Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třicátník Harold Fine pracuje jako advokát, vede spokojený usedlý život a kromě občasných potíží se zaparkováním auta nic neřeší. Problémy nastávají, když jeho dlouholetá přítelkyně Joyce zatouží po svatbě. Harold se přitom dlouho chomoutu šikovně vyhýbal, teď už ale není úniku. Před svatbou ale bude nejprve pohřeb, zemřel totiž Ed Foley - řezník, který kdysi dvouletého Harolda zachránil před udušením bombónem. Harold se při té příležitosti setkává se svým hippisáckým bratrem Herbiem a jeho krásnou mladou přítelkyní Nancy. Přestože Nancy vyznává úplně jiný styl života než stárnoucí právník, pověstná jiskra (i za pomoci zdrogované buchty) stejně přeskočí. Harold si bude teď muset vybrat… (dopitak)

(více)

Recenze (8)

bloom 

všechny recenze uživatele

Obsadit Petera Sellerse jako hippie se mi zdálo jako geniální nápad. Úplně jsem si představoval jeho proměnu v ortodoxního příslušníka tohoto hnutí, kterého by podal s ironií jemu vlastní. Film je ovšem koncipovaný úplně jinak. Jak už nastínili kolegové, nejprve Sellerse vydíme jako seriózního právníka, který si není příliš jistý svou nastávající a pomalu se sbližuje s členkou květinových dětí. Z této části pocházejí asi dvě nejvíce zapamatovatelné scény z tohoto filmu, převoz rakve a řezy "se speciální příchutí", z nichž ale především druhá mi přijde zbytečně moc roztažená, že až přestává být vtipná. Když to ve druhé polovině začíná cvhíli vypadat, že se film vydá směrem, který jsem popsal v úvodu komentáře, místo toho přijde jakási parodie tehdejší mládeže, stylem podobná jedné scéně z francouzského Zahradníka z Argenteuil, které Sellers pouze přihlíží. Postava, kterou hraje, jedná chvílemi dosti nepochopitelně a bohužel mu nedává až tak velkou příležitost předvést, co umí. Přesto některé repliky jsou velmi vtipné a úvodní píseň příjemně vlezlá. Oproti Honu na lišku nebo Co je nového, kočičko? ale slabší kousek, i když potenciál tu byl. ()

Javert 

všechny recenze uživatele

"How can you tell me how beautiful marriage is when you mentally rape every woman who passes by?" I tohle je jedna ze spousty hlášek této nezapomenutelné komedie.Pohřeb & převoz rakve a "groovy brownies" jsou bránici trhajícími scénami i dnes. Výlet Petera Sellerse mezi hipíky. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Úžasná vtipná komedie. A to přesto, že hippies a všechno s drogami související nemám rád. Proměna Petera Sellerse v Hare Krišnu vás prostě dostane, ikdyž jeho seriózní začátek je o poznání vtipnější. Koláčky s "ganjou" tu byly už dávnou před Zelenkovými Samotáři (takže se jdi Macháčku vycpat!). Písničku "I Love You, Alice B. Toklas" si budete zpívat ještě dlouho po titulcích. Židovská svatba vivat! :-) Krásná Leigh Taylor-Young, geniální komik Sellers a hlavně neopakovatelná atmosféra Ameriky mezi WW2 a érou Dallasu (to je hlavní důvod, proč mám filmy z téhle doby tak rád). Edit 25.12.2014: Viděno v českém dabingu (ČT 1997) a naprosto nechápu, co se mi na filmu tehdy tak líbilo. Sotva slabé 2* ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Chudák Harold je v krizi středního věku a je tak stresován svým životním stylem, společností, známými, rodinou a svou konkubínou/snoubenkou, že se občas nemůže ani nadechnout (což je doslova vyjádřeno jeho astmatem). Není proto divu, že propadne svodu bláznivosti, která se aspoň zprvu zdá osvobozující, zvláště když průvodkyní na této bláznivé cestě je mu taková luzná hipícká víla. Ale pro cestu naprosté bláznivosti je Harold nakonec vnitřně příliš seriózní. Leč jak pak žít dál, když tato cesta je neprůchozí a na tu starou se též nelze vrátit, byť to Harold zkusí. V tom vlastně film nedává odpověď a končí nekoncem..... Takže je to vlastně vážné téma podané formou bláznivé, barevné komedie s chytlavou ústřední melodií. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Komedie s Peterem Sellersem ve vážné poloze? Jednu takovou zkušenost jsem již měl, a že by mě nějak výrazně uspokojila, se říci nedá (Milionářka - 1960). Zde tomu ale bylo jinak, dokonce mi scény s ním coby standartně vzhlížejícím úředníkem přišly mnohem vtipnější než ty papírově šílenější v druhé polovině. Bohužel tento dojem se ale podepsal i na mém diváckém zážitku, který byl spíše průměrný a pozdější opakovaný psychologický obrat o 180 stupňů v případě hlavní postavy už docela zapáchal křečí. Zklamaný jsem i s ohledem na potenciál, který v sobě nese svižná změna ze seriózní osoby ve volnomyšlenkáře (ještě k tomu v podání P.S.). Navíc mě chvíli přepadala myšlenka, že scénář celkem nepovedeně napodobuje dílo Neila Simona... Přesto narozdíl od jiných podobných zklamáních šanci ještě dám, už jen proto, abych si mohl spolu se skupinou Harpes Bizarre broukat "I Love You, Alice B. Toklas...". 60% ()

Reklama

Reklama