Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irene Ravelli zdedila po otcovi, známom obchodníkovi s nehnuteľnosťami nielen jeho podniky, ale aj podnikateľský talent. Vďaka nemu a s pomocou tety Eleonóry zvýši hodnotu otcovho majetku, nevyhýbajúc sa pri tom nečestným podnikateľským taktikám. Keď sa Irene opäť podarí získať starý rodinný dom s úmyslom zúročiť ho, zistí, že izba jej matky Adriany, ktorá zomrela za záhadných okolností, zostala po tridsiatich rokoch neporušená, akoby tam žena stále bývala. Prízrak matky a stretnutie s Benny, zvláštnym nepredvídateľným dievčaťom, vyprovokujú v Irene konflikt, ktorý znamená obrovskú zmenu. Ocenenia: Donatellov David najlepšia herečka (B. Bobulova), výprava (A. Crisanti) a nominácie v ďalších 10 kategóriách. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Ferzan Ozpetek, Gianni Romoli .. Jen jsem vyklouzla do vedlejší místnosti. __ Zajištěná, třicetiletá kariéristka je v konfrontaci s mladou, chudou, svéráznou dívkou z u ulice rázem v nejistotě nad svým dosavadním životem. Mísí se v ní mateřský pud, nenadálé hledání sebe sama, dalšího životného směru a neuzavřené dluhy rodinného kruhu, které ještě více nabourávají pozdější události v době, kdy si obě začínají rozumět. Její integritu však zbourá úplně jiná událost… Slovenská herečka Barbora Bobuľová je skutečně kus nejen ženy, ale především výborné herečky. Režisér na její výrazové schopnosti plně sází, čímž posiluje tohle pomale plynoucí, sentimentální drama s destruktivním osobním dopadem, který je však přeci jen lehce průhledný. Hudba je velice poutavá a kamera nad průměrem žánru. 50%. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

To byl ale hodně divnej film. Navíc se mi při jeho sledování každou chvíli měnil názor na něj. Je fakt, že posledních cca 20 minut mě už opravdu nudilo a musel jsem se přemáhat, abych to nevypl. Navíc, aby se z tvrdé podnikatelky stala žena, která chce všem pomoct a celá se rozdat-to je prostě blbost, ikdyž se nám to tvůrci snímku snažili ospravedlnit vyšším morálním důvodem (neúspěšně; a neskočil jsem jim ani na tu dědičnou chorobu-bláznoství). Taky mě dost štvala ta drzá holka, ze které si pak vzala hlavní hrdinka příklad či co. Nejlepším na celém filmu byl asi výkon hlavní herečky, které se vcelku dokázala poprat i s dost debilně napsanou rolí. Do nejnižšího hodnocení to má ještě daleko, ale lepší jak 2* z toho prostě nevykouzlím. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

O vystúpení z behu doby orientovaného ziskom prostredníctvom duchovnej premeny. Celý proces spúšťa snaha dešifrovať písomný odkaz mŕtvej matky a následné zoznámenie sa s malou zlodejkou. Pribúdajúce dejové línie ostávajú nedovysvetlené, čo je celkom fajn. Horšie je, že spôsob nakrútenia je príliš okato v službách agitačného posolstva. Až tak, že po skončení som chvíľu uvažoval, či tento film nepresadila ako súčasť marketingového ťaženia časť katolíckeho kléru. Nasladkasté hudobné motívy a svieže tváre hlavných predstaviteľov totiž odkazovali skôr k posolstvám časopisov typu Strážna veža. Dlho som preto neveril prerodu zaneprázdnenej, úspešnej podnikateľky bez úcty k akýmkoľvek hodnotám, okrem hodnoty peňazí, v slúžku biednym a porazeným. Až pohľad v očiach Barbory Bobuľovej v závere ma presvedčil. Síce s iným vyústením ako ponúkal film, ale predsa. Psychiatrička podľa mňa neodhadla diagnózu a v prípade hlavnej hrdinky išlo o bipolárnu afektívnu poruchu. Svedčilo o tom nielen zvláštne svetlo v očiach, ale hlavne vyzliekaco - rozdávacia scéna v metre. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Takhle to dopadne, když se Turek rozhodne točit o křesťanských hodnotách, z nichž většinu chápe z rychlíku a četby Wikipedie o svatých. Vychcaně vypočítavý feministický film, který polemizuje s Dostojevského Idiotem a s tím, zda skutečně stačí mít jen zcela dobré srdce. Některé scény mne svou přehnaností až vyloženě urážely. Jako - nemám nic proti pomoci druhým lidem, víře, sebeobětování, ale v tomhle podání si to nezadá s těmi nejnepovedenějšími náboženskými agitkami (vždy si pak vzpomenu na Troškovu parodii "Ach bóže, ach bóže...") a ta scéna, kdy jde metrem a doslova se rozdá, měla být asi tím nejemotivnějším ve filmu, ale mně osobně přišla směšná svou doslovností a snahou o kapesníčky... Cesta do pekla bývá někdy dlážděna dobrými skutky, a tenhle film je toho žel příkladem. Chápu, co chce říct, ale říká to tak polopaticky a úlisně, až má spíše opačný efekt. ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

První polovina a především sebepoznávání Ireny a Benny,mně opravdu velmi bavila. Ve druhé půlce jsem se již tolik nebavil,trošku jsem si zdříml(to spíš bylo zapříčiněno únavou z denní služby,než nudou snímku). No na italský film milé překvapení a navíc v hlavní roli krásná a velmi příjemně hrající barbora Bobuľová..70% ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Jednoho dne pochopila, že její cesta vede jinudy...... Hrají - Barbora Bobulová jako Irene, Andrea Di Stefano jako Giancarlo, Lisa Gastoniová jako Eleonora, Massimo Poggio jako Padre Carras, Camille Dugay Comenciniová jako Benny, Luigi Angelillo jako Aurelio, Erika Blancová jako Maria Clara nebo Caterina Vertova jako Angela. Kamera - Gianfilippo Corticelli. ()

Philippa 

všechny recenze uživatele

Film o tom ,že nic se nemá přehánět a to ve všech oblastech.A ani v té filmařské. Ta jedna hvězda je za to téma nezištné pomoci bližnímu. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ferzan Ozpetek je  moj oblubeny reziser, no tymto sliapol poriadne vedla. Komercne to uplne zhorelo, namet je na urovni, aj dialogy. Dejove linie postupne pribudaju a nie su dovysvetelovane, natocene je to aj ako nejaka agitka, ktora ma niekomu a niecomu posluzit. Co znizuje hodnotenie na konecnych 55 % ()

FoxMulder 

všechny recenze uživatele

Myslím, že tohle není film pro mě. Nejsem ani imperialistická podnikatelka s pohnutým dětstvím, ani zapálený mysteriózní křesťan. Celý film je jako reklamní agitka na křesťanství. Rozdáme se a budeme spokojenější a lepšími lidmi. Myšlenka je to hezká, zpracování horší. Celý film na mě působil děsně lacině, se zmateným scénářem a nezajímavou režií. Naladění na tajemnou notu je rušivé a navíc to nemá atmosféru. Nejhorší na všem jsou ale postavy. Téměř všechny postavy jsou nesympatické, Benny až extrémě. Jak se objevila, otevírala se mi kudla v kapse. Nemám pocit, že přes takového haranta vede cesta k sebepoznání a k prozření. Jedinou celkem sympatickou osobou byla Irenina nechamtivá teta a to jen proto, že je to alkoholička. Finále tomu všemu nasazuje trnovou korunu, jelikož vypadá jak vystřížené z propagačního videa nějaké sekty... ()

Tanner 

všechny recenze uživatele

Já se přiznám, že jsem celou dobu moc dobře nechápal, o čem to vlastně je. To byl asi dáno tím, že jsem se dost nudil, jelikož mě film moc nevtáhl. Bylo tam na mě až příliš mnoho motivů, k tomu ještě pospojovaných chvíli rádoby tajemnými a mysteriózními, chvíli srdceryvnými nitkami. Když už to začalo krystalizovat do jakési finální, ač třeba klišovité, přece jenom nějaké podoby, přišlo zmíněných posledních deset minut a v nich zase ten podivný kompot. Ten ve mně bohužel nechal hořkou pachuť. Nic moc, měl jsem si radši pustit dvdčko. ()

kedluben 

všechny recenze uživatele

asi bych neměl hodnotit, poněvadž jsem to po chvíli vypnul. hrozný. tak čitelný...... ale měl jsem pravdu??? opravdu to vyústilo v to, co jsem myslel?..... jooooo byznysmenka přetavená vnitřním drásáním, pochopením podstaty a trochy toho lidství v hotovou svatyni.... hm. moc pěkný. opravdu... ale ten barák byl pěknej. ()

rakosabasta 

všechny recenze uživatele

nu, zřejmě jde o kritiku konzumní společnosti a velkých firem jdoucích po zisku, nemyslících filantropicky... ale žánr? parodie na začátku, rodinný film, mysteriózní drama, společenské drama, duchařská komedie, katolický film? ...těžko říct, každopádně asi o hodinu delší, než měl být... ()

Leila75 odpad!

všechny recenze uživatele

Jak se z úspěšné a mocichtivé podnikatelky,která šla za ziskem přes mrtvoly stala matka Tereza.To bylo tak blbý,že jsem posledních deset minut nevydejchala.Rosamunda Pichlerová by se nemusela za takovou červenou knihovnu stydět.V Itálii vypadají bezdomovci,tak nějak kultivovanějc než ty před pražskou Nadějí u hlavního nádraží....Ztráta času! ()

tomkat 

všechny recenze uživatele

Matení tělem ve filmu: jak to začne, přesně tak to neskončí. A jak hluboko do vás to sáhne, to záleží na tom, jak moc se otevřete - ostatně, i o tom film je. Zázrak v obyčejnosti, mystérium všedního dne - a o síle to všechno rozpoznat. ()

Reklama

Reklama