    ****

    Nápaditý film od Cristiana Mungia, který skrz tři jednotlivé části propojuje celý příběh snímku. Tři různé příběhy se zaměřují na tři, resp. čtyři postavy, které se vzájemně prolínají. První se věnuje mladým manželům, Lucianovi a Sorine, kteří jsou hned v úvodu vystaveni nečekanému problému. Jejich vztah nabírá na trhlinách, z čehož vzejde, že jsou od sebe odloučeni. Druhý příběh míří k ženě Mihaele, která se má vdávat, jenže její ženich uteče ještě před obřadem. Její matka to nechce nechat jen tak být, a proto jí hledá nového ženicha, kde se dá. Ona se zatím seznamuje s Lucianem. A poslední dějová linie cílí na otce Mihaely, jinak policejního plukovníka, který míří do důchodu. Všechny tři části nám nabízejí určité nové informace, které nám pomáhají složit celý příběh. Nejzajímavější části pro mě byla asi ta druhá, naopak třetí část mě přišla nejméně podnětná.(13.6.2018)

  • Kkahunaa
    ****

    Film používající podobný postup propojování děje pomocí různých perspektiv hlavních postav jako např. ve filmu E pericoloso sporgersi. O každé postavě se postupně dozvíme její motivace. Je jen jediná postava ve filmu, které postrádá jakoukoliv charakteristiku. Působí zde jako jakýsi pozorovatel či mediátor, metafora? Ale beztak, kdo vlastně je tajemný Jerome (Samuel Tastet)?(18.10.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace