• MickeyStuma
    ***

    Výchovná agitka o nutnosti kolektivizace se všemi svým přednostmi. Záminkou pro příběh je vrátivší montér ze zahraničí pochopitelně zvyklý na jiný přístup. A tak si nějak nemůže zvyknout na socialistické soutěžení v rámci kolektivu a nutnost brigády. Do toho si namluví neznámou ženu, která se nemůže rozhodnout k svatbě. A tak máme možnost sledovat neustálé dohady buď v podniku v partě a nebo kolem svatby. Opět se tu sešla plejáda známých herců tehdejší doby a to dokonce i včetně Jaroslava Marvana. Za zmínku stojí i účast mladičkého Jaroslava Satoranského. I když tu několik věcí je k zasmání, celkově jako komedie snímek značně selhává. Téma se bere sakramentsky vážně a to je právě ve výsledku velice na škodu. Svému účelu snad ve své době bylo dosáhnuto.(22.3.2015)

  • plechulka
    **

    František Peterka, onen chlap jako hora a frajer, individualisticky spoléhá pouze na své síly a své vydělané peníze, musí být dotlačen scénářem k tomu, aby "prohlédl" a pochopil, že pouze v kolektivu své brigády socialistické práce najde své štěstí (osobní i pracovní, neboť jedno bez druhého ani není možné). Agitka jako řemen a dodnes poučný vhled do oněch časů budování - již z "Anděla na horách" víme, že i na dovolenou bylo třeba jet s kolektivem a ne s manželkou - a zde se mimo jiné poučíme o tom, že nejen titulního hrdinu, ale i jiného pomýleného soudruha kolektiv vychová - třeba tím, že jej v den výplaty s ostatními členy BSP doprovodí k až manželce a dohlédne na to, aby jí odevzdal výplatu do posledního pětníku... Protože kolektiv brigády tvoří Sovák, Menšík, Postránecký, Marvan, Záhorský atd., myslím, že na "place", když nemuseli přeříkávat scénáristické perly, muselo být daleko veseleji než ve filmu...(4.1.2020)

  • pytlik...
    *

    Zatímco zaostalí Američané museli při pacifikaci Nicholsona v Přeletu použít skalpel, daleko pokročilejší socialistické zdravotnictví používalo sofistikovanější metody, ale s naprosto stejnými účinky. A tak se z vrcholně sympatického svalovce Peterky, který na ženský a činky nemyslel jen v těch řídkých chvílích, kdy si představoval ženský s činkama, působením klasické české husičky stal uťápnutý shrbený mužíček, který se stará jen o to, jak dobře vycházet se svými soudruhy z práce a jak si vystavět teplé hnízdečko. Ach jo. Hvězdičku dávám jen za Peterku jako herce, ne jako postavu co hrál, jinak by to byl odpad jak vyšitý. Myslím, že takový Sovák, Menšík ("tady soudruh si dal závazek, že nebude pít!") a Marvan se snažili na své role rychle zapomenout.(25.12.2013)

  • Gekacuk
    *

    Velmi špatný film, který má dokázat, že není nic svatějšího a důležitějšího než pracovní kolektiv. Film je plný hloupých a nereálných zvratů, například když Vránová odmítne na radnici říci své "ano". Celé mi to připadá ujeté. Není to ani vtipné ani ze života. Nejtrapnější roli má asi Marvan. Jeho budovatelská postava je nevěrohodná, nezajímavá a spíše smutná. Možná Menšík jako alkoholik je věrohodnější, ale celkově je film o ničem. Kuriozní je, že se Peterka "pokazil" při dlouhodobém pobytu v Sovětském svazu.(1.8.2010)

  • charles3
    ***

    Dobová moralizující komedie s výkvětem tehdejší komediální elity. Vedle Krakonoše a Pyšné princezny si totiž zahráli mj. Marvan, Sovák, Menšík, Záhorský, Filipovský nebo E.Fiala. Zaznělo několik dobrých hlášek, z nichž nejvíc mě pobavila ta Filipovského: "Za to můžou ty atomové pokusy, to mi nikdo nevymluví!" :-D(30.5.2020)

  • - František Peterka ve filmu řídí automobil, ve skutečnosti však nikdy nevlastnil řidičské oprávnění. (M.B)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v Prahe. (dyfur)