Režie:
Skip WoodsScénář:
Skip WoodsKamera:
Denis LenoirHrají:
Thomas Jane, Aaron Eckhart, Pavlína Pořízková, James Le Gros, Paula Marshall, Michael Jeter, Glenn Plummer, Mickey Rourke, Michael D. Olmos (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Casey Wells je bývalý drogový dealer z Los Angeles, který se už nějaký čas pokouší žít spořádaným rodinným životem a zapomenout na minulost. Z Los Angeles se přestěhoval do Houstonu, kde pracuje jako architekt a chystá se dokonce se svou krásnou manželkou Christine adoptovat dítě. Vše se zdá v pořádku, ovšem pak stačí jeden jediný čtvrtek a vše je ztraceno. Začne to v okamžiku, kdy se u jeho dveří objeví Nick, jeden z jeho bývalých kompliců. Rád by si u něj několik dnů nechal kufřík a půjčil si Caseyho auto. Casey ho pozve dál, ale nakonec ho přepadnou pochyby a nahlédne do Nickova kufříku. Když uvnitř objeví velkou zásilku heroinu, propadne panice a vše spláchne do odpadu. To však byla velká chyba, protože heroin byl kradený, a zanedlouho se jeho dům a okolí hemží nebezpečnými zájemci o "zboží", včetně Caseyho bývalé milenky Dallas, rastamanského zabijáka a sadistického gangstera Billyho Hilla. A do toho všeho se u dveří objeví dr. Jarvis, psycholog ze sociálního úřadu, který má zhodnotit, zda může být manželům Weelsovým svěřeno do péče malé dítě. Casey se ze všech sil snaží uhrát před Jarvisem roli spořádaného muže, který spolu se svou stejně spořádanou manželkou touží po dítěti, jenže pak ho zradí Dallas, která vyzradí vše o jeho kriminální minulosti. Zatímco Jarvis rozzlobeně odchází, Billy Hill zastřelí Dallas a chystá se na Caseyho. Ten ho však přemůže a uklidí do sklepa stejně jako předtím rastamanského zabijáka. Zdaleka však nemá vyhráno, protože nejprve mu zavolá zraněný Nick, aby mu prozradil, kde jsou ukryty dva miliony dolarů za prodané drogy, a vzápětí se objeví úplatný policajt Kasarov, který chce peníze i heroin. Casey si uvědomí, že jedinou jeho šancí, jak ze zapeklité situace vyjít se zdravou kůží, je poštvat všechny proti sobě a pak přesvědčit manželku, aby s ním natrvalo odjela do Francie. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (77)
Tvůrci můžou originálního Tarantina jen napodobit - bohužel nemůžou se k němu filmově přiblížit. I když některé prvky byli už v minulosti, pořád se dobře bavíme a filmový divák si připomenul starý dobrý časy krimi/thrilleru s příchutí černého humoru. Hromady mrtvých dealerů, průměrný střih, působivá Pořízková (která nenechala nikoho chladným), když to všechno spojíme, jde o cool/krimi nálož s příchutí Glazerova Sexy Beast. ()
Pro mne osobně velice zdařilá černá komedie. Mohl jsem se potrhat smíchy při neustálém vyzvánění u domovních dveří s očekáváním, jaký mafián či maniak zase vleze "napravenému" zločinci do bytu. Stejně tak jsem se mohl potrhat při bučení krávy-telefonu při neustálých telefonátech a dotírání mafiánů kvůli ztraceným penězům. Výborně propletené a prolnuté žánry od akce přes černou komedii až romantiku. Charismatický Mickey Rourke mohl dostat více prostoru, ale i tak, jeho přítomnost potěšila. A hlavně ... nádherná Pavlína Pořízková, která se nestyděla celá svléknout a je vyloženě můj typ se vším všudy ... ta je pro mne nezapomenutelná ... ( a to tvrdila v jednom rozhovoru v časopise, že by se ve filmu nikdy nesvlékla ...). Prostě parádní černá komedie. Jestli vykrádá Pulp Fiction nebo ne (který osobně dvakrát nemusím), je mi upřímně jedno... ()
Zjevnou inspiraci ranými díly Tarantina a především jeho kultovním Pulp Fiction nelze přehlédnout a objevuje se konec konců v řadě komentářů uživatelů. Nepůvodnost stylu a námětu by nepředstavovala žádný problém, kdyby Skip Woods dokázal stejně kvalitně pracovat s postavami a propracovat podobně rafinovaně scénář. Tarantino se stal kultem právě proto, že dokázal brakové motivy pozvednout na kvalitativně vyšší úroveň a dát tomu takový kabát, aby obsah neurážel ani estéty a intelektuály. Woods sice do svého bijáku angažoval pár prvotřídních zabijáků, psychopatů a ujetých postaviček, obdařil je coolovou image a cynickými hláškami, jenže je to zjevně samoúčelné, postavy jsou jen načrtlé a scénář nedotažený. Woods si od té doby jako režisér už ani neškrtnul a to vypovídá o skutečné kvalitě jeho filmu víc, než okouzlení žánrových fanoušků nad latexovým ohozem Pavlíny Pořízkové nebo kečupovými fleky všude kolem. Celkový dojem: 50 %. ()
Nemusím být filmový teoretik, aby mně došlo, že si Woods bere dialogy od Tarantina a zabíjení od bratrů Coenových. Přesto si ale myslím, že inspirace není totéž, co vykrádání. Nebo má snad Tarantino patent na dialogy a bratři Coenové na chladnokrevné zabíjení? Neřekl bych. Co se mě týče, tak Woods se inspiroval dobře a přizval si k tomu parádní osazenstvo (Eckhart byl hodně dobrej, Pořízková byla dost krásná a Jane mi potvrdil, že umí (ale to od té doby, co jsem viděl Mlhu, vím)). Prostě a jednoduše, kdo má rád černý humor, brutalitu, nahotu a já nevím co ještě, tak může zkusit Černý čtvrtek. Já ho zkusil a nechtěl bych si takový prožít… No, možná to ženské znásilnění Pavlínou… :-) ()
Seknout se zločinem je takové martyrium, že je snad lepší v něm pokračovat. Desítky filmů o polepšeném muži, kterému podsvětí nedovoluje začít řádný život, to tedy alespoň tak prezentují. Thomas Jane se napravil na jedničku, pracuje jako architekt a se ženou se chystá adoptovat dítě. Jenže místo očekávané návštěvy ze sociálky, dorazí bývalý kámoš s kufrem plným drog, který ještě k tomu ukradl, vzápětí se objeví najatý vrah. Zkrátka tento čtvrtek bude hodně černý a dobré scény budou mít zastoupení, ale film se ničím extra neblýskne. Sexappeal Pavlíny Pořízkové je to nejvýraznější, co jsem si z filmu zapamatoval. 60% ()
Reklama