• Aelita
    ****

    Film, který nějak zapadl, ačkoliv nabízí vše, co patří k tématu policie-gangy-korupce-parťáctví, a má stylové a moderní zpracování. Vlastně jsem se na něj začala dívat právě kvůli formě, ale ani obsah mne nakonec nezklamal. Příčina zapadnutí podle mne tkví v hereckém obsazení - černoši a latinoameričané u bělochů zřejmě moc netáhnou, ač všichni táhnou za jeden provaz ve světě, kde konkurenční boj přiostřuje, protože lidí je jednoduše příliš moc. "Nenadávej na hráče, nadávej na hru, brácho. Pravidla znáš." V globalizovaném světě, kde všichni znají všechny a zároveň nikdo nezná nikoho, se nějak porouchal mechanismus her s nenulovým součtem (viz vězňovo dilema) a ztratilo efekt altruistické trestání. "Být altruistický a spolupracovat může být pro altruistu velmi nevýhodné. Přesto většina z nás jak v životě, tak v pokusných situacích altruisty jsme. Proč? Kromě altruistického odměňování za spolupráci a dodržování sociálních norem nás k tomu nutí altruistické trestání. Co to je? Někteří lidé trestají podrazáky i černé pasažéry i tehdy, když se jich to přímo netýká a když musejí sami něco obětovat." Jak řekl jeden z hrdinů filmu "Zločin je snadný, když nedodržujete pravidla." Místo zákona přicházejí vlastní pravidla, která stanoví ti, kdo má moc. "S mocí přišla zodpovědnost, se zodpovědností přišla příležitost a s příležitostí přišla korupce. Bylo to jako epidemie - všichni se nakazili." Ano, všichni děláme, co můžeme, v dobrém světě. Děláme, co můžeme, ve špatném světě. Děláme, co můžeme.(10.10.2011)

  • Tuxedo
    ***

    Špína dominuje ve dvou sférách. Zvolením prostředí špinavého L.A. se všemi jeho zákoutími a věčným slangem „fuck“ či „motherfucker“, díky čemuž má blízko k Davidu Ayerovi (Training Day, Drsné časy a naposled Street Kings) a obsazením hlavní dvojice. Cuba Gooding Jr. podává výkon o něco slabší než Denzel Washington, jinak k němu ale nemá daleko, skutečným tahounem je však Clifton Collins Jr., který dokazuje, že i poslední zbytky dobrosrdečnosti můžou ve víru korupce snadno vymizet, ačkoliv zde náznak dobra spíš značí slabost a strach než opravdové výčitky. O to více zamrzí, že na scénář byl dán poloviční důraz. Rozjezd je fajn a film si volí zajímavá témata („přátelství“ mezi zkorumpovanými policisty), ty bohužel vinou nezkušenosti či nedostatečnému rozvinutí nevyzní tak jak by si zasloužily. Příběh se navíc kvůli skákání mezi liniemi jeví mnohem zmatenější než ve skutečnosti je. Škoda promarněného potenciálu, který je navíc dovršen divným koncem, jenž spadá do jiného žánru. Velmi podobné Drsné časy jsou na tom ve všech směrech o mnoho lépe.(13.10.2008)

  • Chrustyn
    *

    V roce 2001 vznikl film "Training day", který sice nebyl nijak převratný ani perfektní ale byl to celkem slušný snímek, který nám ukazoval, že ne všichni policajti jsou čestní a poctivý. "Špína" (výstižný název, který ukazuje už v názvu kvality filmu) se odehrává přesně v duchu "Training day" jen je to o hodně, hodně horší. Film se snaží tvářit jako maximálně reálná a drsná podívaná avšak nedaří se mu to ani trochu.(24.9.2007)

  • Faye
    ***

    „Ve městě jste nula, pokud nepatříte do něčeho lepšího, než jste. Do gangu jsem vstoupil, když mi bylo deset. Být gangster jsem zbožňoval. Zbožňoval jsem svoji čtvrť. Možná proto se ze mě stal polda. S tou mocí přišla zodpovědnost. Se zodpovědností přišla příležitost. A s příležitostí přišla korupce. Bylo to jako epidemie.“ Tak začíná příběh policajta, který má ještě něco jako výčitky svědomí (nebo je to možná jenom strach) a ty se dostávají do rozporu s chováním a plány jeho parťáka. Ale nemá na vybranou. Jeho kolega vidí v policejní placce nejenom možnost jak si zvednout sebevědomí na každém, kdo je zrovna po ruce, ale i snadný a bezpečný způsob jak se napakovat.Jenže napakovat se chce, kde kdo a odznak nechrání vždycky. Až na ruskou ruletu ( a kvůli ní to stojí za to vidět) nikterak originální film, který si většinu dialogů vystačí se základním slovem Fuck a negr.(14.4.2006)

  • silent cut
    ****

    Znova už to vidět nepotřebuju, ale to neznamená, že to byl špatnej film... Naopak... Syrový a Cool...Jde to vůbec skloubit?...A jak se mám tvářit na lekačky jako vystřižené z japonských hororů??? DOPRDELE NEGŘE CO TO MÁ KURVA ZNAMENAT? A co tam dělá wyclef a ten indián z black eyed peas??? Co říct na občas poněkud přehnané brnkání na sociální strunu... Hip Hop, Breakdance, Bouchačky, Roštěnky, Niggaz, Pigz, Dickz a znova hip hop... Je to takovej krvavej dortík pejska a kočičky, kde si každý najde něco, ale kdybyste chtěli pátrat hlouběji...radši ne... Nejlepší Gangsta Hip Hopový Klip, který můžete na svém DVD vidět. Pro milovníky MTV Glitrů povinnost... PS. nezapomeňte na bonusy - smrt čivavy tam bejt měla...(2.6.2006)

  • - Režisér Chris Fisher chtěl město Los Angeles ukázat jako suché, pusté místo, jenže zrovna během natáčení, které se konalo na počátku roku 2005, zásahlo L.A. jedno z nejdeštivějších období v jeho historii. (Dr Lizal)

  • - Slovo "fuck" ve filmu zazní 280krát, což je 2,88krát za 1 minutu. (Dixxx)

  • - Postavy Armanda Sancha (Clifton Collins Jr.) a Salima Adela (Cuba Gooding Jr.) byly založeny na skutečně žijících policistech. (Dr Lizal)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace