poster

Ve stínu Beethovena

  • USA

    Copying Beethoven

  • Německo

    Klang der Stille

  • Německo

    Klang der Stille

  • Maďarsko

    Beethoven árnyékában

  • Slovensko

    V tieni Beethovena

  • Velká Británie

    Copying Beethoven

Drama / Životopisný / Hudební

USA / Německo / Maďarsko, 2006, 104 min

Komentáře uživatelů k filmu (82)

  • elle
    **

    Beethoven má v sobě něco tak velkého, co se nějak brání vmáčknout se do literární nebo filmové podoby, aby to bylo věrohodné. Každý se toho nějak lekne a natočí kompromis. Obsadit postavu protihráče Beethovena ženou je už samo o sobě riziko, protože se celý film bojím, jestli z toho nebude laciná romance, ale obsadit zamýšlený umělecko-platonický vztah nudnou Dianou Krugerovou je smrtící. Není to první film, který tato herečka kazí ne nedostatkem snahy, ale pouhou přítomností. Modelky prostě nemohou být opravdu zajímavými herečkami. V dokonalosti jejich tváře, která tak dobře vypadá s tím pravým nalíčením na fotkách, je něco, co se filmovému prachu přímo vzpírá a nechce na nich ulpět. Chvílema jsem se opravdu snažila si ji představit jako to, co mi Hollandová servíruje - jako děvče na začátku 19. století, posedlé hudbou, jež musí neustále snášet odpor a předsudky mužá i žen a nešlo to. Nejvíc jsem jí věřila, že nesnáší krysy. Není ani dobrá jako kostýmní herečka. Doufám, že to je její poslední kostýmní film. Ed Harris je o mnoho pater lepší herec a chvílemi mi jeho interpretace sedla, ale příběh nešel daleko a já s ním taky ne. Ed Harris je navíc pro mě příliš známá tvář, Takže Polka natáčí anglicky mluvený film o německém skladateli, tedy lépe řečeno o modelce, která hraje ženu, která ho obdivuje, inspiruje a chce být Beethovenem.(19.9.2007)

  • Cival
    **

    Harris přehrává, Kruger podehrává, Holland se drží konvencí a lámané angličtiny, takže všechno zachraňuje velký Ludwig. Óda na radost je jistě nejkrásnější skladba historie, hvězdičky si za ní ovšem nezaslouží polská matadorka, ale nebožtík Beethoven.(20.3.2007)

  • Cervenak
    ***

    Tetuška Agnieszka nemala na tento film veľa peňazí, a tak sa historickú atmosféru snaží navodiť nie davovými scénami a úchvatnou výpravou, ale... prirodzeným osvetlením. Alebo aspoň takmer. Všetko sa topí v temnote a blikavom jase sviečok a vy si zapamätáte, že toto bol vizuálne najtemnejší film od Sedem ;-). Zvyšok? Klasický priemer vhodný na "DVD doháňanie restov z kina". Dialógy sú síce dobre napísané, ale tých rečí Harrisa a Krugerovej stále v jednej a tej istej miestnosti je skrátka priveľa (v Ludvíkovom byte sa odohráva 70% filmu). Ed hrá tradične výborne, ale Diane je len o čosi lepšia ako v Tróji (to jej dirigovanie je fakt srandovné). Navyše film zažije vyvrcholenie kdesi na trištvrte cesty (premiéra deviatej) a potom už je to len také zadychčané dobiehanie po famóznom šprinte v cieľovej rovinke.(14.3.2007)

  • Djkoma
    ***

    Film jednoho herce, jedné postavy, jednoho velikána a také jediné bestie. Ed Harris umí zahrát cokoliv od morálně založeného velitele vojenské jednotky, přes ostřelovače z druhé světové války až k malíři, který byl nepochopen. Ani tentokrát nezklamal a předvádí opravdu úchvatný výkon, který by si zasloužil aspoň nominaci za oscara. Jeho kreace je opravdu úžasná a v 80% scén jsem ho vůbec nepoznával a viděl v něm pouze tu bestii, kterou představoval. Diane Kruger není takové dřevo jako v Lovcích pokladů, ale ani velký zázrak. Škoda, že Agnieszka Holland trochu nepřidala na gradaci a atmosféře, protože scénář působí dost prázdně na to jaký mohl mít.. Beethoven měl velký potenciál a tn nebyl tentokrát vyždímán do poslední kapičky. Rozhodně za pozornost stojí dokonalá a božská sekvence, kdy Beethoven diriguje podle pokynů své pomocnice a rozehrává tak úchvatnou minimálně 10 minutovou jízdu hudebním nebem.(23.3.2007)

  • T2

    Rozpočet $11miliónovTržby USA $384,029Tržby Celosvetovo $6,191,746(24.1.2009)

  • MrHlad
    **

    Nepříliš dobře zahraná a zcela standardně zrežírovaná nuda, která je koukatelná (vlastně spíš poslouchatelná) jen kvůli hudbě. Po filmové stránce ale naprosto nezajímavé.(8.5.2007)

  • mandes

    rozpočet : ? otvárací víkend : $70,460 tržby celosvetovo : ?(12.12.2006)

  • novoten
    **

    Spoilery - - - Je umění natočit se zářivou Diane a dokonalým Harrisem takhle nicneříkající film. Scénář předvádí všechny možné veletoče, dialogy se linou velmi nevěrohodně a mistr skladatel řádí jako pominutý, jenže ani téměř po hodině jsem si k němu nedokázal najít cestu. To samé platí o Anně - může být jemná, něžná, nadaná, ale ten důvod, proč se nechává od svého idolu trápit, není jasný ani na chvíli. Při natolik banálně vystavěném konfliktu Beethovena a jeho synovce, založeném na srovnání touhy po absolutním umění a nejjednodušších zákrutech života běžných lidí, nedokážu pochopit, kde se najednou vzala tak kouzelná scéna, jakou je společné dirigování Ódy na radost a už vůbec ne, proč ještě před ní najednou hluchý génius říká Anně, že ji potřebuje. Navíc rozpačitě režírující Agnieszka Holland zkouší nové nápady, které v drtivé většině případů nevychází a třeba taková třesoucí se kamera na pozadí velkolepých tónů bylo šílené šlápnutí vedle. Navíc nedodržuje hlavní zásadu režiséra. Film musí poutavě začínat a končit silným závěrem. A zatímco úvod dodržuje nejslepější klišé filmů odehrávajících se v minulých stoletích (tedy chudé lidi tupě zírající a extra špinavě vypadající), konec zase téměř do puntíku vykrádá Amadea. Při podstatně delší stopáži bych možná pochopil, jak se ti dva k sobě po duševní stránce dostali tak blízko. Takhle mi zůstalo pár krásných světlých momentů během tápání ve tmě. A v tichu.(24.11.2007)

  • tahit
    ***

    Dějově mě film jaksi minul, ale jak zazněla božská Beethovenova díla, tak to byla boží fascinace, to nepopírám. Dost pochybuji, že Ludwig van Beethoven, skladatelský zjev to nevídaný, se takhle nějak opravdu ve skutečnosti nerudně projevoval. I když si samozřejmě nemůžu být jistý. Nicméně nebýt té hudby tak nadšení z filmu zcela vyprchalo.(19.5.2013)

  • Jamal
    ***

    Dal bych tři a půl. Ed Harris mě jako Beethoven přesvědčil. Sežral jsem mu to i s navijákem. A na Diane Kruger je stále krásný pohled. Mě se to líbilo. Hudba krásná a příběh zajímavý.(17.9.2007)

  • Insilvis
    **

    Nepřesahuje kvality televizního filmu. Jediné co je tady zajímavé je Beethovenova hudba...(25.6.2008)

  • francis
    ****

    Hudba dělá z tohohle filmu příjemnej zážitek, i když příběh (a způsob vyprávění) je spíš nenápadnej, podobně jako třeba ve filmu Dívka s perlou. I tady jde vlastně jen o kroniku jednoho úseku života výjimečnýho člověka, o nic jinýho. Ale kdo na to přistoupí, nebude zklamanej.(5.9.2007)

  • Fingon
    ****

    70% Ano, nejlepší scény končí premiérou Deváté, ano, inspirace Formanem (a nejen Amadeem) je v závěru více než patrná. Jo a poznámka pro překladatele - Silesia je Slezsko.(21.7.2009)

  • klerik
    ****

    Pocitu, že ide o trochu okázalejšiu televíznu inscenáciu som sa síce nezbavil počas celého filmu, ale film je vystavaný na osvedčenej schéme (POLLOCK, FRIDA, LIBERTIN), ktorú nemohla pokaziť ani režisérka... Ed Harris je tradične presvedčivý, Diane Kruger sa tiež snaží a úžasná hudba tomu dáva štvrtú hviezdu... Dlhá scéna z koncertu bola nevyhnutná a vďaka hudbe je úžasná, no z filmového hľadiska to bola vlastne barla, aby sa nevyvážený film nerozpadol... Klubovka, ktorá poteší svojou inakosťou...(18.10.2007)

  • m.krudenc
    ***

    Geniální hudba Ludwig van Beethovena, tento film zachránil. Dějově mě film jaksi minul, i když příběh filmu není zas tak špatný, ale jak zazněla božská Beethovenova díla, tak mě naplnila boží fascinace, to nepopírám. Dost pochybuji, že Ludwig van Beethoven, skladatelský zjev, se takhle nějak opravdu ve skutečnosti nerudně projevoval. I když si samozřejmě nemůžu být jistý. Někdy to tak bývá že géniové mají někde ubráno. Nicméně nebýt té hudby tak nadšení z filmu zcela vyprchalo.(5.7.2015)

  • Snorlax
    ****

    Jsem hodně alergická na americké pokusy znázornit evropskou historii. I tenhle film ji z hlediska faktů znásilnil, ale po aktu nezůstala pachuť na patře, roztrhané prádlo a rozedřené lokty. Možná tomu trošku pomohla i paní režisérka. Ale hlavně mám pocit, že tvůrci prožívají to stejné krásné mrazení v zádech, když u Beethovenovy deváté nastoupí sbor s Ódou na radost. Takže celý snímek musím vnímat jako poklonu hudbě pana Beethovena.(30.10.2014)

  • becki_tu
    **

    Film, který stojí na parádním výkonu Eda Harrise, bohužel už nestojí tak pevně na kvalitním scénáři ani režii, což je velká škoda. O „maestrovi“ by se jistojistě dal udělat poutavý biografický film podepřený jeho působivými symfoniemi, ale tady zůstal potenciál jaksi nevyužit. Popravdě jsem nečekal žádné zázraky, takže ani sebemenší překvapení se nakonec nekonalo. Ludwigovo dirigování 9. symfonie bylo sice působivé, ale jinak to byla vesměs nuda. 50%(13.11.2007)

  • argenson
    ***

    Tady forma výrazně převažuje nad obsahem, ale celé je to vesměs přikryto milosrdnou tmou, takže toho není moc vidět. Jediné, co je tu opravdu dobré, je hudba, ta ovšem není zásluhou tvůrců filmu, žeano.(16.9.2017)

  • Z0oMb3E
    **

    Film pri ktorom všetci čakajú, kedy zaznie Óda na radosť. Všetko predtým a potom je už viac menej zbytočné naťahovanie času. Samozrejme úlohou režisérky bolo vyburcovať diváka natoľko, aby si tento jediný silný moment filmu patrične užil, a zabudol na všetky dovtedy napáchané filmové nedostatky. Príprava na moment bola výborná. Vykresliť geniálneho Beethovena ako zatrpknutého humusáka žijúceho vo vlastných výkaloch bolo terno. Divák sa tak dostal do pomyselného tranzu kedy si nevšíma mŕtveho a hnijúceho bezdomovca na ceste a zameria sa na hudbu vychádzajúcu z parfumérie oproti. Režisérka vsadila na to že nedostatok kulís či inej výpravy sa dá zamaskovať poriadnym nasvietením 40Watových sviečok. A pošetrila aj na herectve, kedy kástingom prešli mená od ktorých už dopredu nikto nič nečakal. A je to tu hluchý maestro diriguje koncert. Ešte nič...ešte nič... ánó Óda na radosť a zasa nič (môj pohľad hudobne nevzdelaného primitíva). Tím mal film skončiť, aby si zachoval aspoň nejakú tú nadobudnutú silu. Nie on pokračuje ďalej a snaží sa dokonca navodiť romantickú atmosféru. Agnieszka asi zabudla, že k humusákom sa city nechovajú. Film končí a ja len krútim hlavou so slovami nie každý Mozart má svojho Formana.(2.11.2011)

  • Terva
    ***

    Mistrovsky namaskovaný Ed, který se snaží až se mu to nedá věřit.(18.4.2013)

  • ivishka
    ****

    Výroky Beethovena udivují např."Každý si myslí, že žiji ve světě ticha. To není pravda. Moje hlava je stále na prasknutí plná zvuků. Nikdy nepřestanou. Mým jediným uspokojením je, když je napíšu. Bůh zamořil moji mysl hudbou...." nebo "Hudba se nikdy nemění." Jedná se o další skvělý film z "pera" Agnieszky Holland, které si vážím čím dál tím více. Vtipný pohled na to, jak Anna Holtz v podání Diane Kruger diriguje napřed Beethovenovi, aby sám se svou hluchotou dirigoval svou symfonii. I přes tento vtipný moment filmu(vyjma několikrát odhalenou chlupatou hruď Eda Harrise) mě uchvátila scéna kde při dirigování kopíruje sám kameraman náladu hudby a její dozvuky gradují i s třesem obrazu což je brilantní nápad podobně jako následná forma toho, co asi Beethoven slyšel při potlesku a také jedna z posledních scén kde Beethoven diktuje svou představu další symfonie a popisuje její význam slovy - skoro až literárně. Podle mě film zobrazuje skladatele takového, jaký skutečně byl, ale k plné dokonalosti mi chyběla nějaká těžce popsatelná maličkost. Chválím Eda Harrise a Diane Kruger.(11.1.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace