Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Princezna Terezka (L. Šafránková) byla holka jako lusk do okamžiku, než se její výchovy ujala paní Madam (I. Janžurová). Z její etikety se princezna dokonce rozstoná. Nepomáhají věhlasní doktoři a ani jejich lektvary. Když však Terezku ze zámku tajně odvede její milý Tonek (J. Hanzlík) k rodičům do venkovské chalupy, je po nemoci. Pan král (J. Vinklář) slíbí, že kdo Terezku najde a přivede zpět na zámek, dostane její ruku a půl království k tomu. (Česká televize)

(více)

Recenze (29)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Krásná vzpomínka na dětství a pořád to na mě funguje.. Libuška je jako princezna Terezka jedním slovem rozkošná, Josef Vinklář si královského otce evidentně užívá a jeho „hrom do bubnu“ si stále pamatuji, Iva Janžurová fantastická, její výchovný element je dokonale otravný.. Moc pěkná pohádka, milá a vtipná.. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Hrom do bubnu !! Co jsem komu udělal ?!" Stěží si vůbec vzpomenu, kdy naposled filmový dialog dokonaleji vystihoval lépe mé pocity z právě dokoukaného kousku než zde, když s touhle neskutečně nevyrovnanou obludností mám vlastně stejnou potíž jako s další studiovou pohádkou režisérky Koutné, totiž s Princeznou na klíček, která pochází rovněž z pera spisovatele a scénáristy Josefa Hanzlíka, který na straně jedné sice bodoval scénáři k atmosférickým peckám jako Deváté srdce Juraje Herze či Poklad hraběte Chamaré Zdeňka Trošky, aby však opakovaně a především zcela fatálně selhával u prvoplánovitě bizarních rádoby veselých příběhů pro děti, které snad pohádkami ani nelze nazvat, když je však třeba poznamenat, že na výsledných dojmech z těchto pohádkových estrádiček nese stejný díl viny jako Hanzlík - Ne, teď rozhodně nemyslím Jaromíra, který spolu s rozkošně živelnou Libuškou Šafránkovou jediný obstál se ctí !! - i Libuše Koutná, která prostě komediální záležitosti točit neumí, byť si tedy Terezka a paní Madam soudě dle zdejšího hodnocení své diváky najde !! Osobně se však nedokážu smířit s naprosto odpudivými ochotnicky nehereckými výkony našich legend od Jiřího Hrzána až po Jaroslava Moučku, ti se totiž pitvoří jako o život, předvádí gagy tak infantilní, až si mám chuť nasadit pleny, přičemž té vší hrůze vévodí paní herečka Iva Janžurová, veškeré soudnosti prostá, jako upištěná vůbecnefrancouzká zlatokopka paní Madam.. O nesmírně zbytečných a učebnicově nehezkých, nepovedených tricích raději ani nemluvím !! Ne, ne a ještě jednou ne !! Nedodělané necelistvé příběhy pana Hanzlíka jednoduše nejsou pro mě, jeho humor nechápu, a když ten se navíc pod rukama Koutné, která se zas a znovu ne a ne držet svého kopyta a laskavých pohádek, mění ve výjimečně trapné poloestrádní cosi, co mě na televizní obrazovce dokonale irituje, a tak jsem jen nesmírně vděčný tvůrcům, že se tentokrát alespoň vyvarovali otravných písniček, o to je Princezna na klíček ještě bolestivě otravnější, které by dokázali poničit renomé i Vadimu Petrovovi !! ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Úsměvná studiová pohádka z dob, kdy režiséři ještě ovládali svoje řemeslo a herci uměli hrát. Tradice "papundeklových" pohádek žádnou jinou tv zemi nepostihla v takové míře jako tomu bylo u nás. Tvůrci si mohli dovolit v některých tvůrčích počinech i experimentovat s ne tak docela pohádkovými prvky, které dovedně skloubily v rozvernou pohádkovou šarádu, k níž si přizvali špičkové české herce.Tohle je právě jeden z těch případů, kdy se s tradičními pohádkovými schématy pracovalo novou a groteskní formou. Scénář je poměrně jednodušší, cílený na komiku a je napsán tak, aby umožnil hercům improvizovat. Této možnosti se nejlépe zhostila v té době sympatická Líba Šafránková, jejíž bravurní etuda ksichtíků a šklebů zahrnuje opravdu přepestrou škálu. Její rovnocennou soupeřkou je jí Iva Janžurová a její výchovné metody, které nebudou mít na princeznu zrovna pozitivní dopad, a ta se následně rozstoná. To novátorské schéma je nejvíce patrné ve střetech dvou hlavních protichůdných představitelek, kdy je v pohádce přítomno také nejvíce gagů. Ty jsou zhusta originální a ční nad zbytkem. Dobře vyšel i pokus udělat z princezny "holku od vedle" v moderním pojetí i přístupu, co má své slabiny a bojuje s typickými princeznovskými manýry. Dějově to až tak bohaté není. Sázka na groteskní humor v podstatě nedovoluje rozehrát konzistentní dějové jádro. Rámec toho je výborná herecká sestava, jíž dominuje ženské duo, které postupně zatlačí veškerý mužský element. Do té doby to nebyl příliš viděný prvek v oblasti české pohádkové tvorby. Kdo si potrpí na kvalitní technickou stránku, bude notně zklamaný. Triky jsou předpotopní a na obrazové kvalitě citelně zahlodal nemilosrdný zub času. V každém případě ženské trio Koutná-Šafránková-Janžurová předvedlo kvalitu. První jmenovaná dáma se postarala o náležitě řemeslnou režii podbarvenou neotřelými nápady, a ty dvě dámy za ní prokázaly, že jsou to Paní herečky. 60% ()

misulka03 

všechny recenze uživatele

Když jsem uviděla zdejší vysoké hodnocení (především vysoké na českou pohádku, kde se většina pohybuje okolo hranice 50%), tak jsem nevěřila vlastním očím. Asi jsem úplně mimo, ale mě tato pohádka a hlavně paní Madam lezla strašně na nervy! Nemůžu hodnotit jinak. Záchranou pro mě byla jen Šafránsková s Hanzlíkem. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Hrom do bubnu, já bych paní Madam za to, co předvedla parapletem na kulečníkovém stole .... poslala vykládat passiáns někam pod stůl. Princezny Libušky Šafránkové vždycky byly krásné, půvabné, roztomilé a tak nějak samozřejmě princeznovsky dokonalé. Ziskuchtiví rádcové jako komicky záporné postavy jsou tak roztomilí, že bych je brala doma. Nevím tedy, k čemu by mi byli a do jakého kouta bych je postavila. Zato pro Tonka bych uplatnění našla. Dříví naštípat, vodu přinést ... jo já vlastně bydlím v paneláku. Tak ho zas nechám té princezně. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama