Reklama

Reklama

Epizody(26)

Mladý student Kei Kurono umírá pod kolejemi metra a následně se objevuje v místnosti se skupinou zvláštních lidí, a to není vše, je totiž vyslán na smrtící boj proti mimozemšťanům, aby bojoval o svůj život. Hra začíná! (Petrmachovec)

Recenze (31)

Jeoffrey 

všechny recenze uživatele

První dojmy byly všelijaké, prakticky už v první episodě jsem měl nehorázný pocit, že zase koukám na totální kravinu. Fakt, že hlavní hrdina je nadržený mladý chlapec, který v hodinách svléká holky očima až mu z toho "houpne" jsem považoval za vcelku originální seznámení s hlavní postavou. Fakt, že je to sebestředný pitomec jsem taky vcelku ustál bez problémů, alespoň má spoustu prostoru pro nějaký vývoj. Ale scénu se záchranou bezdomovce, tak jak jí autoři předvedli, to jsem prostě nedával! Tam bylo asi tolik logiky, jako v úvodní scéně anime jménem Young Black Jack. Zkrátka tohle byla asi jedna z nejdebilnějších a nejméně logických scén které jsem viděl. SPOLIER - Do kolejiště spadl bezdomovec. Kolem je velká skupina lidí, která jen stojí a čumí a přemýšlí nad tím, že asi uvidí mrtvolu... Jeden z nich se pět minut rozhoupává k akci a ostatní stojí a čumí... V momentě kdy se dotyčný rozhoupe a něco dělá ostatní pořád stojí a čumí... Teprve na výzvu do kolejiště vstupuje náš hrdina a vlastně ani neví proč to dělá, ostatní stojí a čumí a ptají se, kde je správce zastávky (kde by asi byl, když pro něj nikdo nejde a všichni jen stojí a čumí)... Chlapci se snaží vytáhnout chlapa z kolejiště a teprve v tuhle chvíli jim někdo zkouší pomoct a teprve v tuhle chvíli se do stanice blíží vlak. Bezdomovce lidi vytáhnou, ale aby rychle vytáhli i oba chlapce, to je ani nenapadne. Chlapci se taky nesnaží vylézt ven, jeden řeší, že musí vzít svoje tašky a bratrovi deštník... Místo logického pokusu o vylezení z kolejiště se chlapci rozhodnou, že vlaku prostě utečou (!!!) protože při příjezdu do zastávky přece zpomaluje... Neutekli! A aby to bylo úplné, tak si ještě jedna slepice s foťákem udělá fotku plachtící hlavy... KONEC SPOILERU Po téhle scéně, která ve mě budila dojem, že zdejší osazenstvo je banda debilů a že lidstvo jako druh je vlastně odporná sebranka, jsem měl chuť to dropnout a zahodit. No nezahodil. Následující tajemný pokoj a zápletka s koulí a lovem mimozemšťanů mi to docela vynahradila, i když i tady mě většina lidí neskutečně štvala. Asi jediný kdo si získal mé sympatie byl ten pes... Mimozemšťan co žral brokolici a jeho tatík Frankenstein mě docela pobavili a všechna ta krev a usekané končetiny nebyly vcelku od věci. Ukázalo se, že hlavní hrdina není zas až takový ko*ot jak jsem si původně myslel - docela i potěšil. No a třeba ten jeho kamarád a jeho záchvaty hysterie střídající se s jakýmsi hrdinstvím mi vadili mnohem víc. Hlavní hrdinka toho v tuto chvíli moc neukázala (i když jak v čem...), ale přijde mi že tam stejně byla asi jenom proto, aby měl hlavní hrdina na koho slintat, jeho hysterický kamarád koho okouzlovat a všichni ostatní... Kromě psa, nejlepší charakter rozhodně samotný GANTZ a jeho vtipná hodnocení a bodování. Po dobré pasáži s lovem mimozemšťanů přišla zase další, která mi přišla víceméně debilní a Kishimoto a její "můžu být tvůj domácí mazlíček..." a to co se tam v šestém díle dělo mě prostě totálně likvidovalo jakýkoli pozitivní dojem a jediné co jsem byl o naší milé hlavní hrdince schopen poté říct je, že je totálně blbá a hlavní hrdina byl zase jen nadrbaný pako... Pak po pár dalších podivných peripetiích přišel další lov na mimozemšťany a i tady to bylo tentokrát místy dost zvláštní (přihlouplé) a místy docela zajímavé. Nakonec se tyhle okamžiky kdy to bylo zajímavé a ty kdy to bylo děsné docela pravidelně střídaly asi až do nějakého 14-15. dílu. Zde to pak nabralo docela slušné grády a najednou mi ty nedostatky vcelku ani nevadily. Navíc tam byla nahá Lara Croft! Prostě konečně se objevila zajímavá ženská postava a i naše Kishimoto i oba hlavní hrdinové měli konečně pár dobrých momentů. No dopadlo to přesně tak jak to popisuje Goku (o tom jak to je když si tady začnete někoho oblibovat), SPOILER dokonce ani toho psa mi tam nenechali, parchanti!!! KONEC SPOILERU Posledních pár dílu mi přišlo oproti tomu co jsem viděl v předposledním lovu dosti zvláštních a nějak mě nedokázali pohltit ani nadchnout a samotné finále se snažím tak nějak pobrat ještě teď... Když si to sečtu, tak je Ganz docela slušné dílo se zajímavými nápady, docela dobrou akcí a dobrým námětem, ale také je to sbírka hrozných kravin, nelogičností a hlouposti. Charaktery máte občas rádi, ale po většinu času vám většina leze neskutečně krkem a o hlavním hrdinovi si myslíte každou chvíli něco jiného. Zkrátka tohle dílo spadá přesně do té kategorie "něco se mi hodně líbilo a něco mě hodně štvalo" a tak to je u mě přesně uprostřed 5/10 () (méně) (více)

Vesman 

všechny recenze uživatele

Četl jsem, že v Gantzovi se krví a násilím rozhodně nešetří. Po shlédnutí však musím konstatovat, že jsem mírně zklamán. Akce i mrtvol je zde sice dostatek, ale nadměrný psychologický balast mi požitek trochu zkazil. Nemám nic proti hlubším motivům v anime, ale tady toho bylo trochu moc. Abych ale jen nekritizoval, zmíním i klady. Dost bych vyzdvihnul animaci, které je velice kvalitní a oproti jiným seriálům dost realistická. Teď k samotnému seriálu. Mezi vší tou akcí, psychologický rozjímáním a erekčním problémem hlavního hrdiny, byly příjemným zpestřením takové decentnější hentai vložky. Dakším znakem seriálu je nelítostné zbavování se postav. V jednom díle se objeví nové postavy, v druhém jsou už na kusy. Co mě na seriálu hodně znechutilo byla pacifistická nálož v posledních pár dílech, kdo neviděl, nepochopí. Další věcí, co v Gantzu chybí je objasnění pozadí příběhu, včetně nejasného závěru, i když to u anime není tak neobvyklé. Závěrečné zúčtování: Gantz nebyl špatný seriál, každý, kdo chce vidět něco neobvyklého by ho měl zkusit. Já osobně jsem od Gantze nic extra nečekal, a ani jsem to nedostal, přesto shlédnutí nelituji. ()

Reklama

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Důvodem, proč jsem se na tohle anime začala vůbec dívat, bylo jen to, abych byla později připravena na hranou verzi s mým oblíbencem Kenichim Matsuyamou. Pokud se Japonci rozhodnou natočit nějaký film podle anime či mangy, ráda se nejdřív seznámím s původním dílem. Zhruba třetinu celého seriálu jsem si říkala, že nemít tenhle důvod, nejspíš se na to nedodívám, protože přecejen, na můj vkus to bylo až moc kruté a krvavé a rozhodně se nejedná o můj oblíbený žánr. Nějaký 20., 21. díl byl na mě vážně trochu moc a přiznám se, že s takovou krutostí a hromadným odpadáváním důležitých postav z děje jsem se zatím v anime nesetkala. Přesto, v druhé polovině anime jsem začala na celé Gantz měnit názor. Zůstává sice pravdou, že chování některých postav v určitých scénách je hloupé a nepřirozené, jak už napsal Subjektiv, ale i tak jsem v průběhu celého anime neměla pocit, že to nějak moc vadí. Myslím, že i ve skutečném světě je spoustu idiotů a cvoků, kteří místo toho, aby ječeli a projevili nějaký strach z podivné situace, tak se smějí nad tím, že jim padne do ruky nějaká obrovská zbraň, kterou můžou střílet všude kolem. Je to možná přehnané, ale Gantz zobrazil dnešní pokroucenou společnost takovou, jaká je. Rozhodně mě dostalo, s jakou hloubkou dokázal vyjádřit pojmy jako smrt, přežití či zabíjení, což všechno bylo určitě na anime daleko propracovanější než třeba v Battle Royale, které sice taky mělo něco do sebe, ale pořádnou myšlenku nebo smysl jsem tam neviděla. Zkrátka, ve výsledku jsem měla pocit, že to sice nebyl můj šálek kávy, ale že Gantz je výjimečné a netuctové anime, které stojí za to vidět. A ještě malé plus - skvělá úvodní i koncová písnička. Stráveného času u sledování Gantz tedy určitě nelituju. ~(4,3)~ ()

SonGokussj 

všechny recenze uživatele

Úžasné, unikátní, naprosto fantastické. To byly myšlenky, které se mi dostavily do hlavy při 22. díle. || Nepřátelé || • Mimozemšťan, který se živí jen brokolicí, má neuvěřitelnou rýmu a jeho tatík je vskutku více lidský než většina zdejších postav? • Yuzo-kun! Kantaro, hai! Pták schovaný ve skořepině afro robota? • Budhistické chrámové postavy a jejich bojová mantra :-) Jde vidět, že si autoři opravdu pohráli a vytvořili úchvatné oponenty, které by jim mělo závidět nejedno bláznivější anime. Jediný jejich nedostatek bych viděl v: pomalosti rozhodování / čekání. || "Přátelé" || V Gantzu platí ~ v okamžiku oblíbení jedné postavy se s ní můžete rozloučit. Jakmile vám totiž začne být sympatická, je -velká- pravděpodobnost, že umře. Prakticky celou sérií nás provází hlavní hrdina Kurono Kei, laxní mladík, který až v průběhu seriálu nabývá své dovednosti z dětství a přestane být takový posera a nerozhodný budižkničemu. Moje oblíbená postava od začátku do konce. Katou Masaru, vůdčí osobnost, nedokáže nikomu ublížit, natožpak ho zabít. Tento člověk mě pil krev od začátku až po... Nesnášel jsem ho. Kolik lidí jen mohlo žít, kdyby... Kishimoto Kei, svůdná, neschopná, prsatá děva, která si myslí, že kolem ní budou všichni jen poskakovat, ochraňovat ji a posluhovat. Nehorázně nepříjemná osoba. Za zmínku stojí také znalý Nishi Joichiro, zelenovlasý drsňák, vyžívající se ve smrti a potencionálně nejpravděpodobnější vítěz "hry" a samozřejmě pes, který všem pomáhal, zesměšňoval situace, promlouval ostatním do duše a celkově byl takový anděl. Ok, dělám si srandu. Pes je v seriálu jen pes. || Negativa || Značně! Nedodělané postavy. Jejich reakce, jejich žvanění a hlavně -čekání- je od 10. dílu prostě neúnosné a nedivil bych se, kdyby s Gantzem lidé v této části přestali. První vykřikuje nevíš, jakou cenu má život!, druhý souhlasí, třetí řve tak ho zachraňte, čtvrtý a pátý v pořadí se smějí, šestý brečí, sedmý utěšuje a ten další bojuje o život, řve o pomoc, ale ostatní se jen koukají. To stejné víceméně -pořád-. Všichni jsou neuvěřitelně nerozhodní, i přes desítky mrtvých těl svých kamarádů nejsou schopni vystřelit proti nepříteli, chovají se naprosto nelogicky, neútočí, neutíkají, jen tak tam stojí a ho*no dělají. Kdybych to měl k něčemu připodobnit, vybral bych si opravdu špatně naprogramovanou AI ve hře, kdy křičíte na 3 vojáky "kryjte mě!", vyběhnete do útoku a všimnete si, jak se všichni tři ohnuli a koukaje do země se baví o počasí. || Verdikt || Gantz mě překvapil a to velmi pozitivně. Na neuvěřitelnou stupidnost jsem si po chvíli zvykl a přestal si jí všímat, ba se tomu začal i smát! (jinak bych s tím musel praštit...) Zápletka jako taková mi přišla přímo geniální a nejvíc mě vždy upoutal začátek "akce", kdy se všem nově zjeveným vysvětlovalo, co se děje. Na tu poslední jsem se těšil nejvíc a ... stála za to :-) Doporučuji určitě shlédnout. Sám jsem se odhodlával dlouhé roky, ale poté jsem to slíznul za 2 dny. 85% ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Děj - Kamarádi z dětství Kurono Kei a Katou Masaru se náhodně potkájí ve stanici metra a hned aby zachraňovali bezdomovce spadnuvšího do kolejiště. To se jim sice podaří, ovšem za cenu toho že jim vláček oddělí hlavy od těla. Pro většinu dobrodružství by to mohlo představovat neotřelý konec, Gantz však terpve začíná. Těla našich hrdinů jsou totiž obnovena v jakémsi obyčejném bejváku v Tokiu. A nejsou sami, neumrlých umrlců se sejde selá banda - ovšem za zapamatování stojí snad jen úchylný drsňák Nishi, dvojnásob neúspěšná sebevražedkyně Kei Kishimito (řečená Prsomila) a zvrhlý antropofilní pejsek se zálibou v cunnilingu. Nyní je čas věnovat se hrátkám, jež jsou pořádány černou koulí jménem Gantz, vyplněnou futuristickými zbraněmi, přiléhavými oblečky a nesympatickým naháčem, jemuž je možno z nedostatku lepší zábavy strčit prst do ucha. Vzhůru na mimozemšťany, řežba začíná. Postavy - Nejzásadnější problém Gantzu spatřuji v psychologii postav. Jejich jednání mi přijde naprosto nevěrohodné. Ve smrtelně nebezpečných situacích postávají kolem jako idioti a vedou hloupé řeči. Když v desátém díle jakýsi robot levitoval 6 metrů nad zemí a jistá postava to komentovala slovy:"Už můžu jít domů?" a pak onen robot začal demolovat okolí a tatáž postava prohlásila, že je to zajímavé a tudíž domů ještě chvilku nepůjde, nevěřícně jsem kroutil hlavou. V dalších nezvyklých situacích se chovají zcestně též. Když v devátém díle vybouchla kámošovi jisté bandy hlava, ti vedou za pár minut řeči jako že jdou domů (jojo, všichni jsou to Hamleti:"To go home or not to go home, that is the question!). Zřejmě je takové věci jako vybuchující hlavy nudí, neboť to prostě patří k životu. Naprosto nejeví zájem se dozvědět nějaké info od někoho, kdo o situaci zjevně víc než oni. Sice chápu, že napsat věrohodnou plnokrevnou postavu není legrace, ale to nemohli tihle moulové aspoň jednoduše řvát strachy, ustrašeně se ptát:"Co se to děje?", vzít nohy na ramena, schovat se nebo nějak, i když třebas nezkušeně jednat? Normálně až takový cynik nejsem, ale tentokrát si to neodpustím...To, že jsou tihle pablbové, jak říká Vesman, "v dalším díle na kusy", je naprosto zasloužené. V poslední třetině sice k jistému zlepšení dojde, ale že by se konalo nadšení z psychologie, tak to ani náhodou. Asi by mi to vadilo méně, kdyby se autoři tak zoufale v tomhle ohledu nesnažili. Další propriety - Ultranásilí, sex, mléko (i když ne mnoho mléka), ne, nejsme v Mechanickém Pomeranči. A nemáme ani tak nosnou myšlenku, ani tak dobré dialogy, ani tak pěkné výtvarno. Máme občas napínavou atmosféru, iritující žvanění, chvílemi solidní akci a těžko dekódovatelný konec. Lepší tři lze dát. BTW - Když Vesman hovoří o erekčním problému hlavního hrdiny, tak tím nemyslí, že Kei nemůže erekce dosáhnout...On se jí nemůže zbavit :) V posledním díle se vtípek povedl překladatelům. JIstý šmudla tam zrovna vede jakési řeči o válce a zmiňuje Palestinu, Blízký Východ a Čečensko. Nevím proč se z Čečenska stala Czech Republic, ale stala. Takže bacha na kalašnikovy až půjdete ráno do práce či do školy. () (méně) (více)

Galerie (96)

Reklama

Reklama