poster

Poslední tanec

  • Singapur

    One Last Dance

  • USA

    One Last Dance

Akční / Komedie / Krimi / Romantický

Singapur, 2006, 110 min

Režie:

Max Makowski

Scénář:

Max Makowski

Hudba:

John Swihart

Producenti:

Peter Loehr, Titus Ho

Scénografie:

Aleta Shaffer
(další profese)
  • MickeyStuma
    ****

    Dramatický příběh o nájemném vrahovi svým pojetí a vypravěčským stylem přesahuje do artového počinu. Děj se vine pomalu, čímž je budování temné atmosféry příznačné a nezpochybnitelné. Někdy mate nesourodý střih, což kazí zároveň i tempo. Podivně vyznívají i ty neustále přehrávané ksichtíky, ale u asiatů je to prostě normální. Jinak jsou herecké výkony dobré a výsledek je podporován výborným a trefným soundtrackem. Snímek neosloví každého, což je škoda. Jeho potenciál je nezpochybnitelný a v jistém smyslu kvalitní.(3.11.2013)

  • cinema_cz
    ***

    Singapurská variace na Pulp Fiction trpí nesmyslně klipovou kamerou a zbytečnými kličkami ve scénáři. Ústřední téma však nabízí tak veliký prostor pro "cool hláškování", že i přes menší klopýtnutí film úspěšně dostrká do konce. Plus za excelentního ústředního zabijáka a závěrečnou scénu po titulcích. (Kristýna Pleskotová, Ci 06/2008)(15.1.2021)

  • molotov
    ***

    Hlavním rysem Posledního tance je nesourodost. Kdykoliv je na scéně Francis Ng, je to vynikající a o minimálně dvě úrovně lepší, než kdykoliv v přítomnosti představitele Koa. Jak už napsali t_gon a honelnik, tak ten herec je tak špatný, že to snad režisér nemohl přehlédnout a asi to má znamenat něco hlubšího. Nedovedu si ale vysvětlit, co by to mohlo být. Kamerové a jiné hrátky mi nijak extra nevadili, ale to příšerné pitvoření většiny vedlejších postav naprosto dokonale zabíjí atmosféru. Kdyby někdo vystříhal jen příběh Chaa, byl by z toho dokonalý krátký film, takhle je to bonboniéra, kde je každý druhý bonbón zkažený a to je škoda. PS: jestli se někdo těší na Keitela, tak jenom varování, že je na scéně dohromady tři minuty, tak aby nebyl zklamaný.(21.7.2008)

  • t_gon
    ***

    Cha (Francis Ng) je profesionální (děj v obsahu)... Ač se nejedná o převrat v žánru, tak děj z prostředí mafie (ano, na Chaově cestě se setkáme i s italskou mafií) nabízel mnoho. O to horší je zklamání z výsledku. A je tak mnoho prvků, které k tomu přispívají. Největší a do očí bijící jsou Makowskiho experimenty s kamerou. Člověk, který nenatočil nic pořádného se snad nechal příliš inspirovat „klipovým střihem“ a výsledek je místy až příšerný. Rychlá kadence překládaní obrazů, mozaikovité rozkládání, kamerové úhly... to vše působí dobře pouze první minutu, kdy se nám odehraje celý příběh v doprovodu výborného songu (opravdu výborného a zapamatováníhodného). Další „hřebíček“ tvoří herci, respektive herec (Cha), pač zbytek gangsterů a mafiánů jsou vyloženě kašpaři, kteří nejen že neumí hrát, ale navíc kazí i Chaův výstup, který se nemá o co opřít. A to je opravdu obrovská vada na kráse. Tohle se prostě nepovedlo a ten průměr se drží jen tak tak dobrým slovem…(4.5.2007)

  • honelnik
    ***

    Zmätený film s výbornou hudbou a dementnými hercami. Po vzore Pulp Fiction sa režisér rozhodol svoj film rozkúskovať a premiešať a tým aspoň trochu ozvláštniť jednoduchý príbeh. Neviem, či bola chyba na mojej alebo režisérovej strane, ale v tom príbehovom guláši som sa dokonale stratil a záverečná osvetľovacia desaťminútovka mi v tom tiež 2x jasno neurobila. Porovnanie s Pulp Ficiton sa celkom hodí aj z iných dôvodov - máme tu kufre s neznámym obsahom, máme tu dialógy o hovne (narozdiel od Tarantinoých, tieto sú naozaj o hovne), máme štýlového hitmana. Lenže máme tu aj dementných hercov, ktorí svojou spoločnou snahou degradujú film o úroveň nižšie. Vrcholom všetkého je maník Ko, počas ktorého prítomnosti na plátne sa mi otváral nožík vo vrecku. Ten človek je extrém a za 10sekund zničí vsetko o čo sa Makowski a Ng snažia v jeho neprítomnosti. Nezaostávajú samozrejme ani ostatní gangsteri, avšak ich priestor vo filme je tak minimálny, že si ich našťastie nestačíte ani vryť do pamäte. Škoda preškoda...(27.5.2007)