Obsahy(1)
Luděk Sobota v komedii o jednom starém mládenci, který se nakonec přece jen oženil... Mladý Vondráček (L. Sobota) už má dávno za sebou ten správný věk na ženění, táhne mu na čtyřicítku. Bydlí se svou matkou (S. Zázvorková) a jejich vzájemná symbióza způsobuje, že se syn nedokáže osamostatnit. Proč by to nakonec měl dělat, když může využívat veškeré zázemí a pohodlí domova a dokonce, pod hlavičkou šachového klubu, si zároveň naprosto nezávazně užívat s dívkami. Co se ale stane, když si ta přepečlivá maminka najde nápadníka (F. Filipovský) a chce se vdát? (Česká televize)
(více)Recenze (37)
Fakt upachtěná inscenace v hlavní roli s věčně se přežbleptávajícím Sobotou, intelektuálně na úrovni hlášek typu: "Žena se vdá, má děti, a pak se buď chce rozvádět, nebo nechce. A člověk neví, co je z toho horší." Když pak v titulcích vyskočila Poledňáková, bylo mi to jasný a dál jsem o tom nehloubal. ()
Sobotův Vondráček je tak nečitelný, že jsem vůbec nevěděla jak na něj. Nejdříve jsem si myslela, že to jenom tak hraje, pak že takový opravdu je. Čekala jsem trochu víc. Vždyť téma si o to přímo říkalo. Rodiče vs. děti je krásné klasické téma, ze kterého se dá těžit. Herecké obsazení pořádně nevyužito. Samozřejmě, že Luděk Sobota nemůže pořád hrát koktající figury. Tady by to ale nevadilo, kdyby začal nějak zmatkovat. ()
"Tvůj syn je děvkař !!" - "Ale prosím tě !! To jsou jen pomluvy !!" - "Pak tedy Hynek pomluvil sám sebe.." ;) Nevím, jestli mě víc iritovaly ty nezřídka naprosto stupidní dvojsmysly, celková diletantskost téhle dokonale antirežijní rádoby vtipné kvazimorality na čele s hereckými průjmy, totiž projevy, většiny zúčastněných, kteří ignorují i ty nejzákladnější principy herectví.. Dikce ?? To je asi jen nějaké cizí slovo.. Navíc Sobotův Hynek platí za jen těžko čitelný charakter, jehož repliky schizofrenně staví do kontrastu k Sobotově tradiční koktající karikatuře blbce, a ta ohyzdná a otravná Konvalinková zase.. Co jsem komu jen udělal ?! ()
Velmi jsem váhala mezi dvěma až třemi hvězdami. Nakonec díky skvělým hereckým výkonům dávám 3*. Tato komedie je vtipná, úsměvná, byť maličko "škrtí ve švech". Ale herecký koncert Filipovského se Zázvorkovou tento nedostatek zcela převáží. Dialogy jsou poněkud slaboduché, vtip místy utopen v nevhodném frázování, ale jako celek vcelku dobré. Tak trochu jako Bakaláři. ()
S přibývajícím časem jsem si víc a víc říkal, jestli scenárista Roman Ráž, jehož jméno jsem viděl v úvodních titulcích, nebyla ve skutečnosti převlečená Marie Poledňáková. Ano, přesně tak, Vondráčkovo pozdní odpoledne na mě působilo stejně jako ty její filmy, které nezachránili Tomáš Holý a František Němec. Tu a tam se objevil vcelku schopný vtip nebo nadějně vypadající záměna či nedorozumění, ale vzápětí všechno zazdily další zbytečné plky, nelogicky a amorálně se chovající postavy... Prostě hrůza. Zarazila mě i podivná režie, které bylo jedno, že se herci čas od času přeřeknou (a teď nemyslím typické "přeřeky" Luďka Soboty, ale opravdové, které ujedou i Františku Filipovskému). A co ten konec? Bláznivost, pořádně pitomá. Závěrečné titulky pak přinesly šokující odhalení. Dramaturgie: Marie Poledňáková. HA! ()
Galerie (2)
Photo © Česká televize / Přiba Mrázová
Zajímavosti (1)
- Hlavní představitelé Stella Zázvorková, Luděk Sobota a František Filipovský si spolu zahráli také v komedii Co je doma, to se počítá, pánové… (1980). (M.B)
Reklama