poster

Shut Up and Dance (S03E03) (epizoda)

Drama / Komedie / Horor / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie, 2016, 53 min

Režie:

James Watkins

Hudba:

Alex Heffes

Střih:

Jon Harris
(další profese)
  • filmsim
    *****

    Konečně Netflix dokázal, že je tou správnou volbou na produkování nových epizod Black Mirror. Po prvním a druhém dílu 3. série jsem nebyl, i přes jisté režijní kvality, zcela přesvědčený, ale tímto třetím dílem mi Netflix připomněl vše, co mi přijde na tomto seriálu tak výjimečné a intenzivní. Dokázal ve mně probudit velmi podobné pocity jako u zcela prvního dílu tohoto seriálu, který ve mně ještě dlouho po shlédnutí rezonoval. Strach a beznaděj všech zúčastněných je zde tak skvostně podaný a uvěřitelný, až z toho mrazí. Zarážející je to o to víc, že svět prezentovaný v tomhle dílu není žádnou technologickou vychytávkou odlišný od toho našeho, a proto je vše ještě nepříjemnější a to v tom nejlepším slova smyslu. Vcítit se do né úplně kladných postav není problém. Vždy bylo pro Black Mirror výsadou neprezentovat postavy jednotvárně s jasně vykreslenou charakteristikou na ty hodné a zlé, vždy se postavy prezentovali jako skuteční lidé ve vší představitelné odpornosti a blahosklonnosti. Realističnost tohoto dílu je tím největším pozitivem. Dialogy nepůsobí uměle, vše je nám velmi povědomé a o to je to celé mrazivější podívaná s výborným završením, které celkový dojem ještě vyvyšuje nad pouhý nadprůměr. Hlavní postava byla nepříjemně lidsky zahraná mladým Alexem Lawtherem, který je pro mě opravdový herecký objev. Takovéhle ucelené, režijně i herecky dokonale zvládnuté epizody dělají z Black Mirror nejlepší seriál ve svém žánrovém odvětví. 9/10(7.12.2016)

  • majec4
    *****

    Zatial asi jedina cast kde sa popisovana spolocnost prakticky uplne podobala tej nasej. Takze z tejto stranky nezaujimava cast. Pri tom mnozstve roznych prikladov spolocnosti ma to ale hned od zaciatku oslovilo a fakt som bol plny ocakavania co bude vo veci. Celym dejom som presiel so zaujmom, lebo pointa bola jasna, atmosfera bola gradujuca, uz sa len dockat zaveru. A ten bol teda dost kruty. Opat mozeme polemizovat co bolo spravne, co nie, no cast ktora musi zaujat. Herci boli skveli, takze aj vdaka tomu idem do plneho poctu.(28.5.2018)

  • Helmutek
    *****

    Fuj, tenhle díl mě totálně rozebral. Rozerval. Zničil. Ještě několik dní po něm se to ve mně mlelo, motalo se mi to v hlavě a vůbec mi z toho nebylo hezky. A nejděsivější a nejmrazivější na tom je, že tohle se určitě už dělo i děje - mám teda vlastně já sám vůbec zameteno před vlastnim prahem? Protože ono už možná včera bylo pozdě na něco takovýhodle myslet... (POZOR, TROLEJ) Ten příběh se odvíjí pomalu a postupně, začíná to hrozně hezky, všechno vypadá úplně normálně a bezproblémově, a postupně to začně nabejvat úplně paralyzující hloubky a šířky a vejšky, jako takový monstrum z těch nejhorších nočních můr, co schovaný někde v ustupující mlze začne postupně nabejvat na tvaru, a každou další chvilkou je to horší a děsivější a člověk už dávno ví, že to skončí strašlivě, ale ono to přesto pořád nepřestává a pořád se to zhoršuje... A tahle postupná změna se děje, aniž by se vlastně nějak výrazně změnil styl vyprávění nebo pojetí. A tu mojí úzkost ještě umocňuje to dilema, kdo je vlastně vinnej víc - ten, kdo někoho vydírá v rámci (jím definovanýho(!)) vyššího principu mravního, nebo ten, kdo si třeba občas objedná kurvu? Dá se to vůbec říct, a má se to vůbec porovnávat? A můžu se vůbec určit do role, která o tom může rozhodnout? Nepochybný ale je, že svět JE plnej lidí, který na sebe tyhle role bere a brát bude, takže jediná obrana proti tomu je asi nedělat věci, který by mi zničily život, kdyby se o nich moje okolí dozvědělo - minimálně to nenechat na těchhle samozvanejch soudcích. Ono to asi je tak trochu očividný a samozřejmý pravidlo, internet nás ale bohužel staví do úplně jinejch pozic, aniž bysme si často uvědomovali, že tam vlastně už dávno jsme. Samozřejmě je otázkou, jestli to následný společensko/rodinný stigma ("to je ten, co si objednává kurvy/co chodí do bordelu/co rasisiticky vtipkuje") je odpovídajícím trestem za prohřešky viníků, nebo jestli díl týhle lidský destrukce nejde i za mírou společenskýho pokrytectví (nějaký tajemství má každej, a je jednouchý se tvářit, že se to týká jen těch druhejch-těch, na který se přišlo). To samozřejmě nijak nesnižuje očividně zvrácenou a opovrženíhodnou pedo-úchylku hlavního hrdiny, která se naplno potvrdí až v posledních minutách filmu, a jejíž děsivost a hrůzostrašnost asi nebude zpochybňovat nikdo. Jakkoli šokující a vlastně mrazivý zjištění to pro mě bylo (dyť on sám byl ještě vlastně dítě!), tak až vlastně díky tomu se nakonec ukáže, že celej ten řetězec vydíranejch "obětí" s různou mírou "závažnosti" prohřešků (teda podle měřítek vyděračů) byl vystavěnej jen díky Kennymu a jeho finálnímu sokovi v tom posledním boji na život a na smrt, že celý to bylo zkonstruovaný jako trest pro ty nejzvrhlejší, nejodsouzeníhodnější a nejhorší úchyly. Ti ostatní jen dělali mezičlánky, byť i o nich to vyděrači nakonec všechno zveřejnili - byli "jen" částma toho obludnýho smrtícího totemu, na jehož vrchol bys posazenej až Kenny s tim jemu podobnym. Pro tyhle dvě "hlavní postavy" řetězce ale přijde (kromě samotnýho zvěřejnění) ještě další trest, a to takovej, kterej jim podle vyděračů náleží - trest absolutní, po kterym nastane smrt buď fyzická (pro toho slabšího) nebo společenská (pro toho, co souboj přežije): Za prvý mu na kontě kromě pedofilie přibude navíc ještě vražda, a za druhý to společenský zdiskreditování je v podstatě doživotní, natož třeba v kruhu rodiny (to kdyby třeba oficiální trest ve vězení nakonec náhodou nebyl nijak fatální). Příběh teda končí totální destrukcí (vztahovou, psychickou, společenskou, fyzickou - vodevr) na všech úrovních, a to i u lidí nebo dokonce dětí, do kterejch by to člověk třeba nikdy neřek - dyť on na začátku tý holčičce tak hezky přines tu zapomenutou hračku... Tak je to ale asi dycky, co. Při závěrečnym rozhovoru, kdy zoufalej Kenny v panice řiká, že se jen kouknul na pár fotek, tam se mi chtělo brečet. Protože dneska je doba, kdy se na nějaký takový fotky dá podívat až moc snadno - bez toho, aniž by člověk musel tušit, co vlastně dělá nebo kam to vede (jasně, pedofilie je přece jenom ještě pořád někde jinde a v žádnym případě to nijak neobhajuju ani nezlehčuju). Jo - a hercům (předevšim Kennymu a jeho nucenýmu parťákovi/řidičovi), těm patří absolutorium. Naprosto; to, co předvedli, bylo nic než ryzí a autentický zoufalství.(12.2.2018)

  • Jinny
    ****

    Jedna z epizod, kde je technologie pevně zakořeněná v tom, jak ji používáme už dnes. Příběh je cynicky zábavný a bohužel by nikoho nepřekvapilo, kdyby se nějaká podobná zpráva o zneužití notebooků a mobilů k tomu, aby si někdo připadal jako pán loutek, objevila hned zítra. Plus dávám za to, že je to jediná epizoda, ze které si můžete odnést praktické ponaučení - nikdy neposílejte po e-mailu problematické fotky a měli byste přelepit kameru u počítače, kdykoliv ji nepoužíváte.(26.1.2017)

  • kocik1
    *****

    Od začátku se mi zdál tenhle díl jako nejslabší, nejspíš proto, že se vlastně nejedná o žádnou scifi z daleké budoucnosti, nicméně závěr to posunul opět nahoru. No a pointa? Hned jsem si řekla, že tu kameru na noťasu, kterou stejně nepozžívám, pro jistotu přelepím. A možná i uvážím, jestli je rozumné mít mobilní telefon.... Můj chlap ovšem na to, jak se rozmyslím, nečekal. Přelepil ji, ještě než doběhly závěrečné titulky.(5.11.2016)

  • - Spolu s epizodou The National Anthem (2011) se jedná o jedinou epizodu, která pracuje s pouze současně existující technologií. (hansel97)

  • - Při detailnějším pohledu na webový zpravodajský server, můžeme najít dokonce odkazy na čtyři epizody seriálu v pravém sloupci vedle zprávy „CEO in racist email scandal“. První s nadpisem „PM Callow to divorce“ informuje o rozvodu premiéra Michaela Callowa (Rory Kinnear) a odkazuje na hlavní postavu z epizody The National Anthem (2011). Stejná zpráva je zmíněna i v horní liště. Druhý nadpis „Victoria Skillane trial latest“ dále odkazuje na vražedkyni Victoriu Skillane (Lenora Crichlow) z epizody White Bear (2013), jejíž soud právě probíhá. Nad nimi je umístěna reklama inzerující „One Smart Cookie: the kitchen tech of tommorrow“, která odkazuje na vymoženost z epizody White Christmas (2014), která replikovala vědomí majitelů do jejich přístrojů. V novinkové liště je pak upozornění na premiéru show „15 Million Merits“, což je možná lehce pokažený odkaz mířený na stejnojmennou epizodu Fifteen Million Merits (2011), reality show představení v ní se ale jmenovala „Hot Shots“. (hansel97)

  • - Na Kennyho (Alex Lawther) notebooku je nalepená samolepka s animovaným medvědem Waldo, který vedl politickou kampaň v epizodě The Waldo Moment (2013). (hansel97)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace