Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drátěnou košili v pračce nevypereš, aneb současná doba si nedokáže vážit statečných rytířů. Stačilo se jen omylem napít lektvaru namíchaného nepřátelským kouzelníkem a rázem se rytíř Godefroy a jeho sluha Jacquouille (již podle tohoto jména poznají Francouzi, že se jedná o zcela neurozeného člověka) ocitli ve 20. století. Samozřejmě, jak už to ve Francii bývá, našli své potomky, i když zrovna ne na takové úrovni, jakou by si představovali. Šlechta, potomci statečných rytířů, zchudla a v jejím zámku se naopak usídlil potomek vykutálených sluhů, který si jen změnil jméno z posměšného Jacquouille na důstojnějšího Jacquarta. Samozřejmě, že se pán i jeho sluha nejdříve ocitnou v blázinci, ale šlechtická krev se nezapře a Beatrice, jako přímý potomek rytíře Godefroy de Montmirail, se o svého předka postará... Režiséra Jean-Marie Poirého známe především díky jeho vynikající komedii Operace Corned Beef, kde se také objevila trojice komiků, kteří ve Francii patří ke špičce v tomto žánru: Jean Reno, Christian Clavier a herečka s neobyčejným komediálním talentem Valérie Lemercier. V Návštěvnících si je navíc užijeme v dvojrolích předků a potomků. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (491)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Moc se mi líbí styl jakým frantíci toto dílo natočili, neboť se v příběhu nevyskytují ani ty nejmenší zbytečnosti a střihy jsou prováděny tak precizně, aby se ušetřily i setiny sekundy. Nicméně pět hvězd nedávám kvůli kameře nebo střihu, ale kvůli té neuvěřitelné záplavě humorných scén, neboť jsem se i po těch všech letech a několikátém shlédnutí smál, až jsem se za břicho popadal. K tomu všemu, příběh je naprostý unikát, ze kterého se stále inspirují i novodobé filmy. V poslední řadě ještě hlavní postavy jsou bezchybně zvolené a jejich vzájemná interakce působí nejen vtipně, ale také přirozeně. Jako nejdůležitější postavu vidím Claviera, který si zaprvé zahrál dvojroli a ačkoli není hlavním hrdinou, tak je nejdůležitější postavou filmu a to vlastně dokazuje i jeho podíl na scénáři. Jedna z nejlepších komedií kterou znám. PS: Pokračování (Návštěvníci 2: V chodbách času) je přibližně stejně dobré, ale nevidím důvod pro to psát samostatný komentář, neboť je to hodně podobné. ()

AlistairMir 

všechny recenze uživatele

Nejlepší francouzská komedie všech dob a ať zhynu jestli ustoupím od svého názoru !! Clavier a Reno jsou ve svých rolích dokonalí a já se při sledování, jedné jejich kalamity za druhou, válel smíchy po zemi. Clavierova dvojrole je dokonalost, ten chlap je neuvěřitelnej herec a Reno jako šlechtic se snad narodil a jeho účes podle hrnce stačil mé maličkosti k tomu, abych se smál, kdykoli velkolepě nakráčel na scénu. Je naprosto zbytečné dále chválit, to prostě musíte vidět. Takže zapnout skříňku na trubadúry a koukat, jen pokud možno bez kakaa (kdo zná dvojku, ten mě chápe) ()

Reklama

johnys 

všechny recenze uživatele

Dnes už kultovní film. Vzhledem k příběhu (cestování časem je mé oblíbené téma) pro mne nejlepší francouzská komedie všech dob, předstihující i Četníka ze Saint Tropez. Reno a Clavier v té nejlepší formě. Herecký koncert, který nenudí ani po několikakerém shlédnutí, naopak s dobou zraje jako víno! Bravo Jean-Marie Poiré! Jedinečný snímek podtrhuje ideálně zvolená hudba Erica Leviho (Era). Film, u kterého bych chtěl být při natáčení... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Málokterý žánr mě míjí tak jako fantasy v té čisté podobě se středověkými rytíři a meči, což tady vytváří výrazný rámec. Ale ono je to skoro jedno, když se většina filmu po procitnutí dvou postav v současnosti promění v něco úplně jiného a promění se na můj vkus až v příliš divokou frašku. Tak, párkrát jsem se zasmál, byť víckrát jsem spíše trpěl, a humor typu hlodání telefonního sluchátka ve stylu hlodání kostí mi připadal spíše trapný. Svým komediálním talentem mě celkem zaujala Valérie Lermercier (a to i přesto, že mi nebyla moc sympatická a ani příliš hezká) a občas mě Návštěvníky bavilo sledovat z důvodu, že mě zajímalo, kam se děj posune. Ale ani v tomhle směru mě zpracovaní zrovna tolik nedostalo: když už občas došlo na pořádně napínavou část (návštěva tajemné komnaty za krbem s tou ženskou), stejně byla několikrát přerušena scénami odjinud. Sám jsem sice milovníkem francouzských komedií, i když často spíše těch poetičtějších a umělečtějších, ale docela si libuji v komedii v různých podobách. Popravdě jsem očekával cosi trochu víc inteligentního, možná i absurdního, ale tohle mi připadalo jen často (s přibývajícími minutami stále víc) nesnesitelně bláznivé a šílené. A taky zdlouhavé. A některé fantaskní nápady, jako např. získání prstenu z muzea v autě pomocí vyvolání(?) požáru na dálku či následný výbuch spojením dvoch vzlétnuvších prstenů, tu působí svým zpracováním tak nedomyšleně, až jsem měl pocit, že to jen tvůrce jednoho dne napadlo, tak si to prostě zrealizovali, aniž by všechny ty napřirozené fantaskní nápady nějak hlouběji propracovali a dali jim v rámci žánru patřičnou logiku či smysl. No nic, s Poirého tvorbou se zřejmě míjím ještě víc, než jsem si myslel, ač zatím stále vkládám velké naděje do jeho hudebního filmu Mes meilleurs copains (1989), tak uvidíme... [45%] ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Neviem či budem patriť k menšine, ale táto komédia ma zas až tak neuchvátila. Námet je síce výborný, bohužiaľ však už dosť odohraný. Vlastný nápad nie je zlý, ale spracovanie mi príde rozpačité. Hoci má ísť o komédiu, hudba často hrá na vážnejšiu nôtu; veľa miest je komicky nevyužitých. Neustále hysterické výbuchy samy o sebe nerozosmejú; Okrem ich mylného používania dnešných všedných predmetov som sa až tak nebavil. S ľahučkým prižmúrením očí - priemer. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (12)

  • Film sa svojím rozpočtom 9,5 milióna eur stal vo svojej dobe najdrahším filmom francúzskej kinematografie. (Raccoon.city)
  • Godefroy (Jean Reno) v jednom z rozhovorů pronese, že u něj v království nezůstal už ani jeden hektar volné přírody na lov. Hektar a obecně metrický systém byl zaveden až po Velké francouzské revoluci roku 1789, zatímco film se odehrává v 11. století. (Mr.Hudson)
  • V úvodní části odehrávající se v roce 1123 jsou bojovníci, včetně Godefroye (Jean Reno), vesměs oděni do plátových zbrojí z mnohem pozdější doby (min. pol. 14. století). (Merenre)

Reklama

Reklama