Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nejnovější filmovou tvorbu zastupuje tato posmutnělá komedie. Rozehrává celodenní pošťuchování, které si vyměňují mladičký taxikář a postarší pasažér. Řidič mu totiž nabídl neomezené svezení, aby si tak vykupoval jeho mlčení - stačila chvilka nepozornosti, aby drobně naboural do cizího auta. Podařený cestující jej pak nutí k ježdění z místa na místo, nejlépe pak z jednoho konce Prahy na druhý. Je cenné, že autoři nepodlehli pokušení vytvořit jednorozměrnou humoresku a jednotlivé postavy i situace, jimiž procházejí, obohatili o další významové okruhy, které se na výchozí téměř "bakalářský" příběh postupně nabalují. Když už pro nic jiného, aspoň se dočkáme stále podrobnějšího rozkrývání ústředních postav, jejich zdánlivá jednoznačnost, rýsující se na počátku, se pozvolna rozplývá.
Pražský taxikář Jarda (Jan Dolanský) má dnes narozeniny a chce si je opravdu pořádně užít. Všechno má pěkně naplánované a pod kontrolou - tak jako zatím všechno v životě. S každým vyjde, všechno zařídí, všichni jsou s ním spokojení. Jarda se prostě "vyzná". Má skvělou manželku, krásný byt, pohodovou práci, novou milenku a spoustu dobrých známostí. Jenže právě dnes nabere do auta konzervativního a zásadového důchodce (Viktor Preiss), který mu během jediného dne dokáže rozložit celý život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (201)

imf 

všechny recenze uživatele

Lepší než Pánská jízda, horší než většina ostatních českých filmů. Mistr Kotík si ani druhým filmem nenapravuje vizitku a opakovaně dokazuje, že neví co dělá, ať už s tužkou v ruce nebo režijní sesličkou na zadku. Je smutné vidět relativně talentované herce v hlavních rolích, kterak se dusí ve stísněném taxíku a replikách, posunujících rozhovory odnikud nikam. Pravé inferno se ale opakuje v rádoby sitcomových interiérech, kde se řeší dějová vata. A u Kotíka tohle označení můžete brát doslova. Vtipy utekly, nadsázka se odstěhovala na Island a logika si vzala dovolenou. Jinými slovy není jediného důvodu, proč byste s tímhle filmem měli sdílet společný myšlenkový prostor. Pokud tedy nejste sebevrazi. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

První film Martina Kotíka byl otřesný z hlediska formy, ale dost často mě rozesmál. A herci dobře hráli. Což o tomto kousku platí úplně naopak. Po technické stránce je VN lepší než PJ (která střídala jen mechanismus "interiér-exteriér-vtip"), má dobrou hudbu, ale Jan Dolanský je překvapivě mdlý, Viktoru Preissovi zřejmě bude slušet jen televizní obrazovka, ovšem hlavně mě neuvěřitelně SRALO jak nepokrytě, bez invence a pitomě míří snímek k té vpravdě debilní moralitě, která po různých neuvěřitelných zkratkách (jak v ději, tak v jednání postav) vyznívá jako parodie. Navíc opravdu "zvláštních", či spíše nefunkčních scén je tam víc (ty s tetičkou ne, spíš bych za všechny uvedl "sexy prádélko Alice Bendové.") To jsem fakt zíral. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Vemte jednu deci Collateralu a dvě lžíce morálního poselství z Telefonní budky a zalijte to dvěma hektolitry rozžhaveného slizu z Pánské jízdy - a máte komediální hit začátku léta. Je to možná velký skok pro režiséra Kotíka, jenž se od tří chlapů v baráku přesunul k pokusu, který lze nazývat filmem (tzn. žádný plamenomet v lednici, žádné jiskry z televize, žádné humorné vaření večeře a chybí i Dejdar s elegantním panděrem). Ale pořád miniaturní krok pro diváka, jemuž ke štěstí nestačí toporné dialogy, humor na hranici selhání srdce (tetička, pane bože, co ta tetička Jany Hlaváčvové?!) a scénář tak zběsilý, jak jen od autora Pánské jízdy může být. Jediným pozitivem je pro mě Preiss, naopak zamrzí, že Kotík semlel i herecké kvality Jana Dolanského, který koulení očima a trousení trapných hlášek nezvládl ustát. V interiérech se znovu odehrává filmařské peklo, venku se jakž takž daří. Každopádně král české situační komedie je zpátky. A i když mu nepřeju nic zlého, na vás ostatní volám: Kryjte se! :-) ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Kotík jako scénárista opět nefunkční, byť režijně to není taková hrůza jako minule. Ale jenom díky tomu, že mu děj „dovoluje“ civět většinu času skrze čelní sklo dovnitř auta, protože když se z něj vyleze, je to peklo s humorem a rozhledem Novácké Ulice. Od průseru jej zachraňují Preiss s Dolanským, kteří evidentně našli podobnou hereckou vlnu a i když sypou hlášky bez koulí, divák aspoň chvíli nechce páchat harakiri. Nuž, oproti režisérově hrůzné prvotině mílový skok, ale pořád standardní bída jak vystřihnutá ze současné produkce českého filmu. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Oproti Pánské jízdě posun v kvalitě o několik sedmimílových skoků. Ne snad, že by Kotík na druhý pokus natočil dobrý film, ale alespoň vám při jeho sledování nebude tak trapně jako u jeho debutu. Je to nuda, pokusy o humor jsem tak nějak vůbec nepostřehl (až na ten nepovedený vtip, že tu prohrála Sparta doma s Brnem), nikdo tu nehraje a laciné morální ponaučení je určeno... Nevím, pravděpodobně vůbec nikomu? ()

Galerie (7)

Zajímavosti (5)

  • Natáčelo se v reálném taxíku, v tomto prostoru spolu byli Jan Dolanský a Viktor Preiss uzavřeni celkem téměř měsíc. Tato situace samotná pomáhala navodit tu "správně podrážděnou" náladu obou protagonistů. (hippyman)
  • Filmový děj se odehrává během jediného dne, a tak se ve filmu několikrát zobrazí údaj o aktuálním denním čase. V ranním vysílání sděluje moderátor v rádiu, že dnes od sedmnácti hodin začíná fotbalový zápas mezi Spartou a Brnem, ale už v 18:00 zazní z téhož rádia konečný stav tohoto zápasu. Fotbalový zápas však bez poločasové přestávky trvá 90 minut. (Frajtkof)
  • Jan Dolanský pro inspiraci k ztvárnění své role před natáčením hodně jezdil taxíkem a vyptával se různých taxikářů. (hippyman)

Reklama

Reklama