Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Will Francis je úspěšný architekt a se společníkem Sandym získal významnou zakázku při rozsáhlé přestavbě londýnské čtvrti Kings Cross. Jejich firma je krátce po sobě dvakrát vykradena a muž zjistí, že jedním ze zlodějů je patnáctiletý imigrant Miro. Will žije s přítelkyní Liv, se kterou vychovává její zčásti autistickou dcerku Beu, posedlou gymnastikou. Vztah s Liv prochází krizí a muž se sblíží s Mirovou matkou, temperamentní bosenskou muslimkou Amirou. Z cizinky a Brita se stanou milenci, jejich vztah je ale odpočátku poznamenán nedůvěrou... Svým předposledním snímkem, komorním dramatem Dveře dokořán, se britský režisér Anthony Minghella (1954–2008) po výpravných mezinárodních produkcích (Anglický pacient, Talentovaný pan Ripley, Návrat do Cold Mountain) vrátil do ulic současného multikulturního Londýna. Film se zabývá aktuálním tématem lidí žijících blízko sebe v různých sociálních vrstvách, jež se míjejí, srážejí a proplétají. Působivý snímek zdobí kromě kultivované režie především herecké výkony. Willa hraje Minghellův dvorní herec Jude Law, ženské postavy ztvárnily Juliette Binocheová a Robin Wright Pennová. (Česká televize)

(více)

Recenze (185)

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Minghella opět nezklamal. Propracovaný příběh, skvěle vykreslené postavy a obyčejný, přesto však strhující, příběh. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Okázalé herecké výkony v ne-až-tak vrstevnatém scénáři, který se navenek tváří velkoryse, ve skutečnosti toho však moc nesdělí. A když se má film doklopýtat ke svému závěru, učiní tak čistě proto, že už trvá ke dvěma hodinám a ne proto, že by vše logicky a uspokojivě završil. Minghellovo podchycení životních pravd je nicméně odzbrojující! ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Dveře dokořán jsou evropským psychologickým filmem, do něhož zběhly postavy z filmů amerických, tuze nepsychologických. Postavy vyjadřují se výhradně kostrbatými metaforami, postavy, jejichž jednání je podmíněno diváckým očekáváním, nikoliv logikou a hlavně postavy, které nemlčí v momentech, kdy by mlčet měli. Do sebe zakuklená zápletka je nadto vláčí od osudového střetnutí k nešťastné náhodě a zpět, nedá jim chvilku oddychu, dějovost staví před věrohodnost. Chyběly mi (čím překvapuji sám sebe) dlouhé bezeslovné scény, podepřené pěknou hudbou a silnými hereckými výkony. Dveře dokořán mají jenom tu hudbu, která je navíc využívána tak, že ji nejspíš vůbec nezaregistrujete. O špatný film nejde především zásluhou Anthonyho Minghelly – ten dobře zrežíroval to, co špatně napsal. 65% Zajímavé komentáře: novoten, castor, Damiel, Crawler-D ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Touha po nalezení lásky ve spalující vášni bohužel naráží na neprostupnost šedivých betonových zdí okrajových částí města nad Temží, které snad jako by ani štěstí, nejenom v lásce, nikomu nepřály. Minghella tahá spoustu pravd o tom, jak může vypadat láska bez naděje z obyčejných dialogů, které však v sobě skrývají neskutečně podmanivé kouzlo, jež se snaží prodrat na povrch skrz bezkrevné kulisy industriální čtvrti plné albánských přistěhovalců. Dvě hodiny jsem poctivě skládal střípky pocitů, které se naplno scelily až při závěrečných titulcích. Tak silně, až jsem ochoten tu nevěrohodnou výpověď u kárného řízení pozapomenout. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Civilní. Příliš civilní a obyčejné. Anthony Minghella jako jeden z mých oblíbených režisérů si vybral film s tématem, které mě neuspokojilo a ani herecké obsazení nebylo schopné osladit mi tuto hořkou kávu do přijatelné chuti. Jude Law nastavuje svůj obličej a nějak mu nedošlo, že to začíná nestačit, vedle něj R. W. Penn, která už ani nemá co nastavovat. Jediná moje favoritka uspěla a tou je Juliette Binoche, protože tahle roztomilá a velmi sympatický herečka nedokáže nepodat nadprůměrný výkon i na minimálním prostoru. Postavy jsou příjemné vykreslené, ale nevěřím jim tolik jak bych měl. Bohužel v důsledku obyčejnosti příběhu mi přijde konec naprosto beztvarý a nezajímavý. Příště trochu více osobitého pohledu na nějaké pořádné téma a ne znovu lidské příběhy, které jsou pro diváka spíše nudné a nezajímavé než velké nosné sloupy skvělého filmu. Anthony vrať se k romanci většího kalibru! ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Není to tuctový film a minimálně jeden zvrat je fakt nečekaný (fotky Juliette Binoche), ale prostě mě to nějak ne a ne bavit. Mám rád Jude Lawa, ale tady byl jakejsi divnej. Hrozně citlivej atd. Přišlo mi to jako červená knihovna, kde se o drsnosti té čtvrti jen mluví, ale ve skutečnosti, když vám tam někdo ukradne komp, nebo káru, tak to stejnak do týdne vrátí. ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Název by měl být spíš Zavřené okno než Dveře dokořán. Londýn, náhody, pozorování, Law, Binoche a Minghella spřádající jako pavouk sítě osudů a hrající hru na kočku a myš s divákem v malém filum ve velkém městě. ALE ten krkolomný twist na konci je totálně neuspokojivý a nevyrůstá z podhoubí, které Minghella celou předcházející stopáž krůček po krůčku pěstoval. I tak vás B and E nahlodá a položí otázky, které si odmítáte klást. Mrazivé, pravdivé a civilní intermezzo v životě jednoho architekta. A ta věta o metaforách? Ještěže v přítmí sálu nebylo vidět, jak se červenám. 70% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Dveře dokořán pravdě a zrádné zrcadlo nastavené pokřiveným a o to bolestivějším skutečnostem. Štěstí je zatraceně nevyzpytatelná věc a když vás za sebou popotáhne nečekaným směrem, neznamená to, že vám ten slastný pocit zůstane navždy. Minghella se po nějakém čase vrací k aktuálním problémům a vzal si pořádné sousto, protože kombinovat citově velmi komplikované rodinné drama s etnickými problémy a stavem současného Londýna, je téměř nadlidský úkol. Postupem času mě ale svým chladným přístupem dostal. Tohle totiž není strhující dobrodružství z Afriky, kde vás každá vzpomínka pálí, ani dobrodružná válečná odysea, jak jsem si v jeho obvyklé velkoleposti navykl. Tady jde o současnost, jde o pravou vůni života, bez příkras, bez omluv. A v tom je ta síla. V uvědomění si naprostého zoufalství, sdíleném společně s hlavními postavami. Možná mě až mrzí, že pan režisér tentokrát není tak suverénní, nedokáže diváka provést do všech zákoutí a tam ho uhranout. Navíc emotivní scény, ve kterých hraje prim Juliette Binoche, mi neseděly a její finální prosby k Willovi mě nechávaly chladným. Jenže jakmile začal Jude Law v závěru mluvit o tom, že už neumí být upřímný a že možná proto má tak rád metafory, v tu chvíli to všechno začalo být zase velmi osobní. ()

movie 

všechny recenze uživatele

90% | Nenudil sem se ani na chvilku a příběh mě do sebe náramně vtáhnul. Jak už bývá u Minghelly zvykem, tempo příběhu je precizně dávkované a herecké výkony jsou maximální. Jude Law nepoleví ani na moment, Juliette Binoche zase úchvátí naučeným východo-everopským akcentem (samozřejmě ani vedlejší aktéři nejsou špatní, viz. Penn, Freeman ...). Tohle se mi moc libilo, musím říct že už se mi nějakou chvíli nestalo, abych si za celý film ani jednou z nudy nezývnul a čekal až děj zase popojede. Doporučuju. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Ó, jaké příjemné překvapení, když zjistíte, že v na prvním pohled obyčejném snímku se skrývá přesně to, co máte na filmech nejradši. Jen málokde můžeme nalézt tak přirozené a lidské charaktery s tak propracovaným psychologickým pozadím jako tady. Je úžasné sledovat, jak si lidé v tomto filmu počínají, jak uvažují a také jak se mimoslovně vyjadřují (perfektní herecké výkony). Co mě na Breaking and Entering fascinuje, že ona práce s charaktery a s jejich psychologií zde není vyloženě v popředí - Breaking and Entering není žádná artová psycho-masturbačka. V popředí je příběh "o něčem jiném" a tudíž stejně jako v reálném světě musíme podstatu lidského prožívání dolovat, i v tomto filmu je třeba, aby byl divák vnímavý. A právě dovednost empatie film odměňuje prvotřídním zážitkem. 9/10 ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

To, co z počátku vypadalo, že to bude nějakej akční film o vykrádání kanceláří pomocí freerunningu, se postupně změnilo v nějakou podivnou love story. Týpek se zamiluje do nějaký starý škatule, jejíž syn mu vykrad kancelář. Tato dějová linie mě teda vůbec nebrala. Občas to vypadalo, že se zase začne něco dít, ale v podstatě to až do konce bylo takový o ničem. No a konec byl taky dost divnej. Pozitivem byla atmosféra a celkem dobrá hudba, ale 3 hvězdičky jsou možná až moc... ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Skvěle napsané drama, kde žádný hysterický výbuch není nepřesvědčivý a které i navzdory mnoha příkořím, které si postavy udělají, nakonec vyznívá velmi pozitivně. Úžasná R.W. Penn... ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Minghellův megalomanský rukopis se náhle vytratil. Tentokrát nabízí komornější příběh, který má znovu umělecké ambice, ale v ničem nevyniká a nezaujme. Ústup ze slávy jakoby předpověděl jeho předčasný odchod nejen z režisérské židle. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pár mých oblíbených uživatelů nadělilo 5* s tak pozitivními komentáři, jakoby se právě dověděli o nastolení věčného světového míru nebo o odstranění hladu ve Třetím světě a univerzálním léku na rakovinu zároveň. Já budu podstatně střízlivější a neodpustím si nekompromisní odsudek. Pro mě jsou Dveře dokořán kýčem určeným pro festivalové publikum. Nedůvěryhodné chování, dialogy, co šustí papírem, prapodivné postavy typu prostitutky ztvárněné Verou Farmigou. Už v případě Anglického pacienta coby vlajkové lodi režijní tvorby Anthonyho Minghella jsem měl dost velký problém a teď jsem si jen potvrdil, že se s Minghellovým viděním světa a umělecké tvorby míjím. Jedna hvězdička je za Jude Law a Juliette Binoche, druhá za zbytek hereckého osazenstva. Za scénář a z něj vycházející dialogy ale musím zbylé hvězdičky tentokrát schovat pro někoho jiného. Výše jmenovaní herci jsou sympaťáci, ale při některých frázích, které jim vycházely z úst, jsem měl chuť je kopnout do držky tam, kde scénárista měli dojem, že budu jihnout a držet palce. Pochopitelně tenhle pocit mohl částečně zapříčinit i špatný překlad jinak kvalitního dabingu, jenže moje angličtina není tak dobrá, abych si snímek vychutnal v originále. Celkový dojem: 40 %. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Aj keď je tento Minghellov námet asi najobyčajnejší z jeho snímkov, podstata a hlavná myšlienka sú tými hlavnými vodiacimi prvkami, ktoré mu pomáhajú povýšiť sa nad nejeden film. A dôkaz, že aj malá zápletka dokáže film rozprúdiť na skvelý myšlienkový, no najmä herecký koncert. Hlavná línia je bez pochýb spracovaná aj zavŕšená na jednotku. A možno to už nedovolila minutáž, alebo zbytočná komplikovanosť, no postavy Bea a Oany si zaslúžili podľa mňa viac priestoru. To už je ale len taká výčitka, keď už skoro nie je čo vyčítať. A teda každú scénu som si vychutnával skvelej réžie so smutným vedomím. 95%. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Celkem průměr.Kdyby ode mne chtěl někdo film převyprávět,tak bych zůstala jen čumět,protože si nejsem jistá,o čem to vlastně bylo. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Minghella to s herci vždycky uměl bravurně, stejně jako x situačních scén, ve kterých si říkáte, že se vám v životě přesně ta či ona už stala a reagovali jste úplně stejně. Breaking and Entering má především připomenout sílu dlouhodobého vztahu, opravdového partnerství, soužití a řešení více či méně triviálních problému, které člověka provázejí každý den. Důraz na hlavní hodnoty je tu jasně patrný, přičemž alternativní odklony jsou spíše jen jako opepření příběhu (zloději, prostitutka apod.). Inteligentní, dialogově silné a herecky brilantní. Chybí snad jen velkorysá výprava a čarokrásná hudba, na kterou jsme byli u mistra zvyklí. Holt industriální Londýn je trochu jiný šálek čaje. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Původně jsem zamýšlel tři *, ale nakonec se to ve mně celé rozleželo a jdu směrem nahoru. Oscarový Anthony Minghella se komorní londýnskou romancí vrací po tříleté odmlce a jeho nejnovější dítko je v mnoha ohledech velmi atypické. Sám si napsal scénář a nutno podotknout, že jeho hůře srozumitelné dialogy jsou zřejmě pod vlivem stejnojmenné divadelní hry přeplněny metaforami v už tak komplikovaném podání. Ambiciózní intelektuál a dobrosrdečný spolumajitel dobře prosperující firmy Will Francis v něm podstupuje riziko, aby pomohl neúplné bosenské rodině. Riziko takové, že vedle honby za viníky opakovaných krádeží podlehne kouzlu bosenské muslimky a je ochoten vsadit letitý partnerský vztah, který se vší pravděpodobností uvízl na mrtvém bodě. Minghella se snaží zachytit zdánlivé banality naší každodennosti (postavy působí jako naši sousedé či přátelé), nesoudí, ale zahlcuje nás emocionální plnokrevností životních pravd, které nás den co den obklopují. Škoda jen, že skvěle vykreslené postavy utápí v již zmiňovaných dialozích, které se třeba v případě výměny názorů přetavují na dva monology. Příkladem jest svérázná hádka Willa s Liv, do které zasahuje vřískající dcera. Celé atmosféře naopak přispívají herci i obrazová věrohodnost kameramana Benoîta Delhommea. Neokázalé herectví Juda Lawa nezklame, jak už jsme si ostatně zvykli, a mnohými osočovaná Robin Wright Penn (nominace na British Independent Film Awards) mi tu jednoduše sedla. Zarážející je naopak závěr v podobě nejen Willova ušlechtilého jednání (ušlechtilý je ostatně i v okatém případě možné náhodné nevěry s vlezlou prostitutkou), ale právě i jeho partnerky Liv, která i přes nevěru svého muže křivě vypovídá u soudu a svou těžko uvěřitelnou úlohu s kamennou tváří přijímá. 70%. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

A.Minghella je veľmi zručný režisér, všetky 3 jeho najväčšie hity mám doma. Jeden lepší ako druhý. Obsadenie J.Lawa do hlavnej úlohy v tomto filme svedčí o dobrých vzťahoch s režisérom, pretože po filmoch Talentovaný pan Ripley a Návrat do Could Mountain je to jeho tretia spolupráca. Príbeh zo súčastnosti,zo života, výborne obsadený skvelo zahratý o komplikovaných vzťahoch, emigrantoch, kriminalite a tenkej nitke ktorá tieto navzájom prepletajúce sa príbehy drží pohromade. Jediné čo môžme filmu vytknúť je, že žiadna z tém nie je dostatočne rozvinutá. Trošku slabší kúsok v porovnaní s predchádzajúcimi filmami, ale stále nadštandart v porovnaní s inými podobnými filmami. Mne sa to páčilo. Film 70%. Emigranti zo Sarajeva si môžu pripočítať X %. ()

Reklama

Reklama