poster

Dobrou noc a hodně štěstí

  • USA

    Good Night, and Good Luck.

  • Francie

    Good Night, and Good Luck.

  • Velká Británie

    Good Night, and Good Luck.

  • Slovensko

    Dobrú noc a veľa šťastia

Drama / Historický / Životopisný

USA / Francie / Velká Británie / Japonsko, 2005, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (301)

  • Malarkey
    ***

    George Clooney to vlastně už udělal za Vás. Před filmem Vám svím názvem popřále ironicky dobrou noc, a tak nezbývá nic jiného, než zapnout film, a v klidu u něj s čistým svědomím usnout, protože tenhle typ filmu přesně není nic pro mě, popravdě. Za prvý je černobílý, i když to by nemuselo být překážkou viz. Ed Wood, ale za druhé se zabývá něčím, co mě naprosto minulo, nezajímalo mě, a přestože je to aktuální i dnes, rozhodně mě to nijak nedokázalo uchvátit, a už vůbec ne bavit. Clooney sice režii zvládnul mistrně, a s dobovou reálií si pohrál slušně, jenže to nic nemění na tom, že jsem se u toho vůbec nebavil. Dobrou noc a hodně štěstí, název filmu samotného mluví za vše.(17.2.2009)

  • movie
    *****

    Výtečné! Strhující tempo, bravurní režie, nádherná kamera a skvělý výkon Davida Strathairna (trochu mě mrzí že nedostal Oscara, hehehe). Clooney je talent a pro mě jeden z nejzajímavějších "mladých" režisérů. Doporučuji!(6.3.2006)

  • RHK

    Jeden ze 100 nejlepších životopisných filmů - 100 Greatest Biography Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/.(27.4.2013)

  • JFL
    *****

    Začátek padesátých let minulého století se v USA nesl ve znamení perzekuce lidí sympatizujících s komunismem. Jedněmi z těch, kteří se proti „honu na čarodějnice“ postavili, byli členové redakce zpravodajství stanice CBS. Film se zaměřuje výhradně na mikrokosmos televizní redakce. Nesnaží se diváky získat na stranu hrdinů strhující formou či hrou na city. Ve stylu zpravodajství CBS pouze předkládá fakta a jejich kontext. Zásadní dílo připomínající poslání a principy médií a odkrývající mocenské tlaky v jejich pozadí.(19.8.2008)

  • emma53
    ****

    Tak už další film o politice, kde jsem kolem něj dlouho váhavě chodila, ale byla jsem natolik zvědavá na George Clooneyho a jeho režijní počin, že jsem si ho dnes konečně pustila. Téma bylo pro mě opravdu z neznámého prostředí americké historie a tak jsem se chvílemi některými pasážemi docela prokousávala a tápala. Clooneymu se zde podařilo vytvořit velmi dobrou atmosféru, která odpovídala 50. létům a to, že se téměř celý film odehrává ve studiích tomu ještě více přidalo na autentičnosti. A co se týká hereckých výkonů, tak hlavně David Stratham předvedl jakým je výborným a zároveň charismatickým hercem i když byl obklopen jinými slavnými hereckými esy. Své role reportéra Murrovwa se zhostil na výbornou. A George Clooney má můj obdiv, že se pustil do této pro nás už téměř zapomenuté, dávné politické rekonstrukce.(19.9.2012)

  • EdaS
    *****

    Skvěle vylíčená atmosféra strachu režisérovi úplně stačí k tomu, aby si mohl "říct své" a nemusí se ani uchylovat k "dramatickým" situacím. Žádné "velké drama" tu jakoby neprobíhá, jde ovšem o významný moment americké historie s velmi aktuálním přesahem. Před Clooneym klobouk dolů.(2.4.2006)

  • ORIN
    *****

    Fascinující Clooneyho rekonstrukce tzv. honu na čarodějnice senátora McCarthyho. Opojná je především Clooneyho puntičkářská práce s fakty, které jsou prostřednictvím neúnavného televizního publicisty Edwarda Murrowa prezentovány jak divákům příběhu, tak i divákům filmu. Precizní a působivé černobílé zpracování jedné z mnoha černých kaněk americké historie, které by si přinejmenším zasloužilo Oscara za scénář. Přes svůj věk je pro mě George Clooney jedním z nejtalentovanějších umělců (rozuměj herec-režisér-scénárista) současného Hollywoodu. Good Night, and Good Life.(3.1.2010)

  • flanker.27
    *****

    Komorní, uměřené, strhující. Skvělá je kamera, záběry zblízka do tváří přidávají na autentičnosti, herci bez velkých emocí působí opravdu jako profesionálové. Velmi zvláštní je zvuková stránka, kdy často slyšíme rozhovor skrze sklo nebo z vedlejší místnosti. K tomu připočtěme obsah a zláště závěrečný projev o směřování televize. Kdo by to do Clooneyho před pár lety řekl.(16.3.2006)

  • xxmartinxx
    ****

    Je to námětem velmi silný film, který je s jistotou a přesně převeden na plátno. Nedokázal mě sice pohltit, ale rozhodně mě zaujal a donutil k zamyšlení. George Clooney je očividně velmi učenlivý - umím si představit, že zhruba stejně by to vypadalo od Soderbergha.(2.8.2011)

  • choze
    ***

    Ani se mi nechce věřit, že pořádný film na toto téma vznikl až dnes. Clooneyho styl mi moc nesedí, radši bych to jako politický-novinářský thriller než drama, Strathairn výborný.(24.1.2010)

  • gudaulin
    *****

    V mnoha ohledech vyjímečný film, který se dá považovat za politický nadčasový manifest liberálních a demokratických hodnot, svobody slova a spolčování. Komorní drama zcela záměrně zbavené všech potenciálně rušivých zábavných prvků vše podřizuje dojmu dobové autencity a obsahu sdělení. Na konfliktu mezi odvážným novinářem a populistickým politikem jedné éry se snaží režisér vytvořit nadčasové podobenství o věčném konfliktu mezi abstraktními demokratickými ideály a přízemním uplatňováním politického vlivu vystaveného pokušení zneužít koncentrovanou moc. Černobílý obraz, uměřené, civilní herectví bez hvězdných manýr se snahou o dokumentární zachycení atmosféry. Film je založený na dialozích, vyžaduje vnímavého diváka. Celkový dojem: 95 %.(1.4.2009)

  • Lynn
    ****

    Clintovi Eastwoodovi roste na poli hereckých režisérů zdatný konkurent - George Clooney. A režie mu jde opravdu skvěle. Už "Milujte svého zabijáka" bylo velmi zajímavé a jako prvotina nebývale režijně vyzrálé. "Dobrou noc a hodně štěstí" pak v započatém trendu pokračuje. A úspěšně. Už se těším na příští snímeček. George poslední dobou neumí šlápnout vedle.(1.4.2006)

  • Gilmour93
    ****

    Alkoholik McCarthy jako americké senátní kladivo na rudé infiltráty vs. demokraticky smýšlející novináři z CBS aneb kdo má jiný názor, je komunista.. Umírněně a přitom poutavě vedené historické drama o boji, který má své opodstatnění za každé doby a mimochodem první kompletně černobílý film od Sloního může (1980) nominovaný na Oscara za nejlepší film. Brilantní D.Strathairn mi dopřál dobrý večer a já Clooneymu přeji v jeho další režisérské kariéře hodně štěstí. Demokracie, jakožto neustále se vyvíjející organismus, může být někdy úsměvná, neboť v dnešní době by zrušili pořad Murrowa ne kvůli tomu, co říká, ale kvůli tomu, jak tam dýmí..(3.2.2010)

  • genetique
    ****

    Clooney sa ukazuje po Gibsonovi ďalším pánom, ktorý si rád robí vo svojej záhradke a nik mu do toho nekecia. A že je potom úroda ako sa patrí, sme sa mohli presvedčiť už v druhom filme. Hlavnú úlohu znova prepustil inému hercovi a David Strathairn sa mu za to odvďačil takmer oscarovo. Film je oveľa viac znepokojivý, ako humornejšie ladený Lumetov 'Network'. Svoju podstatu teda splnil majstrovsky, kaera a réžia do detailu vystihli atmosféru a tak už len ostáva, aby ma téma takpovediac 'viac chytila za gule'. Inak je to dokonalé. Ale mám taký dojem, že plné hodnotenie tento film po druhej projekcii neminie. 85%.(17.10.2008)

  • Traffic
    ****

    V době, kdy je TV takřka neodmyslitelnou součástí většiny domácností, si pro radikální, zpochybňující soudy o tomto masmédiu musíme chtě nechtě zajít několik desítek let nazpět, kdy se ještě nacházelo v plenkách a jako nový fenomén provokovalo k úvahám. Murrowův projev, který film symbolicky uvozuje a zakončuje, proto tesat do kamene. Zdá se, že dnes, kdy slovní spojení "nezávislý novinář" je spíše pojmem ze sci-fi povídky, se ve společnosti (nebo alespoň v její části) objevuje určitý odpor vůči obrovskému množství zbytečných, a z velké většiny zmanipulovaných informací. Důkazem toho budiž i resurekce pasáží z tohoto filmu a jemu podobných typu Network, které prorůstají do "neoficiálních" dokumentů o dnešním světě nebo se v podobě audio stopy vkrádají do písniček indie kapel, jako jsou např. Maybeshewill. Jen houšť, pane Clooney; když jste tahkle pěkně politicky nekorektní, moc se mi líbíte. ČT se Vás asi trochu bojí, protože svou čím dál pochybnější veřejnoprávní povinnost se tentokrát rozhodla splnit zařazením Vašeho díla na silně neatraktivní termín prázdninové všednodenní noci. Snad aby zbytečně nevyprovokovalo k myšlení nějakého mainstreamového diváka.(10.8.2009)

  • Sarkastic
    ****

    No, čekal jsem větší drama, ale to nic nemění na faktu, že je to dobrý a poučný film (teda pro mě byl ;-)). Rozhodně se nepovažuju za nějakého znalce mccarthismu, ale každý divák, který zaslechl alespoň něco o okolnostech studené válce ze strany USA, by s tímhle snímkem neměl mít problém. David Strathairn na mě působil velice charismaticky a asi bych si ho měl trochu víc "proklepnout", ale hodně mile mě překvapil taky Clooney na řežisérské stoličce.(28.7.2009)

  • Lavran
    *****

    Ten film je tak chytrý a formálně důmyslný (černobílá estetika dělá svoje), že je mi ho na horizontu té skromné hodiny a půl, která jej zlomyslně škrtí a nedovoluje mu přerůst v plnohodnotně gradovaný příběh (kterým ostatně ani nechce být), docela líto. A proč to tak cítím? Protože tenhle komorní a nenápadný filmík není pouze plochou, suchopárnou a rekonstruktivní dokumentací mediálně-politické kolize o nařčení fanatického "lovce lebek" a jeho kliky z nekompetentnosti a předpojatosti (ačkoli i v téhle obecné rovině sklízí snímek vavříny uznání pro svou pedantskou přesnost), ale především brilantní zkratkou, která odhaluje a přehodnocuje smysl médií ve 20. i 21. století. Obzvláště tedy lehkost s jakou s nimi lze manipulovat podle momentální potřeby, stejně jako jejich zjevnou kontaminaci společenským ohrožením v podobě "přikládání pod kotel" informačního šumu, což je neduh, který vede jedině k otupělosti, konformismu a neochotě naslouchat, tudíž i bojovat za svá práva a stavět se na odpor tmářství a útisku. Úžasně elitářský a vyspělý počin!(29.1.2009)

  • Ded@M@tes
    ***

    Tak já nevím, mně film připadal celkem nudný. Zahrané to bylo dobře, navíc se spoustou výborných herců: David Strathairn, George Clooney, Robert Downey Jr a další. Nic méně mne tento politický film nenadchl. Černobílý film George Clooneyho, který se odehrává v USA 50 let. Příběh se věnuje skutečnému konfliktu mezi televizním žurnalistou Edwardem R.Murrowem a senátorem Josephem McCarthym. Dobrou noc a hodně štěstí. ( Hodnocení: 5/10 )(13.5.2012)

  • Radko
    ***

    Priblíženie atmosféry lovu na sympatizantov komunizmu v Amerike 50. rokov a verejnej kritiky týchto senátorských špinavostí reportérmi televíznej stanice CBS je fajn. Čo vadí je práve snaha o presah, ktorú vo svojom komentári spomína napríklad užívateľ gudualin. Nie že by som nebol zástancom slobody slova či spolčovania - práve naopak. Ale myslieť si, že dnes, kedy väčšina televíznych kanálov rezignovala na investigatívu, odhaľujúcu práve potieranie a obmedzovanie ľudských práv, sa z nejakej televízie hlasom nebojácneho redaktora dozvieme skutočné fakty o neustálej snahe moci ovládnuť súkromný priestor občanov je naivné. Ešte tak tepať do korupcie, zlodejstiev, podvodov a násilnej kriminality - to áno; mimochodom tam sa šikovne dá skryť odstránenie konkurenčného mafiánskeho vládnúceho spolku. Ale ľudské práva? Zabudnite! Veď každý móže čo chce. V skutočnosti sa variabilita produktov trhu neuveriteľne zjednocuje v prospech pár globálnych hráčov. Poučné je mimochodom naštudovať si hadov (ide o vzájomné vlastnícke prepojenia firiem). Všetky snahy kamerami, čipami, elektronickými kartami, mobilmi a neviem čím ešte zmapovať do najmenších podrobností privátny život jednotlivca (skenery na letiskách a v dôležitých vládnych budovách spočítajú hádam aj počet cigariet v škatuľke fajčiara, uloženej kdesi v pracovnom kufríku), totiž neslúžia ničomu inému, ako snahe o dokonalé porozumenie privátnemu nákupnému profilu konzumenta. A ak obchodník vie, ako zákazník žije neni problém mu naservírovať dokonale unifikovaný tovar a služby, samozrejme cenovo odstupňované od výpredajovej kategórie po hyperluxus. Od pánskych ponožiek, cez hygienické vložky až po zariadenie bytu a zájazdy. No ale veď v konečnom dôsledku je to pre naše kolektívne dobro. Tak aká investigatíva, nie? V skutočnosti sa neuveriteľne rýchlo stráca zdroj prirodzeného života, rôznorodosti. Počínajúc zámernou redukciou jazyka, vytláčaním regionálnych zvláštností a špecialít neladiacich normám záväzným pre celé štáty. Ďalej je tu absolútna redukcia maloobchodu v prospech veľkých nákupných centier, poľnohospodárskej pôdy v prospech skladových a logistických centier, a lesných pozemkov v prospech satelitných sídliskových komplexov rodinných domov alebo luxusných bytoviek (stavia sa dnes vôbec niečo iné?). Redukuje sa školstvo aby poslušní, zámerne zhlúpnutí robotickí mukli pri montážnych linkách neodvrávali (blba ide naprogramovať podľa želania majiteľov oveľa ľahšie). Všetky tieto kroky sú živené masívnou propagandou (od lifestylových tlačených magazínov aj internetových stránok, reklám, tv, výchovou v školách, živených a financovaných konkrétnymi firmami atď.), orientovanou na tie správne a premyslené životné priority. Hlavné je všetko si premyslieť a naplánovať v súlade s nimi. Všetko toto štve a serie tak maximálne pár desiatok tisíc anarchistov, milovníkov prírody a podobných týpkov, ktorých snahy sú zámerne zosmiešňované, kriminalizované a zveličované. V tomto zmysle beriem film "Dobrú noc a veľa šťastia" do istej miery zároveň aj ako ako propagandu, ktorá upokojuje - pozrite, aká je sila médií! Nedopustia - ak v nich pracujú správni ľudia - pošliapavanie základných ľudských práv! Naozaj? Stačí si však len prečítať vlastnícku štruktúru celoštátnych médií (napriek existencii internetu je televízia stále silným hráčom na trhu, pretože divákovi stačí šťuknúť ovládačom - a o program mysle sa postarajú všetky tie pekne upravené tety a ujovia) a zamyslieť sa, či vlastníci televízií by pripustili sústredený útok vlastnej investigatívy do vlastných radov.(14.6.2013)

  • castor
    ****

    Běžný divák asi trochu trpí nejen bezdějovostí, ale tohle téma jedné mediální tahanice není úplně masově přitažlivé. Navíc když je tahle rekonstrukce černobílá. Trpělivější divák se však kochat bude. Co se televize týče, šlo o dobu panenskou. O to temnější důsledky tahle událost měla. Tentokrát ryze autorský George Clooney (ambice a hlavně schopnosti je realizovat tahle někdejší televizní star rozhodně má) prostě zachycuje pouhý fragment z kariéry několika novinářů, kteří se postavili senátorovi McCarthymu. Velká odvaha a na mnoha místech vyprávění několik výborných vteřin/minut, které nám Clooney s chutí dopřává. Tohle už není náhoda!!(22.7.2014)

  • petero
    **

    Tak toto George určite nenatočil pre tuctového diváka ako som ja. Jeho Confessions of a Dangerous Mind bol skvelý, no toto už je o niečom inom. 50te roky, politika, komorný príbeh, vôbec som nevedel o čo ide a tak som to niekde za polkou vzdal a určite sa k tomu už nevrátim.(20.2.2006)