poster

Dobrou noc a hodně štěstí

  • USA

    Good Night, and Good Luck.

  • Slovensko

    Dobrú noc a veľa šťastia

Drama / Historický

USA, 2005, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (295)

  • anais
    ****

    Good night and good luck zachycuje boj televizních redaktorů proti senátoru McCarthymu. Clooney svůj snímek komponuje ze skutečné herecké akce a množství dobových materiálů – hlavně záznamů z výslechů McCarthyho komise, ale i vskutku přesvědčivých reklam na cigarety. Film je natočen v ČB a je členěn výkony nějaké barové zpěvačky. Spolu s neustále dýmajícími cigaretami to vytváří skoro až noirově temnou atmosféru, kdy čestní reportéři bojují proti mccarthyovskému zlu a jsou sváděni z náročné cesty za pravdou. Skutečným objevem pro mě byl David Strathairn v hlavní roli Edward R. Murrowa. Sice známý obličej (mj.L.A.přísně tajné), ale opravdouvou příležitost dostal až tu. Jeho hrdina se pyšní až „spockovskou“chladnokrevností a neméně výrazným smyslem pro logické uvažování. Filmu se dá vytknout snad jen přílišná komornost, skromnost. Díkytomu je to tak trochu hodina z amerického dějepisu, na kterou se nádherně dívá, ale ve výsledku z ní v hlavě mnoho nezbyde.(27.4.2006)

  • golfista
    ****

    Osobitý pohled na dobu amerického "honu na čarodějnice" se Clooneymu opravdu povedl. Pro neamerického diváka (zvláště mladšího) bude tenhle film asi pouze "černobílá nuda". Kdo ale bude aspoň zčásti vědět v jakých kauzách figuroval senátor McCarthy, ten si užije nejen mistrovskou filmařinu, ale i velmi přesně navozenou atmosféru s výbornými hereckými výkony.(20.2.2006)

  • kleopatra
    ****

    Nechtělo se mi do filmu, který je jen o politice. Nechtělo se mi cestovat v čase, k tomu do jiné země, když na bolehlav by se politických témat našlo dost tady a teď. Zase jsem se spletla. Ten film byl sice o politice ALE NE "JEN" ! A byl vynikající. Nedělám to často, ale tentokrát se svezu s dokonalým Limovým komentářem, protože k němu skutečně není co dodat. Vlastně něco přece: nedávno proběhla na diskuzi anketa čtyř herců obsahující i jméno Davida Strathairna a já tušila, že vedle slavnějších kolegů nemá šanci, což se nakonec potvrdilo. Bylo to v době, kdy většina hlasujících ještě tento film neviděla. Jeho dechberoucí výkon je rozhodně důvodem s ním napříště nejednat jak s Popelkou.(9.5.2006)

  • Cival
    ****

    Jedinečná záležitost, která věří v zachycení atmosféry, pocitu ohrožení a zrnité záznamy na McCarthyho kázajícího dle Kladiva na čarodějnice. Asi bych se neodvážil tenhle film někomu doporučovat a jsem si jistý, že Oscara za nej film nevyhraje, ale Clooney dokazuje, jak chytrou osobnost v něm Amerika získala. Cítil jsem se sice jako šmírák, pro kterého vilu Vyvolených nahrazuje budova CBS, ale i tak (a bez velkých dramatických zákrut) jsem si v kině těch devadesát minut nadmíru užil.(2.3.2006)

  • Houdini
    ****

    Oscar 6 nominací: Nejlepší film, Režie, Herec HR - David Strathairn, Kamera, Výprava, Scénář . . . . . . . Zlatý Lev - výběr(23.1.2006)

  • Lima
    ****

    Zážitek z filmu je přímo úměrný divákově zájmu (či nezájmu) o skutečnost, že v první polovině 50.let skupina reportérů ze CBS systematicky šlapala na kuří oko senátorovi z Winsconsinu Josephu McCarthyovi, jehož tažení proti "rudému moru" se nechvalně zapsalo do historie pohrdáním lidské důstojnosti a lidskými právy, zaručovanými ústavou (např. Charles Chaplin by mohl vyprávět). Nemožnost adekvátně se hájit proti křivému nařčení z kolaborace s komunisty a z toho pramenící profesní problémy, jako byla ztráta zaměstnání, či dokonce v krajních případech i žalář, na to vše poukazovala CBS v čele s novinářskou legendou Edwardem Murrowem. Divák, neznalý jména McCarthy se z kraje asi nebude chytat, nejenom díky prvním dvaceti minutám, plných překrývaných dialogů a záplavě jmen, ale i díky tomu, že Clooney neukazuje problém mccarthismu v celé jeho šíři (historické souvislosti zde stručně načrtne jenom krátky osvětlující text), ale rovnou vrhne diváka do televizního studia mezi Murrowa a jeho společníky při přípravě toho času velmi sledované večerní show, ve které poukazovali na křivá obvinění amerických občanů (ve filmu jde konkrétně o dva případy). Vrcholem je pak Murrowův televizní duel se samotným McCarthym, jehož demagogický projev na adresu Murrowa patří k nejsilnějším zážitkům z filmu. Hlavní devízou Clooneyho filmu je jeho autentičnost, díky černobílé kameře, dobové hudbě a precizní výpravě hmatatelná atmosféra 50.let, kdy vám nebude připadat jak pěst na oko vkládání dobových záznamů. A možná někteří z vás, při záplavě plytkosti, která se na nás v současnosti valí z komerčních TV stanicí, se hořce usmějí při závěrečném Murrowově vyznání touhy po "vysvětlující, vzdělávající a inspirující televizi". Bohužel Ede, tak zrovna tenhle boj si nevyhrál......(9.5.2011)

  • Tosim
    ****

    Snímek mě svým stylem (černobílým, též mnoho mluvení) v první půli dost uspával, druhá polovina se rozjela více. Ve prospěch filmu ale VELICE hraje koncentrace kvalitních herců, správná angažovanost a opět ona "hračičkovost" George Cloonyho, tedy jeho invence :-)(20.7.2006)

  • Matty
    *****

    George Clooney se svou komerční práci pro Hollywood asi rozhodl vyvážit režii nízkorozpočtových, divácky nepříliš atraktivních filmů, které však mají co říct. Milujte svého zabijáka byl ovšem ještě film barevný, vtipný a prolezlý známými herci. Dobrou noc a hodně štěstí je oproti tomu filmem černobílým, nevtipným a bez výrazně profláklých tváří. Teď už vím, že Zabiják nebyl šťastnou náhodou. Clooney skutečně umí režírovat, dokonce lépe než mnozí jeho „herecky neposkvrněni“ kolegové. Souboj mezi odhodlaným reportérem Murrowem a senátorem McCarthym pojal coby boj Davida s Goliášem, kdy Murrow zastupující svobodu slova, stanici CBS, resp. celý americký národ, jen ostražitě vystrkuje růžky ze strachu před zesílením všudypřítomného tlaku. Zatímco před McCarthym všichni úslužně vyklízejí pole, jakožto loajální Američané. Dobrou noc a hodně štěstí je nanejvýš komorním konverzačním politickým a novinářským dramatem. A také mimořádně poučným a zábavným filmem již dospělého režiséra. Kašli na herectví Georgi, tohle ti jde mnohem lépe! 90% Zajímavé komentáře: Lima, Adrian, kikuka, numi, Triple H(12.3.2006)

  • Malarkey
    ***

    George Clooney to vlastně už udělal za Vás. Před filmem Vám svím názvem popřále ironicky dobrou noc, a tak nezbývá nic jiného, než zapnout film, a v klidu u něj s čistým svědomím usnout, protože tenhle typ filmu přesně není nic pro mě, popravdě. Za prvý je černobílý, i když to by nemuselo být překážkou viz. Ed Wood, ale za druhé se zabývá něčím, co mě naprosto minulo, nezajímalo mě, a přestože je to aktuální i dnes, rozhodně mě to nijak nedokázalo uchvátit, a už vůbec ne bavit. Clooney sice režii zvládnul mistrně, a s dobovou reálií si pohrál slušně, jenže to nic nemění na tom, že jsem se u toho vůbec nebavil. Dobrou noc a hodně štěstí, název filmu samotného mluví za vše.(17.2.2009)

  • Djkoma
    ****

    George Clooney rozhodně boduje a jako režisér kvalitou přejíždí své herectví (snad se na mě nebude zlobit). Realistický působící film, v kterém exceluje neskutečně David Strathain. Dokonalý casting, který z malé skupiny okolo komentátora Edwarda Murrowa udělal věrohodně působící a skvěle sehranou partu v mých očích skutečných novinářů a lidí co se nebojí jít pro pravdu kamkoliv. Geroge Clooney režijně vytvořil skvělý film, který mě několikrát připoměl film-noir svou atmosférou, černobílou kamerou, cigaretou hlavní postavy... Je velká škoda, že nejsem američan a lehce pokulhávám v pochopení filmu z většího měřítka, ale i tak se povedlo natočit opravdu skvělé dílo.(3.2.2007)

  • Enšpígl
    ****

    Vlastně to u mě probíhalo velmi podobně jako u Kleopatry. O filmu jsem věděl, ale nechtělo se mě do něj. Jenže dar od uživatelky Faidra se prostě neodmítá a její přání se bez odmlouvání plní :) Rád bych zde teď zmínil hlavní důvody, krom užasné atmosféry, kvůli kterým hodnotím, tak jak hodnotím. Předně televizní projev senátora McCarthyho, který jen potvrdil, že při proslovech politiků je třeba buď naplno zapnout mozek a nebo ještě lépe zapnout nějakou hudbu nejlépe heavy metal a co nejhlasitěji, protože snůžka překroucených pravd, úplných lží a naprosté demagogie jakou použil McCarthy je obsahem i většiny projevů současných českých politiků. Za zmínku také stojí skvěle vykreslený onen McCartyho "hon na komunisty",protože kdykoli nějaký politik začíná svůj "hon na ......", tak víc než kdy jindy platí heslo slavného detektiva Nicka Cartera "vždy ve střehu". Ale hlavně mám, chuť udělat miliony kopií filmu a posílat je dokolečka, do všech zdejších televizí a hlavních zpravodajských deníků, protože takhle se dělá novinařina, přesně takováhle novinářská práce narovnává páteř demokracie a svobody, kterou politici po celým světě tak rádi ohýbají, u nás ještě ke všemu za výrazné pomoci mnohých novinářů.(24.3.2009)

  • Renton
    ****

    Scénář: George Clooney, Grant Heslov .. Dokonale zachycená dobová atmosféra, díky níž máte pocit, že skutečně sledujete dobový film z celosvětově temného období padesátých let, kdy nejen Amerika trpěla strachem z komunismu. V té době, během nastupujícího vlivu televizních medii, stojí na jedné straně názorového rozporu senátor Joe McCarthy šířící pomluvami či udáváním a souzením lidí bez zjevných důkazů strach (tzv. mccarthismus) mezi obyčejné občany a na té druhé stojí televizní stanice CBS, v jejímž čele politických komentátorů stojí reportér Edward R. Murrow a tým lidí kolem něj.. Zpracování je skutečně excelentní, kamera a jazzový hudební doprovod jsou skutečně bezvadné. A samozřejmě nechybí všudypřítomný kouř z cigaret a to i během živého vysílání. V režii se George Clooney soustředí pouze na uzavřený prostor televizních studii a kanceláří, mimo toto prostředí nás téměř nevyvede. Jednou z mála výjimek je výtečná scéna tichého čekání po večerním vysílání v baru na první ranní noviny a jejich komentáře. Film je inteligentní, náročný a silně politický. Pokud se neřadíte mezi náročnější diváky, snímek vám zřejmě moc nedá. Každopádně George Clooney boduje. I bez možných pozlacených sošek může být velmi spokojen. Good Night .. a n d .. Good Luck.(3.3.2006)

  • T2
    ****

    Rozpočet $7miliónovTržby USA $31,558,003Tržby Celosvetovo $54,641,191Tržby za predaj DVD v USA $20,954,290 //počet predaných kusov 1,386,080George Clooney na poste režiséra a rovnako tak herca zvláda v tomto filme zachytiť napätie a skľučujúcu atmosféru z obdobia na začiatku 50.rokov minulého storočia, kedy sa v televízii CBS viedli diskusie ohľadne politických útokov na občanov, kde im prisudzovali komunistické cítenie. K lepšiemu navodeniu prezentovaného obdobia slúži aj čierno-biele prevedenie obrazu, k tomu treba pripočítať zanietené výkony herca Davida Strathairna, či aj ďalších skvelých hercov, čím vo výsledku prispeli k dramatickej skladbe filmu, odohrávajúcej sa v podstate na jednom mieste v nahrávacom štúdiu, či iných priestoroch tejto televízie. /70%/(13.2.2009)

  • Marigold
    ****

    "Dobrou noc a hodně štěstí" mi ukázal George Clooneyho ve světle, v jakém ho neznám. Neobyčejně závažnou, suchou a nadosobní látku dokázala režírující hvězda ukočírovat velmi suverénním způsobem – zvolená foma sice naprosto popírá vysokou diváckou atraktivitu, nicméně řemeslně je zvládnutá s neuvěřitelnou bravurou. Suchý dokumentaristický tok výjevů ze studia CBS, kde zuří boj proti tupému americkému patriotismu senátora McCarthyho, by mohl zdánlivě diváka ukolébat, ale chytrý Clooney minimalistickými prostředky brilantně vytváří dynamiku, naléhavost a vnitřní napětí. Přirozené herectví, prolínání filmu s dobovými materiály, rytmizující jazzové vsuvky, které zároveň komentují dění na plátně. Dokonalá atmosféra bezprostřednosti je exemplární a srovnatelná třeba s legendárními "Dvanácti rozhněvanými muži". Jednoznačným magnetem filmu je strhující a chrarismatický David Strathairn v roli hlavní tváře zpravodajství CBS Edwarda R. Murrowa. Jeho úsporný, avšak působivě epxresivní herecký výraz i dokonalá intonace nese poselství filmu s neskutečnou adresností a neodbytností. Ač je námět Clooneyho snímku 50 let starý, na aktuálnosti neztratil. Otázka funkce televize, otázka role jedince v boji za svobodu, otázka morálky, která musí být více než přituplé vlastenectví. To vše ne podává Clooney jako nějaký provokativní otazník, ale jako přesný a strhující vykřičník, který dráždí "neo-mccarthyovce" a dobře tomu tak. Bodík strhávám pouze za občasné nevyváženosti (opravdu se mi moc nezdála rovina s manželským párem Shirley-Jesse) a také za to, že idea musela nutně porazit emoce. Přesto smekám před způsobem, jakým Clooney tenhle neskutečný filmařský úkol zvládl.(13.3.2006)

  • Faye
    ****

    50.léta- období temna. Kdokoliv mohl být obviněn bez možnosti se obhájit ( a to nejen u nás). A (stejně jako u nás) k tomu stačilo banální nařčení. Ideologické prověrky, profesní likvidace, veřejné ponižující výslechy, udávání.. vše ve fanatické honbě na komunisty. První se proti hysterii postavila stanice CBS. Neuvěřitelná odvaha a vytrvalost s jakou její reportéři poodkrývali praktiky "Výboru pro neamerickou činnost" vyprovokovala jejího největšího zastánce a 6.dubna.1954 se v televizním pořadu střetli dva muži, zkušený novinář Edward R. Murrow a senátor Joseph McCarthy. Černobílé zpracování a autentické nahrávky dokázaly navodit tak mrazivou atmosféru, že jsem se málem ohlížela přes rameno. Takže „Dobrou noc a hodně štěstí“.(16.2.2006)

  • Anthony
    ****

    Mám štěstí, že se v historii orientuji celkem dobře a o senátoru McCarthym leccos vím. Díky tomu jsem si film docela užil. Příběh se dá ovšem chápat i obecně jako boj člověka proti mocnému politkovi, který bez důkazů obviňuje a pomlouvá a ničí tak životy spousty lidí. O všeobecném strachu a také o rovné páteři. Jen mi chvílemi přišlo, že film poněkud ztrácí tempo. I na základě zdejší komentářů jsem zkrátka čekal poněkud více strhující podívanou. Vadily mi dlouhé scény se zpívající černoškou. Strathairn, Clooney, Wise a Downey Jr. výborní.(18.3.2006)

  • Adrian
    *****

    Dvaja žurnalisti CBC a ich tím, ktorí sa otvorene postavili proti McCarthyho "honu na čarodejnice". Téma, pre väčšinu neamerického publika málo známa a pravdepodobne aj nezaujímavá (samotná snímka tento predpoklad smerom k spomínanému okruhu divákov podporuje a počíta hlavne s tzv. "uvedomelým" recipientom) je však natočená bez jedinej exteriérovej scény s maximálnym dôrazom pre detail a vystihnutie atmosféry doby. Čiernobiele tónovanie obrazu, výber hudby (sporadický džez a blues), použité archívne videomateriály a presné herecké výkony - hlavne mimika tváre a gestá, to všetko vás spoľahlivo prenesie do doby, kedy jeden muž, využívajúc "hrozbu komunizmu", zachádzal za hranicu ľudských práv zabezpečených ústavou a televízne vysielanie bolo ešte v plienkách aj so so svojimi morálnymi snami o svojej edukatívnej funkcii.(15.1.2006)

  • DaViD´82
    ****

    George Clooney od svého diváka vyžaduje vstupní investici v podobě jisté míry znalostí ohledně Výboru pro neamerickou činnost. Jde ovšem o výhodnou investici, která se vrátí i s úroky v podobě výsostně zajímavého i kvalitního snímku.(14.8.2007)

  • AngelAngie
    ****

    Ano, bavilo mě to, ano, dozvěděla jsem se celkově nové věci, ano, je to úžasně natočený a herci byli skvělí, ale... nijak se mě to více nedotklo.(26.4.2009)

  • Superpero
    ***

    Je vidět, že George Clooney je s McCartheyovskou problematikou seznámený více než dobře. Jenže to asi očekává i od diváka a svůj film natočil opravdu hnidopišsky detailně, že to připomíná spíše dokument, než regulérní podívanou. Herecky je to zvládnuté, režijně a hudebně taky, jenže drasticky chybí jakékoliv emoce, které by nás vtáhly do děje. Mě bylo například už po prvních deseti minutách naprosto všechno ukradené a kdybych byl jen trochu unavený okamžitě bych usnul. Bohužel mi tedy nezbývá vyzdvihnout nic, než vizuální stránku.(28.9.2006)

  • Nathalie
    *****

    Když Alexandr Veliký dobýval Persii, byli u toho jen dějepravci. Z honů na čarodějnice zůstaly dobové kroniky i obrazové výjevy. A když se senátor Joseph McCarthy vydal s kladivem proti údajně rudým zakuklencům, sledovaly ho oči lidí i kamer. Čtyři roky po 11. září, které otočilo kormidlem světové politiky prudce směrem od svobody k bezpečnosti, natočil George Clooney černobílé drama nečernobílé interpretace a odvedl coby režisér znamenitou práci, v níž o drama, ideály ani aktuální podtext není nouze. Velký zlý senátorský vlk hledá své červené karkulky, které by mohl sežrat a v roli myslivce se snaží poctivý žurnalista Murrow rozpárat mu břicho. Z Nového světa se starosvětským půvabem.(26.3.2007)

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace