Reklama

Reklama

Hoffman

Trailer

Obsahy(1)

Osamělý obchodník ve středním věku je zamilovaný do svojí sekretářky a odhalené tajemství o jejím snoubenci se mu hodí. Může ji totiž vydírat, aby byla na týden jeho. (Netflix)

Recenze (39)

Matty 

všechny recenze uživatele

Komedie? Spíš psychologické drama rozsahu 2 + 1 (dvě postavy, jedno prostředí – z větší části), v němž zbylo místo pro krutý humor. Nejkrutější vtip, bohužel asi nezamýšlený, přichází v samém závěru. Co slečnu Smithovou k tak nepravděpodobnému aktu přimělo, stockholmský syndrom? K příběhu, tak obratně balancujícím mezi smrtelně vážným a úsměvným, vůbec nepasuje líbivě idylický hudební doprovod, vhodnější pro romantickou komedii. Ale zase je fakt, že hudba k některým scénám vytváří mrazivý kontrast. Opět netuším, jestli záměrně. Zcela jistý jsem si pouze prvotřídním herectvím Petera Sellerse, který v roli muže neschopného dosáhnout toho, co by chtěl, budí znepokojení i lítost. Někdy obojí zároveň. Sinéad Cusack se snaží, po boku nezvykle utlumeného Sellerse se ale její hraní mění v přehrávání. Ty lepší čtyři hvězdičky jsou přesto hlavně za herce a za prostor, kterým jim – do té i od té doby hlavně televizní – režisér v poměrně dlouhých záběrech poskytuje. 80% ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Trochu pomalé, ale ústřední duo hraje tak dobře, že je to zábava. Sellers je správně excentrický a Sinéad Cusack je zase furt roztomile vyděšená. Celá ta filmová zápletka je trošku k neuvěření, ale konec se mi moc líbil. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Hoffmanovi kdysi ublížila mladá kolegyně z práce, on ji vydíráním přinutí, aby strávila týden v jeho bytě a rozehrává zlomyslnou psychohru. Ze začátku se hlavní hrdina jeví jako narušené chladnokrevné monstrum, ale postupně se dopátráme dalších souvislostí a zjistíme, že za tou krutostí je volání o pomoc... Neexistuje herec, který by se pro tu roli hodil líp než Peter Sellers, sám taková tvář pod maskou. A je to hlavně jeho kreace, co ten film drží nad hladinou průměru, protože tak nenápaditou dramatizaci knihy jsem už dlouho neviděl. O tom, co se dá ukázat konkrétní situací, protagonisté dlouze a nezajímavě rozprávějí, každou chvíli "důležitě" nakousnou něco, co pak není dopovězeno atd. V Geblerově románu je to asi všechno jasnější, ale že bych ho teď začal dychtivě shánět po antikvariátech, abych se dozvěděl víc? Ne ne, tak zajímavý příběh to zas není. Špatný film to není, ale měl na víc. 70% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Fascinuje mě kolik různých hereckých poloh dokázal Peter Sellers tak přesvědčivě a mistrně zahrát, a přestože je ta Hoffmanova nejblíže asi k Chanceovi z Byl jsem přitom, stejně jakýmsi způsobem naprosto vybočuje. Může za to pravděpodobně proměna hlavního hrdiny, ze kterého se během příběhu stane něco tak odlišného od postavy, kterou divák poznal na začátku, až se tomu ani nechce člověku věřit. Obměnou však neprochází jenom on, ale i ženská hrdinka a vůbec celý děj včetně žánrů filmu. Na začátku diváka sundává Hoffmanův zvrhle vtipný projev, aby později publikum ždímala po litrech Benjaminova citlivost (zvláštně jeho přiznání, které mnou emocionálně obrovsky hnulo a těžko na něj jen tak zapomenu; v každém případě o citovém vydírání tady rozhodně nemůže být řeč). Ostatně celá atmosféra snímku, tolik proměnlivá, diváka napíná, dráždí, nutí ho se těšit na každý další dialog, výraz hlavních hrdinů a v závěru člověk tolik touží po tom, aby ten jejich týden nikdy neskončil. Zároveň však dokáže pohladit po duši (na místě je také zmínit krásnou hudbu v čele s tolik říkající úvodní/závěrečnou písní). Plnohodnotný prožitek také záleží na tom, zda je divák ochotný na tuhle dokonale absurdní hru přistoupit, zejména přijmout jistě obtížně pochopitelné/uvěřitelné jednání/rozhodování slečny Smith a v neposlední řadě se smířit s koncem. Závěrem je tedy potřeba konstatovat, že v tomto případě rozhodně nejde o komedii v pravém slova smyslu, a že kromě úchylných hlášek typu: „Slečno Smithová? Prosím, udělejte si maximální pohodlí…jako byste chtěla být oplodněna.“ dostane potencionální divák i jiné typy emocí a ne vždy bude cítit potřebu se zrovna smát. Objektivně si film zaslouží 4*, čistě subjektivně (ano, uvědomuju si řadu nedostatků) je to slabší plný počet. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nezvyklý romantický film těží ze skvělého scénaře a především výkonů představitelů hlavních rolí. Romantický film nemusí být stupidní hromada klišé, ale jak vidno, může být napínavý, něžný i zábavný. A já se bavila od úplného začátku až do samého konce, protože Rakoff skvěle vybudoval napínavou atmosféru. Opět jsem byla zvýhodněna, neboť jsem si obsah přečetla až po zhlédnutí filmu, takže jsem nepřišla o velký kus napětí, neboť obsah opět vyžvanil velký kus pointy. ()

Hedka 

všechny recenze uživatele

Milo ma prekvapila Sinéad Cusack - jemná, priam éterická ( trochu mi pripomína Magdu Vášaryovú v mladosti). Registrujem ju skôr v zrelom veku, najmä ako milujúcu a hrdú matku Johna Thorntona v North & South alebo sympatickú domácu pani v Bertolucciho Zvodnej kráse, a hlavne ako mnohoročnú manželku Jeremy Ironsa (a matku ich dvoch synov). V Hoffmanovi má krásnych 22 a pripomína mi príbeh o Kráske a Zvierati.... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Pan Hoffman je poněkud tajemný muž mnoha tváří... má pověst velkého sukničkáře, nekompromisně se podbízí slečince v bytě (některé ty jeho úchylné řečičky nebylo zrovna lahodné poslouchat). Na druhou stranu není mu cizí být příjemným společníkem do páru, také zábavným průvodcem po výletě v přírodě, který vám za pochodu imituje kvákání žab, no jindy se v něm taky probouzí velká nesmělost a ostýchavost... Člověk nikdy neví, jak se protentokrát znovu zachová a podobné je to s celým filmem. Když slečna Smithová dobrovolně zazvoní u bytu pana a a zároveň se ho od první chvíle štítí, jsme vhozeni do znepokojivé situace, která neměla našlápnuto daleko od strašidelného thrilleru. O dvou postavách toho nevíme mnoho, netušíme, proč se vlastně v případě takové vztahové konstelaci sešli, a směr, jakým se bude příběh vyvíjet, umí mnohokrát překvapit. Mezi Peterem Sellersem v nezvyklé poloze psychologicky složitého milovníka a mile naivní Sinéad Cusack tu panuje zvláštní napětí, které postupem času dává vzniknout zajímavé chemii. Dokážou utáhnout celý komorní snímek natolik, až si v několika málo scénách říkáte, jak explicitní přítomnost dalších postav působí málem rušivě. Za čistokrevní komedii bych snímek neoznačil, ale z některých scén a závěru nakonec ten hřejivý pocit zůstal... a tady raději končím, abych nevyzradil pointu a závěr. 90% ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Som naozaj spokojný, ale chcel som byť ešte viac. Začiatok totiž sľúbil niečo inteligentné a zvrátené a mohol teda konkurovať mojej srdcovke. Potom sa hrdinovia samozrejme začali uberať do podstatne bežnejšieho a masami obľubovanejšieho žánru, ale celok nepokazili. Bol tu výborný Sellers (prednášajúci svoje cynicky úprimné myšlienky a lá Oscar Wilde), ktorý síce vie čo chce, ale nejde za tým neochvejne. Bráni mu z časti svedomie, z časti hanblivosť, ergo celá jeho povaha. No a jeho protipól a objekt túžby zároveň, Sinéad Cusack, ktorá je v danej situácií, za pomoci neskúsenosti, úplne neurotická. Ale prejde si nemalým vývinom, aby bola divácky atraktívnejšia a už je na svete klišé jak hrom. No v tomto prípade mi to nevadilo, bavil som sa naďalej. A bolo to pre mňa veľké prekvapenie, aké vždy poteší pri menších a menej známych filmoch. Pre absolútne hodnotenie som sa nakoniec rozhodol kvôli scenáru, ktorý bol výborný! Aby ste mali predstavu, stačí asi poznamenať, že do komentáru nedávam žiadny citát len preto, že netuším ktorý vybrať. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Veľmi zvláštny film, od ktorého stále očakávate niečo nezvyčajné. Je to umné klamanie telom, najväčšiu zásluhu na tom majú obaja protagonisti, ktorí azda nezlezú z obrazovky. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Sellers takový, že dokáže dojmout. Nesentimentální, přesto citlivá romantika. Málokdy se to dá říct, ale tohle je něžný film bez patosu. Proč to nevydají? /18. 12. 11./____ Po letech a opětovném shlédnutí přidávám: jak téměř vždy nesnáším Sellerse, tak tady je neuvěřitelné, jak silné sexuální pnutí mezi ním a tou nádherně mladičkou Cusack panuje už od první scény. A KOUSEK FAKT PODSTATNÉHO DĚJE - slečna Smithová se musí rozhodnout mezi mladíkem, který ji bere jako hračku a otrokyni a mužem, který ji bere jako hračku a bohyni. Neradostné rozhodování, ale vcelku jasné. Nicméně myslím, že slečna Smithová pana Hoffmana časem velice překvapí, protože ona má určitě pod tou vyjukanou fasádou pořádné drápky.___Stejně je ale smutné, že slečna Smithová, srozuměná s týdnem soužití s jedním starým obšourníkem se musí spokojit jen s kecami a s demonstrací jeho majetku. Není divu, že se cítí uražená. Konec konců souhlasila s týdenním soužitím s obšourníkem a nic? To je prostě hnus, slečno Smithová, a vašemu rozhořčení se vůbec nedivím. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Ona je to vlastně taková kombinace Krásky a Zvířete se Zkrocením zlé (v tomto případě naivní) ženy. Motivace hlavní postavy se postupně rozkrývají, ono nejde vlastně o nic světoborného, ale na to, že v úvodu působí jako prasák, půjde o docela zajímavou proměnu. A Sellers ji dokonale uhrál a musel jsem si přiznat, že v těchhle vážných polohách ho mám jako herce radši, než jako bláznivého komisaře. I když třeba Večírek se svým poker face uhrál taky skvěle. Co vlastně člověk nakonec čeká od života? Trochu porozumění, lásky, vstřícnosti? Co dělat, když to hledají oba, ale jeden o tom ještě neví, ale musí si to teprve bolestným prožitkem uvědomit? Z tohoto pohledu neberu konec jako k neuvěření nebo stockholmský syndrom, jak se zde v jiných komentářích píše, ale spíše jako prozření. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Keď začal film a krásna mlada žena zazvonila na dvere a otvoril jej milý, ale rozpačitý chlap, tak som ešte  vtedy netušil aký kolotoč žiadostivosti, pohŕdania a výstrednosti sa práve roztočil. Ale pekne po poriadku: Na začiatku som nechápal vobec súvislosti, prečo chlap dobíja ženu, ktorá ho evidentne nechce a nechápal som ani to, prečo išla k nemu domov , keď je jej tak odporný. Ale ako sa film rozbehne, všetko to krásne vysvetlí a aj keď i potom to nedáva až taký zmysel, ale zas ľudské zmýšľanie je u každého jedinca rozdielna a predvídať ich nejde. Peter Sellers si rolu zvodcu a pokušiteľa neskutočne užíval a Sinéad Cusack mu dlho odolávala a tie jej vyjavené až zhrozené gesta boli roztomilé. Ona aj keď hrala nedobytnú pevnosť mala pôvabne čaro a nečudujem sa, že osamelý chlap jej mohol odolať, práve naopak. Konverzácia medzi dvoma rozdielnymi osobami tu mala svoje neodolateľné čaro a tak keď sa do toho primotali ďalšie postavy, to troška stratilo na svojej kráse, ale si uvedomujem, že príbeh musel nejako napredovať. Koniec je už celkom neoriginálny a predvídateľný, ale ako celok má film bavil a o to ide, nie je dôležitý jeden článok zo skupiny , ale celok a ten bol luxusný. Silne 4*. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Tenti hezký film ukazuje, že Peter Sellers není pouze Closeau a pořádné řachandy, ale že mu jsou bližší i jemnější polohy. Hoffman nebyl příbuzným Closeaua, ale spíše Chaunceyho z filmu Byl jsem při tom. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Film jsem zatoužil vidět, jelikož jsem se doslechl, že v něm Peter Sellers ztvárňuje zápornou roli (spoiler co na tom, že je v závěru jeho "padoušství" relativizováno? spoiler), to jsem si zkrátka nemohl nechat ujít; nevím, jestli si v nějakém dalším filmu střihl Sellers roli morálně pochybného chlapíka? A asi jsem dobře udělal, že jsem filmu tu šanci dal, tím jak je Hoffman (1970) vystaven jakoby divadelní inscenace (až na výjimky kamera neopustí prostor Hoffmanova bytu), dává spoustu prostoru předvést hercům (kromě zmíněného Sellerse hlavně Sinéad Cusack v úloze slečny Smithové) co v nich vězí. Osobně mám tyhle komorní, konverzační snímky velice rád, a tak mě mrzí, že nemohu jít s hodnocením na více než tři hvězdičky. Holt mě finále filmu ideově děsí, resp. děsí mě, kterak Alvin Rakoff odlehčuje tam, kde by měl přitvrzovat (celou dobu jsem přemýšlel, jak by tenhle film mohl vypadat, kdyby ho točil A. Hitchcock jakožto svůj typický thriller). Poučen feminismy (feminismy, jelikož stejně jako neexistuje jednolitý liberalismus nebo konzervatismus, neexistuje ani jednolitý feminismus), mám za to, že sebevědomé (tj. znající svou cenu) ženy spoiler nemají důvod se zamilovávat do mužů, kteří o nich mluví s despektem misogyna a erotomana (lhostejno, že tím skrývá svou bolest z předešlých milostných selhání a z ní pramenící současné nejistoty) a že po vztahu chtějí víc, než aby z nich potencionální životní partner udělal pomyslného kanárka ve zlaté kleci spoiler. Poněkud ošklivě by se dálo říct, že pod všemi těmi společenskými změnami posledních padesáti let, tenhle snímek krapet zplesnivěl. Poděkování pak samozřejmě patří Willymu Kufaltovi, který mě na existenci tohoto filmu upozornil a nasměroval mě na Netflix, kde ho lze zhlédnout (platí k datu 5.3.2024). 60 % ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Je to v podstatě jen film o dvou hercích, ale jak roztomilost Sinéad Cusack, tak i charisma a skvělé herectví Petera Sellerse jsou dostatečnou zárukou dobré podívané. A jak dobré...I když to tak ze začátku vůbec nevypadalo a pan Hoffman působil dojmem solidního psychopata, tak jak dny v jeho domě ubíhaly a začal se se slečnou Smith postupně sbližovat, tak se z toho vyklubala moc příjemná a poutavá romance, u které jsem se přistihla, že se vlastně celou dobu pro sebe usmívám a na konci už jsem si z celého srdce přála, aby zůstali spolu, dokud je smrt nerozdělí. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ve snímku "Hoffman" se naplno ukazuje Sellersovo mistrovství, které netkví v tom, že byl skvělý pro komediální role, ale v tom, že komediálně dovedl podat i dramatické, tragické role, a to způsobem, kdy vás dovede v některých scénách doslova zamrazit. Jeden z nejlepších a nejvšestrannějších herců historie. ()

ibeh 

všechny recenze uživatele

Nedělám to ráda, ale po pár dnech jsem musela zvednout o jednu hvězdu hodnocení. Herectví Sellerse je zde prostě tak dokonalé, že celý film je sice hodně komorní, ale má švih a šťávu. Chování podivného svůdníka se tam stále mění. Pořád jsem čekala, co se bude vlastně dít dále. A herecká partnerka Cusack postavu zvládla taky na jedničku. Moc pěkné a pozitivní. ()

roorybacky 

všechny recenze uživatele

Zde přítomné žánrové označení Hoffmana jakožto "čisté komedie" je naprosto zavádějící, jedná se totiž o film ve svém jádru hluboce smutný, místy tragický, který tento svůj dramatický základ pouze odlehčuje vřele humornými výměnami mezi svými protagonisty, skrze které rovněž trefně charakterizuje jejich osobnostní a charakterové vlastnosti. Je to film o zklamaném člověku plném lásky, kterou nemá komu dát, a uchyluje se tak k zoufalým a v konvenčním pohledu zavrženíhodným činům (Hoffman). Je to film o iluzornosti a sebepřesvědčování sebe sama o lásce k někomu, kdo tuto lásku přitom vůbec neopětuje (Janet ve vztahu se svým snoubencem). A rovněž a především je to přirozeně film o nepřirozeném setkání těchto dvou lidí. Sinéad Cusack je nepředstavitelně krásná a její věčně vyjukaný výraz neodolatelný (ač možná lehce nadužívaný). Peter Sellers byl nepopiratelným hereckým géniem - jak už zde bylo zmíněno -, jeho přerod z odpudivého chlípníka do smutného citlivého muže je dokonale plynulý, přirozený a uvěřitelný. Funkční chemie a nepravidelně na síle nabírající a poté opětovně ochabující náklonnost mezi touto dvojicí v intimní atmosféře útulného bytu je zcela odzbrojující. Dost možná proto, že jsem nedávno četl Fowlesova Sběratele, mi jej Hoffman v lecčems připomněl. Přestože s ním fakticky nemá nic společného, je mnohem odlehčenější, umírněnější a zkrátka jiný; základní téma a mnoho charakteristických znaků svých postav mají tyto dvě díla společné. Hoffman je překrásná pohádka pro dospělé, ve verbální rovině na svou dobu dosti sexuálně otevřená, nicméně i ve své občasné vulgárnosti vkusná. Hoffman je filmem, jehož hřejivost nelze uspokojivě vyjádřit jakoukoli kombinací těch nejhřejivějších slov či frází. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Petera Sellersa moc nemusim, no v tomto takrka genialnom filme rozohrava pekne brutalnu zlomyslelnu psychohru. Pod drsnym povrchoma tvrdou maskou sa ale skryva zranitelne ludske vnutro. Uzivatel Pierre to rozobral vyborne vo svojom komentari, mna tato hra na zlomyselnu psychohru s postupnmy odkryvanim Hoffmanovho vnutra opantala a uz ma nepustila cely film. Jo, tak si ma film omotal okolo ruky, ze som od toho nemohol odtrhnut oci. S maximalnym hodnotenim nevaham : 100 % ()

Reklama

Reklama