• topi
    ****

    Detektivní inscenace Zdeňka Kubečka oplývá dusným vesnickým prostředím, ve kterém skupina vyšetřovatelů řeší případ vraždy místního nadsamce, před kterým nezůstalo více sukních schovaných. Vrah je sice jasný už velmi brzo, i tak se napětí stále stupňuje a herecké obsazení plně a přesně vystihuje jednotlivé charaktery jak vesničanů, tak vyšetřovatelů. Kvalitní hudební poslech obstaral Jiří F. Svoboda.(2.7.2018)

  • Skuby47
    ****

    Méně známá, ale překvapivě slušná televizní inscenace, potvrzující, že i za málo peněz se dá se schopnými lidmi udělat hodně muziky. Zajímavé zvolna plynoucí vyšetřování se opírá o výborné herecké výkony a o starý dobrý logický úsudek. S osudy venkovských lidiček, kteří v případu figurují se seznamuje a postupně je rozplétá Eduard Cupák v netradiční roli kriminalisty. Líbilo se mi to, ale milovníkům akce bych to nedoporučila.(23.5.2013)

  • crozet
    ***

    Stažen TV vodníkem do hlubin tlejícího komoušskýho rybníku a přímo pěkně k bahnitému dnu v podobě expresívní socialistické vesnice 80. let českého poststalinského formátu, vydržel jsem do konce, což považuji za znamení dobré. Pomineme-li odpudivé a pokud možno zapomenutelné reálie doby výroby a obrátíme pozornost k čistě řemeslnému kontextu, našel bych i slova chvály - tento "detektivní" film pro dobrou režii a povětšinou dobré herecké vedení nabývá prvky autenticity (pochvala Cupákovi, nepříjemnému S. Matyáši, uhrančivé Libuši Geprtové, režii dialogů a scénických momentek a - dle dobového klišé - "dalším"). Ota Sklenička měl s postupem věku herecký rejstřík opravdu silně redukovaný, nicméně když mu napsali roli na míru (a to u Oty nebylo úplně výjimečné), prohru této sportovní sázky o kursu 1,01 očekávat patrně nemohli. Za zmínění dále stojí občasné obrazy, které svůj hurónský výsměch tehdejším poměrům zabalily do totálního dadaismu, což patrně cenzurujícím ochranitelům socialistického umění znemožnilo nějaký restriktivní zásah (vzpomeňte si na během "svědecké výpovědi" člověka sedícího na posteli, který v inkriminovanou dobu spal, což mu nemůže odpárat nikdo, ani ten nejchytřejší socialistický divák, zadívá-li se mu zkoumavě do tváře). Detektivní zápletka a příběh postupného odhalování v pořádku, charakterová precizace oběti tápavá.(27.6.2011)

  • mh.mail
    **

    40% — Tuctová studiová detektivka s několika exteriéry, jak bývalo v tehdejší době zvykem. Celou dobu se vyšetřování pořád točí kolem časového snímku jednotlivých osob (a děje se tak prostřednictvím svérázného vnímání času místními podle odjezdů vlaků), kde jste byl, kde byli ostatní, ale pachatel se nakonec musí přijít přiznat sám.(1.7.2019)

  • farmnf
    ****

    Velmi dobře udělaná socialistická detektivka. Eduard Cupák je tam nechtěně v roli pokomunističtělého rady Vacátka. Svatopluk Matyáš by nejradši celou vesnici zavřel do vyšetřovačky ale jeho šéf Cupák jako by věděl what is go. Libuše Geprtová odvedla vynikající práci, stejně jako Ota Sklenčka. Z krimi vůbec nějak nepoznáte hnilobný dech komunismu vyjma všudypřítomného pomocníka VB Zdeňka Martínka, který tuto roli šťourala a donašeče absolvoval téměř ve všech českých krimi minulého režimu (Smrt stopařek). Věra Vlčková tam opět koupila roli nenasytné venkovské nymfomanky, Jorga Kotrbová zase v roli těhotné a podvedené venkovské slepice(ala Utrpení mladého Boháčka). Herectví Oty Sklenčky tu doslova exceluje, škoda, že v minulosti bylo promarněno rolemi stranických funkcionářů, vlezprdelků a přisluhovačů....zde se předvedl na výbornou. A úžasný Vladimír Krška, vždy tlustý podváděný a alkoholik. Chlastá ve vlastní hospodě ale aby ho hosti neviděli, chodí do sklepa narážet a tam se doráží tvrdým, je to vtipné a opravdové. Rozhodně mohu doporučit, Zdeněk Kubeček?Nevím, neznám ale dobré!(22.11.2009)

  • - Natáčelo se vesnici Petrov u Prahy. Hostinec U Valešů se dodnes vzhledově příliš nezměnil. Stejně tak statek je nedaleko. (Nerajohn)