Reklama

Reklama

Dědictví Ferramontiů

  • Itálie L'eredità Ferramonti (více)
všechny plakáty
TV spot

Anthony Quinn hraje pekárenského magnáta, který je rozhádaný se svými dvěma syny a střeží před nimi své jmění. Pak se ale objeví vypočítavá kráska, která se za jednoho syna vdá, druhého svede a poté se pokusí získat i bohatého patriarchu. Řím v roce 1880. Gregorio Ferramonti (Anthony Quinn) se rozhodl zavřít rodinnou pekárnu. Pak oznámí svým synům Pippovi (Gigi Proietti) a Mariovi (Fabio Testi) a dceři Tetě (Adriana Astiová), že se o sebe budou muset postarat sami. Jenže Pippova nová manželka, krásná a vypočítavá Irene (Dominique Sandová), je odhodlaná zdědit rodinné jmění. Aby toho docílila, rozhodne se pomocí mistrovské přetvářky usmířit staré rodinné spory. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (21)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Za všetkým hľadaj ženu, hovorievajú Francúzi a Mauro Bolognini túto ich životnú múdrosť roztiahol na 118 minút. Nebol to jednoliaty zážitok. Zaujímavé a dramatické epizódy sa striedali rozťahanými a nudnými scénami, ktoré boli navyše umocnené akýmsi šerom, ktoré panovalo počas značnej časti filmu. Anthony Quinn i Dominique Sanda zahrali svoje party výborne a najmenej ich postihol nedopracovaný scenár. Ennio Morricone bol tentoraz prítomný, ale nedominoval, čo ani nebolo jeho zámerom, predpokladám. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Půvabná intrikánka Irene v podání Dominique Sandy udílí členům rodiny Ferramontiů lekci v přetvářce a manipulaci s těmi druhými a vytře jim zrak. Problém je v tom, že ve snímku není možné se s kýmkoli ztotožnit a držet mu palce, protože prakticky všichni aktéři jsou ovládáni nízkými pudy, chamtivostí a bezohledností. Jde nicméně o velmi solidně natočené a obsazené kostýmní drama z 19. století se slušnou výpravou, takže příznivcům historické podívané se dá bez problémů doporučit. Překvapující je konec, který bez znalosti tehdejšího zákonodárství a panujících mravů je pro dnešního člověka obtížně pochopitelný, a nutno říct, že tvůrci se zásadní zvrat neobtěžovali svým divákům vysvětlit. Celkový dojem: 70 %. ()

Reklama

garmon 

všechny recenze uživatele

Za pět je jednoznačně Dominique Sanda - její pohled fenky, která právě viděla syrové hovězí-)) (scéna v bance). Ale ani zpracování není vůbec špatné - můj první Bolognini - filmy tohoto typu u nás většinou trpěly nedostatkem peněz - tady se to vůbec nepozná. Cítil jsem z toho takové jakoby odevzdání se snazší cestě - Bolognini - určitě si ještě něco pustím, ten pán uměl... Moc nechápu nízké hodnocení - film je v nejlepším slova smyslu "divácký". Možná proto, jak HROZNÉ to téma je??? Pár krásných perverzních záběrů po milování-). Výborná hudba - Morricone opisuje kde se dá, tady hodně Mahlera-) ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

Zdání klame. Pod maskou neviňátka se skrývá vlčice prahnoucí po majetku, která aby dosáhla svého cíle se neštítí ničeho. Pomalu plynoucí drama o chtíči, moci a bezmezné touhy po penězích je studií pokřiveného charakteru hlavní hrdinky Ireny, kterou výborně ztvárnila Dominique Sanda. Ta tahá za nitky uvnitř rozhádané rodiny Ferramontiů. Z hereckých výkonů vedle jmenované hlavní ženské představitelky nejvíce zaujme Fabio Testi a Anthony Quinn. Díky dobové výpravě, krásným kostýmům a vynikající hudby Ennia Morriconeho se tenkrát v kině jednalo o dokonalý zážitek. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vyššia spoločenská vrstva v Taliansku na konci 19. storočia mala iba jedinú túžbu, túžbu po peniazoch (sex nechajme stranou, i keď tu má tiež podstatnú úlohu). Tým je Dedičstvo nadčasové, uvedenie príbehu do akejkoľvek doby by nikdy nebolo rušivé. Nejakú hĺbku a svedomie by ste v postavách okrem starého naivného Quinna hľadali márne, jeden náznak tu však je a to dosť významný pre rozuzlenie deja. Pokiaľ sa vám páčil Viscontiho Nevinný, tak ste na správnej adrese, Dedičstvo ale nie je našťastie tak vizuálne nablýskané a tým bude divákovi bližšie. Môže sa stať, že začnete vďaka krásnej hlavnej predstaviteľke jej postave začať držať palce a možno to bol aj Bologniho zámer, aby sme dokázali pochopiť mužov v jej okolí a ja by som videl ako podtext filmu narážku na oblbovanie ľudí sladkými rečami politikov a našu nepoučiteľnosť ohľadom ich sľubov. Nie je od veci sa zamyslieť aj nad samotným záverom, ktorý sa zdá byť na prvý, asi sekundový pohľad relatívne spravodlivý, ale vážne iba na ten prvý pohľad. ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama